Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat zijn de beste middeltjes tegen katten [geen schrikdraad] Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Troetelduifje
Website Member
Posts :9

Website Member
2010-05-28 - 23:00:40 send message to Troetelduifje

Ik heb zelf een kleine volière, 2 katten én een hondsbrutaal buurkatje, dat voortdurend op het dak van de (ondoordringbare) volière zit.....

Maar dat geeft toch niet? Een goede volière is zo opgebouwd dat katten er echt niet bij kunnen en al die verhalen over vogeltjes die met nagels door de tralies getrokken zijn...

Dan moet zo'n vogel net pal tegen de tralies aanzitten, of tegen het gaas en toevallig moet dan net een nageltje van de kat door het hele verenkleed heen vast komen te zitten in het velletje van de vogel.

Beetje broodje aap verhalen vind ik het. Of er is verkeerd gaas gebruikt, waar wél een hele kattenpoot doorheen kan, maarja, dan vraag je erom.

Katje van de buren zit gewoon elke ochtend op de volière, als een onderdeel van de tuinornamenten en de vogels hebben er schijt aan... letterlijk, want het zijn diamant-duifjes en Japanse meeuwtjes en die produceren heel wat.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-05-29 - 08:59:19 send message to ParkietenPeter

quote
Zouden lange spijkers of sateprikkers op een balk bovenop de schutting ook helpen of is dit te veel risico voor de katten?

Vriendelijke groet Robin!



Nogal een zeer diervriendelijke oplossing. sad :(
Wie heeft er last van katten jij of de vogels???

antw.: De vogels nagenoeg niet, die zitten beschermt achter de tralies. Mocht je bang zijn dat een kat aan de draad hangt, span je dubbele draan.
Dan blijf jij alleen nog over die last van de katten heeft. En ja, zo heeft iedereen z'n hobby. De een vogels de ander katten.

En heel even een ander punt in verband hiermee: Hoe wil je de vogels beschermen tegen katten als je ze los laat? Dan zou je de hele wereld moeten ontdoen van katten? Er even bij blijven voor?

Nee, katten en vogels gaan heel goed samen. Al eeuwen lang. Gewoon laten leven.

Peter

ps. en ja ook hier komen katten in de tuin. Weinig, want ik heb een hond (wel al een heel ouwetje). Maar de katten van de buren zitten uren voor de golfplaten naar de vogels te kijken (lekker in het zonnetje). Beiden trekken zich hier he-le-maal niks van aan.


Barend-B
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-05-29 - 09:13:42 send message to Barend-B

op de bovenkant van de schutting een pvc pijp schuiven, deze pijp zaag je in de lengte open en schuif hem over de bovenkant van de schutting, er komt geen kat overheen.
succes


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-05-29 - 11:19:40 send message to Niltava

quote
op de bovenkant van de schutting een pvc pijp schuiven, deze pijp zaag je in de lengte open en schuif hem over de bovenkant van de schutting, er komt geen kat overheen.
succes

eindelijk eens iemand die met een creatieve oplossing komt.


Broodje aap??? Ga nu gauw. Misschien snap je niet zoveel van het probleem.
Het is niet dat ze de vogels pakken, het verstoren en dan veelal 's nachts.
Heb heel wat verloren of geen succes gehad vanwege katten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-05-29 - 13:47:55 send message to ParkietenPeter

Heb zelf altijd golfplatebn boven op de voliere gehad en dus kan ik niet meepraten over het probleem van de kat op het dak. Maar kan het wel heel goed voorstellen dat met een kat boven je hoofd het niet rustig broeden is.
Zeer zeker géén broodje aap.

laugh :D Ik zie het tafereel trouwens al voor me als de kat op de pvc-buis wil klauteren. laugh :D
En als je de pvc buis rollend zou vastmaken is het een nog leuker gezicht.
(Dacht zo: stopppen op de buis en daar een gaatje in boren, aan de zijkanten een plankje met een spijker erdoor wat als as dient. Of een beugeltje met een boutje. Kun je wel geen lengtes mee maken. 1 mtr, anders zakt de buis door. en dat zo opbouwen. Verven in de kleur van het geheel en dan klaar zitten met de film camera voor als de kat het toch probeert.)

wink ;) Peter


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-05-29 - 21:02:36 send message to Exofauna

Ben het helemaal met je eens Niltava!

De vogels worden wel niet gepakt maar de stres die het oplevert heeft ook een verwoestend effect op de kweek.

Ik weet nog niet wat de beste oplossing is voor hier.
De pvc buizen op de schutting zou een goed idee zijn geweest als de schutting niet half verrot zou zijn en de buren het er ook mee eens moeten zijn.

Toen ik vandaag trouwens naar mijn vogelkas ging zag ik dat er isolatiemateriaal was losgetrokkenangry.

En Parkietenpeter, wat het los laten vliegen van mijn vogels betreft vrees ik dat dat niet gaat lukken als ik geen effectief middel tegen die katten kan vinden.

Vriendelijke groet Robin!


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-05-30 - 06:23:41 send message to AlmeerseParkiet

Ik heb prikkeldraad om het hek heen gewikkeld. Heb ooit een kat los moeten knippen laugh :D


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-05-30 - 07:12:50 send message to bert1974

ik heb nooit last van katten op mijn voliere.
ze komen er meestal maar 1 keer bij in de buurt.
ik heb in mijn omgeving genoeg katten lopen maar die gaan altijd met een grote boog om de voliere heen.
ik heb hier helemaal niets voor gedaan.
maar ik weet wel dat de katten heel verstandig zijn.
ik heb namelijk papegaaien en daar verliezen de katten het gegarandeert van.
ik heb er een stel blauwvoorhoofden zitten waar van de man het wel kan warderen als er een kat op of tegen het gaas gaat zitten dan heeft ie weer wat om in te knagen.

groet bert


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-05-30 - 23:09:08 send message to whitebulldog

quote

Dan moet zo'n vogel net pal tegen de tralies aanzitten, of tegen het gaas en toevallig moet dan net een nageltje van de kat door het hele verenkleed heen vast komen te zitten in het velletje van de vogel.

Beetje broodje aap verhalen vind ik het. Of er is verkeerd gaas gebruikt


inderdaad zitten de vogels beschermd achter het gaas, allen heb je wel eens vogels die tegen het gaas slapen s'nschts, en ik heb menigmaal meegemaakt dat de hele horde op hol sloeg sávonds laat of s'nachts. en in het donker is dat niet prettig voor de vogels, en mijn gemoedstoestand kan ik je vertellen, ik heb ook van alles geprobeerd, maar heb tot nog toe het beste resultaat behaald met schrikdraad, en moet zeggen geen centje pijn meer, of zou het toch komen door de foto van m'n schoonmoeder?laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


jimerke
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-05-31 - 18:44:42 send message to jimerke

ik gebruik een soort van product dat naar salpeter ruikt(heel even) het is niet schadleijk voor katten en vogels. het is namelijk de geur die de katten afschrikt. voor hen stinkt het.
als ze het een paar keer geroken hebben komen ze niet meer terug. en een busje kost misschien 2.5 euro. daar kan je al heel wat mee bespuiten.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-05-31 - 19:42:43 send message to Tenzi

Ik denk dat alleen schrikdraad echt effectief tegen katten werkt. Een buis op de schutting is een goede, als er nergens een gaatje is waar ze door (of onderdoor) kunnen.
Voor een tuin van 700m2 is dat onbegonnen werk.
Heb je echt geen mogelijkheid om een stroomdraad (wel buitenkwaliteit nemen) naar je voliere te leggen?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-06-01 - 10:26:28 send message to ParkietenPeter

Het nadeel van al die middeltjes die je moet spuiten of strooien is dat het natuurlijk na een paar regenbuien zijn werking verliest en je dan weer opneiuw moet spuiten of strooien.

Een schrikdraakapparaat verbruikt neit zo heel veel stroom en is dus juist voor een grotere tuin zeer geschikt.


Barend-B
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-06-01 - 11:08:30 send message to Barend-B

waarschijnlijk heeft die foto toch veel resultaat,dat ze nu weg blijven, hihi


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-01 - 12:23:28 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

whitebulldog

Hoe kunnen wij aan een foto van je schoonmoeder komen?? laugh :Dlaugh :D

Ik vraag me af waarom exofauna beslist geen schrikdraad wil gebruiken. Voor de koste hoef je het niet te laten of ben je bang dat je de kat pijn doet. Geloof mij ,de kat doet jou vogels meer pijn of stress aan. De kat heeft beslist geen pijn van schrikdraad anders had dit nooit op de markt gekomen. Zoals de naam al aangeeft zal de kat alleen schrikken als hij de draad aanraakt. Voorwaarden zijn wel dat de ondergrond waar de kat op loopt niet van kunststof mag zijn omdat hij anders geen contakt met de aarde heeft, dus golfplaten en geplastifiseerd gaas werkt niet. Je kunt dan wel een dubbele draad boven elkaar plaatsen zodat de kat tussen de draden door moet en zet dan op de ene draad de + en op de andere de aarde. Plaats de onderste draad +/- 7cm vanaf de onderkant zodat de kat er niet onderdoor kan, maak dan de tweede draad 15 cm boven de onderste draad zodat de kat daar wel doorheen kan. Hij raakt zo met de buik de aarde en met de rug de plus. Doordat dit geheel nu in totaal 22cm hoog is zou de kat er nog overheen kunnen springen, maar dit doet hij niet want dan verjaagt hij zijn prooi en zal al sluipend zijn prooi proberen te benaderen, hij zal dan tussen de draden door moeten.
Ik heb sins ik papegaaien heb geen last meer van katten omdat dit toch een risico voor de kat mee brengt. Maar toen ik kleinere vogels had zitten waarvan ook de geluiden hoger klinken had ik dagelijks katten op de kooien. Ik had toen geplastifiseerd gaas op deze rennen en heb toen zelf schrikdraad met dubbele draad erop gezet en daarna nooit meer last van katten gehad.

Groeten Meyerwink ;)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-02 - 17:28:55 send message to whitebulldog

meyer,
Ook ik heb geen last meer van katten sinds het schrikdraad, echt super.
en vwb de foto van mijn schoonmoeder: die ga ik je niet verstrekken, want stel je voor dat er gewenning op zou treden, kan ik weer opnieuw beginnen laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
nu heb ik iets unieks hahahahahahahawink ;)razz :p




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede