Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > papegaaien kwekerij. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : papegaaien kwekerij.
dan
Website Member
Posts :296

Website Member
2009-12-20 - 21:48:42 send message to dan

Hallo

Is het in deze tijd nog mogelijk om een kwekerij?? Te beginnen graag de voor en nadelen.
groet Danny.


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-12-20 - 23:21:24 send message to Stef den Tek

Hallo Danny

Lees dit artikel eens op je gemak door en stel jezelf de vraag dan nog eens.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=9288&recordnum=0


Galah
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-12-21 - 09:45:01 send message to Galah

Denk even goed na voor je daaraan begint,

In de eerste plaats kunnen de mensen tegenwoordig niks meer verdragen, geluidsoverlast van de papegaaien, als ze door hun raam kijken is hun zicht weg en zien ze alleen nog een heuse voliere,... Noem maar op, het minste is een reden om te zagen, of klacht in te dienen.

Dan ten tweede is de vraag naar jonge vogels in het algemeen sterk gedaald, als je een grote kwekerij hebt, zou je in principe je jonge vogels naar het buitenland moeten kunnen exporteren, anders blijf je er mee zitten.
Hoeveel hobby-kwekers zijn er wel niet die een jaar of langer met hun jonge vogels blijven zitten




kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-12-21 - 15:10:34 send message to kvhooff

Voordat ik mijn baan er aan zou geven, zou ik eerst proberen er hobbymatig iets aan over te houden.
De combinatie kweker/handelaar is wat beter om geld te verdienen.
Denk overigens wel aan vogelziektes die je hele handel kunnen verzieken. Een exportverbod kan er voor zorgen dat je maanden lang geen inkomen hebt.


Kees


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2009-12-22 - 19:44:12 send message to max32

ik me toch niet beperken tot kweker alleen

u bent beter dat u 2 jobs heeft

kweker en een andere job die er mee te combineren valt

zo hebt u altijd nog een houvast moest er een ziekte (hopelijk niet) in uw hok terecht komen

Mvg


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-12-23 - 09:18:08 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan

Onmogelijk is er niets. Veel te veel mensen laten zich tegenwoordig te snel ontmoedigen.
Echter om een goede kwekerij op te zetten heb je nog wel het een en ander nodig:

Kennnis van de diverse vogels, goede relaties om aan goede koppels te komen (kom je bijna niet tussen) of heel veel geduld en geld om met jonge koppels te beginnen. Om een beetje wat goeds op te zetten moet je toch gauw denken aan minimaal 300.000- 500.0000 euro. Wil je een beetje winst willen maken en er (beperkt) van willen leven. Verder is het van belang waar je dit gaat doen. Veel mensen in de buurt zullen hier niet blij mee zijn. Verder moet je een stuk gebied hebben waar bedrijfsbestemming op zit. Voordelen: van je hobby je beroep maken. Maar dat is niet simpel. Zouden er anders al velen van ons gedaan hebben he.

Succes

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede