Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie heeft er ervaring met de Zupreem pallet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie heeft er ervaring met de Zupreem pallet?
dundee
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-10-06 - 13:46:32 send message to dundee

Zijn er kwekers die hier ervaring mee hebben. Ik wil deze wellicht gaan gebruiken voor o.a. bonte boeren. Wat zijn evt de voor en tegens van dit voer. Het gaat dan om fruit-blend versie.
alle reacties welkom.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-10-06 - 20:16:18 send message to kakatoe

Waarom probeer je het niet gewoon?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-10-06 - 21:15:50 send message to denegon

Ik heb bij lorre en co uit gelderland een keer wat ringen besteld waar de papegaaien op konden zitten. Ik kreeg toen een proefzakje kado. dit met de smaak tropical fruit. De caiques die ik heb waren er verzot op het leek net een tractatie. ik ben ook van plan om deze variant nog eens aan te schaffen en eens per weer bij het voer er bij te doen.

groetjes egon


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2009-10-06 - 21:16:29 send message to E.bakker

heb in zwolle jl. een zak gekocht, ze ruiken wat zoet en hebben fruit vormpjes/kleurtjes.

ze zijn er nog niet gek op ,geef het aan blauwvoorhoofden en rosekaketoe's.

ze zijn roudybush pellets gewend in bixvorm

Ed


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-10-06 - 21:51:44 send message to Antonia

Hier eten al m'n gaaitjes, groot en klein zowel de fruit als de naturel smaak erg goed happy :)


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-10-06 - 22:09:15 send message to goudparkiet

Ingredienten: Mais, Soja meel, gedroogde appels, gedroogde groen erwten, Tarwe, gedroogde chilli pepers, gedroogde tomaten, Tarwe kiem meel, plantaardigre olie Sucrose, Dicalcium fosfaat, Basis groenten (peen, selerie, bieten, waterkers en spinazie), Iodized salt, DL-methionine, Cholinechloride, Ascorbine zuur (bron van vitamine C), Natuurlijke gemengde tocopherols, Rozemarijn extrakt, citroenzuur, Naturlijke en kunstmatige kleurstoffen, Mangaan oxide, Zink-oxide, koper sulfaat,Calcium iodate, Natrium seleniet, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine K supplement, Niacin, Calcium pantothenaat, Pyridoxine hydrochloride, Riboflavine, Folium zuur, Biotine, Vitamine B12 supplement

De volgende ingredienten komt een vogel in vrijheid waarschijnlijk nooit tegen en zo ja zal hij of zij er dan van eten.

Soja meel
Tarwe
gedroogde groen erwten
Tarwe kiem meel
plantaardigre olie
Sucrose
Iodized salt
Ascorbine zuur ( en dan nog met welke andere stof gebonden)
citroenzuur (is ascorbine zuur )
kunstmatige kleurstoffen (echt gezond)
koper sulfaat (wordt in commercieel kippenvoer gebruikt als anti bioticum)
Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine K supplement, Niacin,(zijn deze natuurlijk of chemisch)

Zoals je ziet ben ik tegen pellets omdat een vogel de keus moet hebben wat ie kan eten met pellets is deze er niet. Een compleet voer bestaat niet. Het is niet voor niets dat het complete voer van vandaag morgen verbeterd wordt m.a.w. het voer van gisteren was niet goed anders hoeft het niet verbeterd te worden. Door allerlei stoffen in een pellet te proppen maak je er nog geen compleet voer van.
Door generaties pellets te voeren zal er een degeneratie optreden in de betreffende dieren.

De volgende link geeft beter weer wat ik bedoel.

http://www.westonaprice.org/brochures/wapfbrochure_nl.html


Mvg Aad


monyet
Website Member
Posts :37

Website Member
2009-10-07 - 17:00:59 send message to monyet

Tja... Dit blijft uiteraard een eindeloze discussie. De een zal erbij zweren de ander verafschuwt het. Maar van die link... Ik weet nou ook weer niet wat ik daarvan moet denken.

Quote :Personen die gevoelig zijn voor koffie en gelijkende substanties, zouden koffie, thee en chocolade moeten vermijden.

Ik vind dit wel een sterke (in dit geval geen koffiewink ;)


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2009-10-08 - 18:38:56 send message to ferry1

ook ik heb een zak gekocht.
mijn edels eten het wel maar als ze andere mogelijkheid hebben laten ze het staan.
mijn ara s hebben het er niet op.

ik voer het af en toe wel eens dus niet als hoofdvoer.

gr ferry



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 233 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede