Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelmarkt zwolle 19-09-09 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogelmarkt zwolle 19-09-09
Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-09-19 - 15:56:22 send message to Ruben89

hallo,

ben erg benieuw wat jullie vonden van de markt in zwolle. ik vond t in ieder geval al een stuk beter met de nieuwe openingsregeling.

hoe er met de vogels werd omgegaan viel mij dit keer mee, alleen toen we buiten kwamen en terugliepen naar de auto was dit beeld totaal anders
We zagen vandaag in de volle zon een auto staan met duiven en een kakatoe achter het raam.
de meeste duiven lagen dood in de kist, de laatsten vochten voor hun leven. evenals de kakatoe die zn uiterste best nog deed om in leven te blijven. het enige wat we konden was één vrijwiller erbij halen. hij heeft het kenteken om laten roepen, maar waarschijnlijk was het al te laat.

mvg, ruben


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-09-19 - 16:13:22 send message to danielkempenk

Dit bericht is 11 keer gewijzigd

ik heb samen met ferry ook het kenteken laten omroepen met de mededeling dat de autoruiten niet lang heel zouden blijven.
op moment dat we zover waren dat het ging escaleren kwam de eigenaar...
er waren nog 2 levende duiven en de kaketoe (witkuif) was extreem slecht.
deze hebben wij uit de kooi gerukt en in de wc hem gekoelt met water..
en na veel moeite kregen we hem er een beetje bovenop, vogel gaf al vlokken op en kon niet eens zijn eigen kop meer op tillen.
inmiddels was de politie aivd en dierenambulance er ook.
wij hebben het beeste moeten overdragen aan de dierenabulance die hem naar een vogelarts zou brengen.
we hopen op een goede afloop.

tegen de eigenaar is proces verbaal opgemaakt en is hier voorlopig nog niet klaar mee.

de medewerkers van de vogelmarkt waren zeer behulpzaam! een pluim!!



termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2009-09-19 - 16:48:35 send message to termaat

niet te hopen dat de kakatoe weer naar de eigenaar terug gaat, goed dat jullie ingegrepen hebben.


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2009-09-19 - 17:08:26 send message to ubels1

een pluim voor de organisatie.

ik vond het nu vele malen beter gaan dan anders.
was nu vele malen sneller binnen als gereserveerde.
en dat de bezoekers later binnen komen is ook een goede regegeling

ga zo door zal ik zeggen


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-09-19 - 18:49:21 send message to Ruben89

hallo,

wat ben ik blij te zien dat het 'goed' is afgelopen met de kakatoe, en dat de eigenaar is aangepakt. wij hadden de melding gedaan, en konden naar huis gaan van de vrijwilligers. dit hebben we dus ook gedaan. jammer dat er nog een 2e melding voor nodig was om de eigenaar tot actie te laten komen.

mvg, ruben


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-09-19 - 20:42:45 send message to mijnkaketoes.nl

Klasse gehandeld Ferry en Daan.


R.D.
Website Member
Posts :44

Website Member
2009-09-19 - 21:11:14 send message to R.D.

Wat kunnen sommige mensen toch een hoop leed bij dieren aanrichten.
Maar goed dat niet iedereen zo is. De complimenten aan de mensen die hierbij hebben geholpen, om deze man toch aan te pakken.

Richard.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-09-19 - 21:38:54 send message to Wickingh

Goed gedaan mannen!!!


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2009-09-19 - 22:13:32 send message to xela

de nieuwe regeling is mij prima meegevallen er was ook een goede trechter gemaakt aan de ingang.Het enige wat ik eigenlijk nog niet begrijp is dat men deels van de standhouders laat binnenrijden met de auto's en vrachtwagens met dan de uitlaatgassen in de hal maar roken is dan wel verboden.Uitlaatgassen in de hal waar nadien een ganse dag vogels en mensen vertoeven ??????????
Dan van de auto op de parking met de dode vogels in. Zulk iemand mag men een goede zware boete geven en een levenslang verbod op de toelating op de beurs.Voor zoiets zijn geen woorden niet te begrijpen eigenlijk.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-09-19 - 23:03:46 send message to danielkempenk

wat ik persoonlijk graag zou zien nog op de volgende beurs is dat de dakluiken/vensters eerder opengaan..
het werd op een gegeven moment goed warm in de hal en de vogels hadden er ook zichtbaar last van.
toen ze later opengingen was dat aangenaam merkbaar.
verder weer een goede gezellige en vooral drukke markt.




AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-09-19 - 23:18:27 send message to AlmeerseParkiet

Ik ben blij dat deze dierenbeul een process verbaal heeft gekregen.

BTW: van mij mochten er nog wel 10 kassa's bij want ik stond heel lang in een dikke rij!
Maar eigenlijk is de beste oplossing natuurlijk kaartjes via internet verkopen en dan een paar kassa's voor mensen die niet met de computer kunnen omgaan. Misschien een idee voor de volgende keer???

Ik kom in februari weer happy :)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-09-19 - 23:41:36 send message to Rik

Hoe reageerde de eigenaar eigenlijk?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoiets bewust doet. Gewoon niet bij nagedacht dat het vandaag zo'n warme dag zou worden.

Misschien is het beter om bij zoiets toch maar direct de ruit in te tikken. Als zoiets bij mij achterin de auto zo plaats vinden zou ik jullie hiervoor dankbaar zijn. Werkelijk waar een nachtmerrie.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-09-20 - 07:55:07 send message to bert1974

ga er maar vanuit dat de eigenaar van de kaketoe dit echt niet heeft gedaan om de vogel te plagen.
ik weet per ongeluk wie de man is en ik weet ook dat hij leeft voor dieren.
ik heb hem nog niet gesproken maar ik weet zeker dat hij het weer heeft onderschat.
ik ben al vaak genoeg bij hem thuis geweest om te weten dat de dieren niets te kort komen.
de boete zal hem dan ook niet intereseren als het maar weer goed komt met de vogel dat vind hij zeker weten het belangrijkst.

groet bert


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2009-09-20 - 08:16:16 send message to kakatoe

Ik ben wel benieuwd naar wat de eigenaar hier op heeft te zeggen.
Maar kan mij niet voorstellen dat de eigenaar dit bewust heeft gedaan.
Maar neem aan dat hij het weerbericht wel gehoord heeft dus hij van de verwachte weersomstandigheden afwist.
Maar direkt zo negatief reageren gebeurd hier op deze site wel vaken zonder eerst de betreffende persoon eerst gesproken te hebben


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-09-20 - 08:52:48 send message to danielkempenk

de eigenaar reageerde erg laconiek!
sterker nog hij sorteerde eerst de dode duiven uit en zette de 3 levende zo weer terug in de kofferbak in de zon!
en de kaketoe kwam er wel weer bovenop ,was geen probleem was niks aan de hand zei hij
wij heb toen de vogels weer uit zijn auto gehaalt en samen met een andere man (agent in burger of aid dat weet ik niet) de kaketoe meegenomen naar binnen, om hem te koelen met water etc.
een ieder weet dat je geen beesten in de auto zet in de zon!
de eigenaar was al 4 x omgeroepen.
en wat me ook nog is tegen stond achteraf deze vogel had een zware stalen ketting om de poten dus dierenliefhebber jah...zeg het maar.


jacob.koops
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-09-20 - 08:53:10 send message to jacob.koops

Het vervelende vind ik dat hij alleen maar een bekeuring krijgt en voor de rest zijn gang weer kan gaan.Zijn naam mag zelfs niet bekend worden gemaakt ( wet op de privacy )Ook al wordt hij geroyeerd, dan kan hij zich zo weer aanmelden bij de bonden, want ook hier wordt hij beschermd door de privacy wet geving.Dus wat te doen ??????



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede