Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachthok voliere te donker of geen invliegmogelijkheid of...?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-08 - 10:35:43 send message to knyke

ja idd misschien een verkeerde quote, maar ja... ik doe ook mijn best, en als er andere dingen zijn die ik dan moet ondernemen zal ik het zeker niet nalaten zenne... ik doe er alles aan om mijn vogels vlotjes de winter door te krijgen.


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2009-09-08 - 10:51:06 send message to R. Bijlemeer

Nou idd, als ze je nachthok niet in willen dan is er iets verkeerds. Ik heb laatst mijn binnenhok gewijzigd. Eerst was het hok (l/b/h) 1.00/0.80/1.80, nu heb ik deze verkleind naar 1.00/0.80/0.50. Dus eigenlijk is hij alleen minder hoog. Ik heb dit gedaan omdat ik de ruimte op de grond nodig heb en ik heb geen kwartels meer.

Nu hoop ik dat de vogels er genoegen mee nemem echter hou ik er rekening mee dat ze dit hok te klein vinden en niet meer binnen willen slapen. Ik hou ze elke avond in de gaten, tot nu toe slapen ze buiten maar echt koud is het dan ook weer niet, overdag zitten ze wel geregeld binnen en eten doen ze ook binnen. Mocht het zo zijn dat dit hok niet voldoet dan zal ik kijken naar een oplossing.

Mijn vogels kiezen er niet voor om in een hok gezet te worden daar kies ik voor. Dus zal ik er voor moeten zorgen dat hun het naar hun zin hebben.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-08 - 12:15:26 send message to Karel

quote
Mijn vogels kiezen er niet voor om in een hok gezet te worden daar kies ik voor. Dus zal ik er voor moeten zorgen dat hun het naar hun zin hebben.



Wijze woorden!

Mijn vogels slapen overigens altijd binnen sinds ik de nachthokken heb voorzien van een (spaar)nachtlampje. Simpel maar doeltreffend.happy :)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-09-08 - 13:38:01 send message to Ton Koek

Het ligt niet zo simpel. Cultuurvogels gaan bijna nooit een nachthok in om te slapen. Dat ligt niet aan de liefhebber, dat is gewoon hun natuur. Ze hebben het gewoon niet nodig.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-09-08 - 15:11:10 send message to Karel

Gedeeltelijk mee eens Ton, maar ik denk dat het ook afhangt van de inrichting van de buitenvoliere. Mijn Europese torenvalken sliepen destijds binnen toen de voliere nog kaal was. Na het aanbrengen van een klein rieten afdakje bleven ze liever buiten.

(Is een overdekte buitenvoliere niet in zekere zin een zeer goed goed verlicht en luchtig nachthok? wink ;))


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-09-09 - 13:51:21 send message to Chantalliej

Ik heb ook ooit eens de tip gehad van iemand om de vogels voordat je ze in de volière laat vliegen een dag of twee op te sluiten in het nachthok. Hierdoor weten ze waar ze eten en drinken kunnen vinden en zullen ze daarna altijd terug gaan naar het nachthok. Ik voer trouwens niet in mijn nachthok, maar ze slapen er wel elke nacht.


Chantalliej
Website Member
Posts :27

Website Member
2009-09-09 - 13:58:59 send message to Chantalliej

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



Dit is mijn nachthok. Je ziet het raampje is helemaal niet zo groot, maar er komt genoeg licht binnen.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-09-10 - 08:36:57 send message to knyke

ik ga straks ook even een foto maken van mijn nachthok.. het is nu verandert, de voorkant is dichtgemaakt met hout, was eerst volledig, maar nu heb ik het deurtje met een plastieken plaat gemaakt en daardoor komt er heel veel licht binnen. Ook door het invlieggat komt nog extra licht. Er zat al wel eens een vogel in, maar het is blijkbaar toch nog wennen. Even afwachten, tis nu veel te windstil (moet is wat gaan waaien voor ze het echt gaan proberen) of kouder worden.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede