Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bedrijfsmatig kweken! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bedrijfsmatig kweken!
Vijfeijken
Website Member
Posts :11

Website Member
2009-08-29 - 13:08:59 send message to Vijfeijken

Het begon met de gedachte ‘zou het niet mooi zijn als je van je hobby je beroep kunt maken’. Op dit forum wordt wel eens gesproken over ‘broodkwekers’ en dan meestal met een negatieve weerklank. Ik besef dat er bij sommige kwekers iets aan de hand is; te klein gehuisvest, slechte kwaliteit vogels etc. Deze discussie wil ik voor de goede orde links laten liggen. Het welzijn van de vogels staat bij mij op nummer 1.

Wat ik zoek zijn kwekers die de stap van hobbykweker naar bedrijfsmatig kweken hebben gemaakt en die hun ervaring hier of via een persoonlijk bericht willen delen. Ik vraag ook hobbykwekers naar hun ervaring als zijn vanuit hun verkoop van gekweekte vogels hun kosten kunnen betalen (mij tot op heden nooit gelukt). Een paar van de vragen die ik heb zijn:
- Is het mogelijk?
Krijg je positieve opbrengsten gezien de kosten die je moet maken (investeren in huisvesting en vogels, voeding, uren kwijt aan verzorging etc.)? Oftewel is het zakelijk gezien rendabel?
Met hoeveel en welke vogels heb je resultaten geboekt.
Etc.

Ben benieuwd naar jullie reacties en ik hoop dat ik niet tegen het zere been van ons hobbykwekers heb geschopt door een ‘gevoelig’ onderwerp aan te kaarten.

Groeten, Ad


ronny84
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-08-29 - 18:50:54 send message to ronny84

zit geen brood in.


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2009-08-29 - 18:59:54 send message to Geert-Best

(Geen bijdrage voor dit topic. Persoonlijkje bijdragen via perssonlijke berichten)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

ronny84
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-08-29 - 19:13:36 send message to ronny84

(Geen bijdrage voor dit topic. Persoonlijkje bijdragen via perssonlijke berichten)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2009-08-29 - 19:15:39 send message to barraband

en zebravinken kosten ook niet zo duur
bedrijfs matig kan wel maar dan moet het groots opzetten en de duurdere vogels nemen
en veel kweken


Geert-Best
Website Member
Posts :199

Website Member
2009-08-29 - 19:17:35 send message to Geert-Best

Wie of wat ik ben laten we maar in het midden.
Aan jou andere vragen op het forum te zien heb je totaal geen kweekervaring.
Hoe kun jij dan bepalen of er bedrijfsmatig iets mee te verdienen is?


ronny84
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-08-29 - 19:19:35 send message to ronny84

(Geen bijdrage voor dit topic. Persoonlijkje bijdragen via perssonlijke berichten)


Met het wijzigen van de bovenstaande bijdragen mag natuurlijk geinterpreteerd worden dat deze niet gewenst waren!

ParkietenPeter
Moderator VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2009-08-29 - 20:05:37 send message to marcelj

Diervriendelijk beesten houden en er geld aan verdienen zal moeilijk zijn, kijk maar naar de bio-industrie. Misschien raak je wel teleurgesteld als je het wel probeert...
Ik zou zeggen geniet van de vogels en als je kiet kunt spelen is toch ook al mooi.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-08-29 - 20:23:34 send message to tropic

HOBBY, kost geld en levert er meestal geen of te weinig op.
Ik wil de liefhebber die elk jaar overhoud tegenkomen. Aan de toog heel veel, maar in realiteit????


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-08-29 - 20:34:51 send message to mijnkaketoes.nl

Onmogelijk is het niet. We kennen allemaal wel een paar Nederlanders en Belgen die het gelukt is. Maar het zeker geen makkelijke opgave en met de huidige import en export en milieu regels al helemaal niet.

Henk


ronny84
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-08-29 - 20:51:03 send message to ronny84

Zoals ik als zij gaat het om geld verdienen over de rug van de zebravinken. Kijk maar een naar de fotos van handelaren op marktplaats.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-08-29 - 21:02:54 send message to goudparkiet

Het is wel mogelijk maar hoofdzakelijk met de duurdere
soorten. Het aantal eieren per legsel en doen ze het meerdere keren per jaar zijn toch wel belangrijk. Als je jonge vogels aanschaft zal je 4 tot 6 jaar moeten wachten voor nakweek. Vooral zorgen dat je goede vogels zonder ziektes aanschaft.
Een huis waar voldoende grond omheen is en geen buren. Een venezuela amazone eet net zo veel en vraagt net zo veel ruimte als een duurdere amazone maar de jongen brengen in verhouding veel meer op.Met een beperkt aantal van de duurdere soorten (+/- 15 koppels) is zeer wel een inkomen te behalen.


Mvg Aad


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-08-29 - 21:08:38 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dit is en discussie die niets op zal leveren er zijn weinig kwekers die hier toe zullen geven dat ze geld overhouden aan hun [hobby] .ik heb zelf ervaring met papegaaien.anderen soorten kan ik niet over mee praten
en ik ken er heel veel die geld overhouden aan de kweek .maar investeren het weer in duurdere vogels of in het uitbreiden van hun bestand.

en bedrijfsmatig bezig zijn heb ook zo zijn fiscale voordelen.

als je bedrijfsmatig bezig ben is het ook nog steeds hobby want als vogels geen hobby is kom er niets van terecht .ik heb er veel met deze hobby zien beginnen maar hoeveel van die beginners zijn er na 5 jaar nog me bezig.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-29 - 22:14:16 send message to Wickingh

Jammer dat een denk ik goed bedoeld topic weer in de kiem gesmoord moet worden.
Ik heb geen idee wat weggejorist is, maar dit is niet bevordelijk voor de leesbaarheid.

Ik denk zelf dat het best wel kan maar dat er dan een behoorlijk investering nodig is en het zeer grootschalig op gezet moet worden wil er een goede boterham verdiend wordt op de langere termijn.
Dan heb ik het over kweken en niet over het handelen.
Als ik het heb over hobbymatig zoals wij het ervaren is het de laatste 3 jaar zichzelf bedruipend en houden we iets over om soms iets te investeren, na zeker 5 jaar heel veel privegeld te gebruiken.
Ik praat in ons geval over een dozijn koppels papegaaien op dit moment,

mvg Frank


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-08-29 - 22:35:17 send message to wiechmann

quote
Ik denk zelf dat het best wel kan maar dat er dan een behoorlijk investering nodig is en het zeer grootschalig op gezet moet worden wil er een goede boterham verdiend wordt op de langere termijn.



frank helemaal mee eens.

maar bedrijfsmatig bezig zijn en winst maken is niet altijd noodzakelijk.
als je in het handelsregister ingeschreven staat ben je bedrijfsmatig bezig.maar je hoef nog geen winst te maken.
maar je kan wel alles naar de belastingdienst verantwoorde.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2009-08-29 - 23:12:43 send message to Wickingh

Ook als je niet ingeschreven bent bij de kvk en hobbymatig bezig bent kan je jezelf bij de belastingsdienst verantwoorden.
Er is ook hobbymatig mits je opgeeft een bepaalde ruimte.
Het is best moeilijk aan te geven waar de grens tussen hobby en bedrijf ligt, we zien dat nu in de praktijk bij Wim en Carla ,

mvg Frank



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede