Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opfokpap bijvoeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : opfokpap bijvoeren
compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2009-08-05 - 13:17:48 send message to compadre

Pas had ik het genoegen om mijn eerste kweekkoppel Catharina's jongen te laten krijgen. Ik voerde fruit, zaad, eivoer. Als extra hing ik er elke dag een bakje nutribird baby opfokvoer in. Dit werd helemaal leeggemaakt en de jonge vogels werden gezonde vette varkentjeslaugh :D

Toch vraag ik mij af of het een nadelig effect heeft om pap bij te voeren. Ik had meer in gedachten dat daar alle bestanddelen inzitten.

Bedankt....


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-08-05 - 17:14:41 send message to Rogert

Naar mijn inziens geef je zelf al het nadeel aan. Het worden vette varkentjes. De pap is makkelijk op te nemen dus kan er ook veel opgenomen worden. Zowel je jongen als de ouders worden vette varkentjes.

Het voordeel is dat je gemakkelijk al je jongen groot krijgt.
Nu is het voor de jongen geen enkel probleem om wat meer vet op de botjes te hebben. Vaak als ze zelfstandig moeten leren eten teren ze wat in op hun vet.
Qua voedingsstoffen denk ik dat je er ook goed aan gedaan hebt.
Goede voeding is voor jonge dieren erg belangrijk. Dit zorgt er voor dat hun lichaam zich optimaal ontwikkeld en daar hebben ze op latere leeftijd weer profijt van als ze zelf jongen krijgen.
Jongen die met slechte voeding groot gekomen zijn zullen zich ook moeilijker voortplanten. (nu begrijp je ook waarom kweken met vogels niet altijd even makkelijk is)
Voortplanting heeft niet alleen met teelballen en eileiders te maken maar ook met goede longen, nieren, darmen en andere organen. Als die vanaf de geboorte goed ontwikkelen hebben de vogels er later weer profijt van.

Het enige nadeel is dat mogelijk je ouderpaar ook vervet in de paartijd. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor de bevruchting en ei-leg.

Maar al met al, als je met beleid deze pap verstrekt dan denk ik dat het geen enkel probleem is om het te geven.


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2009-08-05 - 21:23:54 send message to compadre

Hmmmmm.... het zijn wel 4 sterke gezonde jongen geworden. Bij het zelfstandig worden heb ik ze op zaad met voldoende fruit gezet. De ouders die vervetten moet ik dus in de gaten houden. Ze kruipen weer het blok in na het deponeren van 2 eieren op de vloer. Ik wil ze niet te zeer vermoeien.Haalt men normaal gesproken het blok uit de kooi?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede