Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zieke parkiet
wikkie
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-06-18 - 23:03:57 send message to wikkie

Beste mensen
Mijn princess of wales parkieten hebben 3 prachtige jongen grootgebracht. Een paar dagen geleden is het eerste jong uitgevlogen. Na een paar dagen zat hij plat op de bodem van de voliere (buiten) en liet hij zich makkelijk oppakken. Alle alarmbellen begonnen bij mij te rinkelen aangezien ik twee jaar geleden ook 4 jongen en de toenmalige pop ben verloren en de ramp op dezelfde manier als nu begon. Toen wilde ik sectie laten verrichten maar was daarmee te laat omdat men een "verse" dode moest hebben en die had ik toen niet meer. Het vreemde was dat de rest van de vogelsoorten ( Pruimkop, kakariki, valk en nog een paar kleinere soorten parkieten) gezond is gebleven.
Nu heb ik in ieder geval de vogels ontwormd met panacur en de zieke in huis onder een warme lamp en voer hem wat pap, maar ik heb weinig hoop. Ben nu ook bang voor de andere jonge vogels.
Wie kan mij helpen en zeggen wat dit kan zijn en wat er eventueel aan te doen is?
vriendelijke groeten
Wikkie


reijnenfr
Website Member
Posts :40

Website Member
2004-06-18 - 23:19:35 send message to reijnenfr

kan het geen bloedluis zijn misschien heeft het beestje bloedarmoede
nu die nog leeft zou ik er als een speer mee naar een dierenarts gaan
hopenlijk komt alles goed met je vogel sterkte in iedergeval


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-18 - 23:48:10 send message to Hawkeye_NL

Ik kan je geen antwoord geven omdat ook hier weer veel meer dan 1 oorzaken kunnen worden gegeven.

Ga naar een vogelarts en je weet het zekers!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-06-19 - 11:32:26 send message to kakatoe

nu snap ik 1 ding niet,bij u gaan alle alarmbellen rinkelen maar het besef om naar een dieren arts te gaan heeft u niet.
ik heb het gehad toen ik thuis kwam lag er een turquosine dood maar hoelang die er gelegen heeft weet ik niet maar heb hem wel weggebracht voor sektie
en daar kwam heel wat uit ook al is hij niet vers wat de meeste dode vogels niet zijn kun je hem alsnog voor sektie wegbrengen


wikkie
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-06-19 - 15:15:10 send message to wikkie

Het besef om naar de dierenarts te gaan heb ik uiteraard wel, maar als er geen vogelarts bij je in de buurt woont en de plaatselijke dierenarts heeft amper verstand van vogels is het toch prettig als je via dit forum misschien iets te weten kan komen waardoor je in ieder geval het weekend misschien mee door kom. Moeilijkheden heb je vaak met het weekend voor de deur!!!!
Aan verwijtende opmerkingen heb ik niks!!!


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-06-19 - 15:33:23 send message to BenDoensen

Zou het iets zijn om een lijst dierenartsen met verstand van vogels hier te publiceren? Dan weet je tenminste waar je terecht kan indien je er een nodig hebt.
Want aan verwijten heb je zekers niks, en deze komen al helemaal niet lekker over als je al in de zorgen zit.
groetjes Ben


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-06-19 - 15:51:52 send message to Gert Jan

ben, kijk eens op deze link;
www.vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=852

gertjan


BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2004-06-19 - 16:49:40 send message to BenDoensen

gezien en goedbevonden. happy :)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2004-06-19 - 17:07:35 send message to Rogert

Tip voor een ieder die vogels ter sektie opstuurd: Verpak de vogel zo steriel mogelijk in luchtdichte zakken, en bewaar de vogel in de koeling (NIET IN DE VRIEZER)om zo een meest gunstige uitslag te krijgen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-19 - 17:55:40 send message to Hawkeye_NL

Van de afdeling sectie in Utrecht heb ik begrepen dat ze er niets aan hebben als je een dode vogel een paar dagen bewaard op wat voor manier dan ook. Het best is als je een goed resultaat wilt hebben dat je direct in de auto stapt of op de trein en de vogel naar hen toebrengt. Je kan de vogel het best koel bewaren tijdens de reis. Bijv. in een koelbox. Invriezen heeft geen zin omdat je daarbij meer schade aan het onderzoek doet dan goed.


wikkie
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-06-23 - 21:50:19 send message to wikkie

Ik wil nog even zeggen dat mijn parkieten niet ziek waren maar niet meer gevoed werden door de pop. De man heeft helemaal niet meegeholpen met voeden en de pop kapte er dus mee toen de jongen uit het blok waren. Nu probeer ik ze met een handopfokvoer groot te krijgen.
groetjes
Wikkie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 224 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede