Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Agressie door insecten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Agressie door insecten
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-06-05 - 19:25:08 send message to Rogert

Dat mannen agresief worden van insecten is mij bekend. Maar waarom worden ze van insecten wel agresief en van Aves-B (gehakt = dierlijke eiwitten) en ei-voer niet?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-06-05 - 19:51:30 send message to Niltava

Mijn mening is dat het niet komt door insecten maar door een slechte balans in voedingsstoffen.
Door insecten (of het gehakt) met poeder van avian of aves te bestrooien komt agressie bij mijn weten niet voor.
Hetzelfde geldt voor eivoer etc., Als het in balans is geen probleem.

(het is ook makkelijk als je iets de schuld van iets kan geven happy :))


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-06-06 - 11:49:47 send message to Rogert

Bedankt voor je reactie.

Het is makkelijk om iets de schuld te kunnen geven, maar als vele kwekers ditzelfde ervaren lijkt mij dat er een kern van waarheid in zit.

Ik heb het nu met mijn lazuli´s ervaren maar nu ik ze geen insecten meer geef merk ik wel dat de man weer een stuk minder agresief is.

Maar ik moet je wel toegeven dat mijn blauwe bisschop ogenschijnlijk niet agresief op insecten reageerd.

Maar hoe verklaar je dan dat juist het vitaminepreperaat deze agressie te niet doet? En zou je de agressie wel weer krijgen als je alleen gehakt voerd?
En waarom worden mannen in de natuur dan niet agressief terwijl deze veel eerder over insecten beschikken dan in mijn voliere?


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-06-06 - 12:16:22 send message to Asura

quote
En waarom worden mannen in de natuur dan niet agressief terwijl deze veel eerder over insecten beschikken dan in mijn voliere?

Vogels kunnen in het wild ook heel erg agressief zijn hoor, maar ik denk dat het minder opvalt omdat er superveel ruimte is waar ze naar toe kunnen vluchten.

Ik heb gehoord dat pimpelmezen een opgezette indringer echt helemaal slopen (want een opgezette vogel vliegt niet weg en vecht niet terug).. maar nu zijn pimpelmezen natuurlijk ook wel vogels met een pittig karakter wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede