Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kan dit samen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kan dit samen?
zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-03 - 16:36:39 send message to zebravinkje123

ik heb een vraag met betrekking tot de bevolking van mijn voliere.

kunnen de volgende vogels samen:

-diamantvinken
-spitsstaartamadines
-zebravinken
-japanse meeuwen
-chinese dwergkwartels

mvg
zebravinkje123


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-06-03 - 16:37:43 send message to lZebravinkjel

Dit kan wel, maar Zebra's, Spitsstaarten en Diamantvinken zijn allemaal nogal felle vogelsoorten, dus er moet wel voldoende ruimte voor ze zijn.


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-03 - 16:44:49 send message to zebravinkje123

de voliere die er komt is ongeveer 2,70 lang 2,50 breed en aflopend hoog van 1,70 tot 2,30.

kan dit dan samen ik wilde overigens niet meer dan 1 koppel per soort erin doen. maar zijn deze vogels een beetje wintervast? want ze zitten wel buiten en er is een nachthok beschikbaar


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-03 - 16:49:28 send message to Max.Weijers

Betreft de leegomgeving van uw vogels in de volière lijkt het mij wel goed. deze kunnen denk ik makelijk het gehele jaar onverwarmd blijven, maar ik denk dat het veel slimmer (en meschien ook wel leuker) is om een van die kleine tropen uit te kiezen en daar dan niet een koppel van kopen maar een klijn groepje?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-06-03 - 20:02:57 send message to lZebravinkjel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meerdere koppels van zebravinken en diamantvinken heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Japanse meeuwtjes kan wel, maar die zijn dan misschien weer te sociaal. De spitsstaarten weet ik niet (maar met die soort heb ik in het algemeen geen goede ervaringen mee gehad, maar ik had waarschijnlijk 2 mannen).
Als je meerdere van elke soort wilt dan zul je wel één soort moeten laten vallen want anders wordt het te druk.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-06-03 - 20:07:25 send message to Jhoukes

Diamantvinken en spitstaarten heb ik zelf in die groote van voliere problemen mee gehad.
Waarom geen bruinborstrietvinken of roodkoppapagaaiamadine. Heb van die koppels nooit last zelf niet in de kweekperiode.

Gr.

Jordy


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-04 - 08:35:30 send message to zebravinkje123

ja maar ik ben qua vogels ook wel een beetje beperkt niet alles is hier in de buurt aan te komen en om nouw 50 km te gaan rijden voor een roodkopamadine vind ik ook een beetje overdreven. maar bedankt voor jullie advies ik hou het denk ik bij zebravinken, diamantvinken en spitsstaartamadines. en dan van de genoemde vogels 3 koppels dat moet denk ik geen probleem zijn.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-06-04 - 20:18:11 send message to lZebravinkjel

Eh.. Er zijn twee personen met ervaring die je het houden van meerdere koppels zebravinken en diamantvinken afraden... Zeker in een voliere van de afmetingen die je noemt zijn 3 koppels zebravinken sowieso al teveel. Je zou hooguit 1 koppel zebravinken, 2 koppels diamantvinken en meerdere koppels spitsstaarten kunnen houden. De diamantvinken dan wel in de gaten houden en als het niet goed gaat terugvallen op 1 koppel.


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-05 - 08:09:23 send message to zebravinkje123

je hebt gelijk ik hou het op 1 koppel diamantvinken 3 koppels zebravinken en 2 koppels spitsstaartamadines als ik er bij deze vogels op de grond chinese dwergkwartels bijzet kan dit kwaad?


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-06-05 - 09:21:57 send message to lZebravinkjel

Je bent een beetje hardleers geloof ik... Ik weet dat je met zebravinken gekweekt hebt maar MEERDERE KOPPELS ZEBRAVINKEN IN EEN KLEINE VOLIERE GEEFT GEDONDER!


zebravinkje123
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-06-05 - 17:17:29 send message to zebravinkje123

weet je mijn vader heeft ook een voliere met 12 koppels zebravinken van hetzelfde formaat dit is nog nooit fout gegaan. maar ik probeer het wel gewoon bedankt voor het advies.

dit topic kan dicht!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede