Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Uitvliegen kanariejongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Uitvliegen kanariejongen
knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-26 - 20:44:49 send message to knyke

Hey,

Ik heb twee kanariejongen van ongeveer een week oud. Op het internet vindt ik terug dat een kanariejong rond twee en halve week tot drie weken uitvliegt. Nu heb ik hierbij volgende vragen:
- Is het waar dat ze rond twee en halve a drie weken uitvliegen?
- Ik heb op verschillende sites gelezen dat ze niet meteen kunnen vliegen, maar wat fladderen. Ik heb japanse kwartels onderaan mijn voliere, doen die iets moest het jong onderaan blijven zitten om te oefenen?
- Mijn kanaries zijn nu dus een week oud, is het normaal dat ze nog steeds zo vies roos zien en nog geen veren hebben of beginnen krijgen?


robke94
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-05-26 - 20:49:55 send message to robke94

ja dat is normaal eenmaal ze veren beginnen te krijgen gaat het zeer snel ze vliegen ongeveer uit na 3 weeken eerst zullen de jongen wat op de rand van de nestbak fladderen als het jong uitvliegt kan het nog niet direct vliegt maar ze worden wel nog een 3 tal weeken gevoederd door de jongen
mvg robby


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-27 - 11:33:12 send message to knyke

En de kwartels?


knyke
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-05-27 - 18:26:18 send message to knyke

Sinds gisteren merk ik weer iets vreemd... een groene kanariepop heeft net zelf een nest gemaakt, nog geen eieren ofzo, maar sinds gisteren moeit ze zich met de opvoeding van de kanariejongen van die gele kanarie, ze komt eten geven en constant in het nestkastje gevlogen. Is dit normaal?


robke94
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-05-27 - 19:03:37 send message to robke94

ja dat zou wel kunnen
want als je meerdere kanarie's hebt kan het zelf zijn dat ze eieren in elkaars nest leggen dus denk wel dat dat kan al ze niets mis doet is het ook geen probleem he


Janet
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-06-13 - 23:23:09 send message to Janet

Hallo ik ben nieuw op deze site. Kk heb een te vroeg geboren kanariejong.
De pop heeft 10(!) dagen gebroed. Vijf jongen en nu is er 1 over. Ik voer hem met de hand en het gaat prima hij is nu 13 dagen oud en eet als een dijkweker,zijn vleugels zijn sterk en met kleine pennetjes. alleen er zitten heel weinig veren op zijn lijf alleen een paar verdwaalde op zijn rug.Komt dit meer voor? Zijn ogen zijn bijna open en hij gedraagt zich als een sterk jong,hij staat al op zijn poten.De ontlasting is ook OK. Ik voer hem nu 9 dagen,om het uur en 's nachts om de twee uur. Hebben jullie nog tips?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede