Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pimpelmees jong gevonden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Pimpelmees jong gevonden
eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 11:52:56 send message to eva-joy

ik heb me ingeschreven omdat ik een vraag heb over een gevonden (jong) pimpelmeesje. vanmorgen vond ik hem in mijn slaapkamer(raadsel hoe hij daar terecht is gekomen) heb hem nu onder een lamp in een klein doosje zitten. Hij kan fladderen en springt gewoon op mijn hand. Dus erg jong zal hij niet meer zijn. Hij eet goed en is erg actief. Zijn nest kan ik nergens vinden en heb geen idee hoe hij bij mij thuis is gekomen. Ben zojuist naar de dierenwinkel geweest om meelwormpjes te kopen en die eet hij ook prima. Vraag is eigenlijk wat ik hier nou mee moet doen? Kan ik hem straks weer uitzetten als hij kan vliegen? ben geen moedervogel dus hem eten leren zoeken kan ik niet..

Iemand tips? en hoe zou ik hem momenteel het best kunnen huisvesten? ik gok dat hij anderhalve week oud is ongeveer..


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 11:59:12 send message to eva-joy

ik voer hem overigens tot hij niet meer wil... is dat goed? heb hem eerst opgeloste kattenbrokjes gevoerd (3totaal) en daarna naar de dierenwinkel geweest en toen at hij nog 2 kleine meelwormpjes.. en is die lamp die ik erop heb staan wel goed? hij heeft veren op zijn vleugels(daaronder kale huid) .. of is dit te warm voor hem(of haar wet natuurlijk niet wat het is..


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 12:10:08 send message to eva-joy

en oh ja.. dierenambulance is geen optie, 9van de 10 keer draaien ze jonge vogels de nek om en dat zie ik niet zittenwink ;)


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 12:44:08 send message to eva-joy

bedankt mensen echt TOP dat jullie de moeite nemen mijn topic te lezen ,maar wel (op zijn zachtst uitgedrukt!!)jammer dat niemand me wilt helpen. Maak me onwijs veel zorgen over dit beestje en ik heb NU hulp nodig!! kan iemand alsjeblieft even reageren.. jullie zijn allemaal 'fokkers'en niemand weet hoe ik een jong vogeltje kan helpen?


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-15 - 12:58:10 send message to AlmeerseParkiet

Noem me vooral geen ''fokker''
Zoek het lekker uit


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 13:03:39 send message to eva-joy

als je niet normaal kunt reageren, reageer dan niet, maar ik zie dat je gek op vogels bent, (niet dus) anders had je me vast wel geholpen. Fokker bedoel ik niet negatief. maar is vogels laten paren die jongen krijgen niet hetzelfde als fokken? of gebruik jij een andere definitie.. please explain of help me gewoon voor ik straks met een dode vogel zit..


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 13:04:49 send message to eva-joy

oh wacht ik heb het al gevonden: Kweker, ja dat is natuurlijk een vreselijk groot verschil met fokker...


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-05-15 - 13:10:50 send message to denegon

Hoi eva,

mensen die voor vogels zorgen en er jongen bij willen krijgen noemen we kwekers.
over je pimpelmeesje er is in de dierenwinkel speciaal universeel voer voor dit soort vogeltjes dit kun je aan lengen met water en het dan geven aan het vogeltje. ik weet niet hoe groot het snaveltje is maar je zou het met een spuitje kunnen inspuiten.
of je vogeltje het haalt weet ik niet meestal zijn deze jongen niet de sterkste maar met jou hulp misschien wel.
suc6 er mee en groetjes.

ps: als mensen niet meteen antwoorden kan het ook zo zijn dat ze het antwoord niet weten.


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 13:27:26 send message to eva-joy

dat weet ik (van de reacties) maar maak me zo'n zorgen en dan zie ik dat 35 man het topic lezen, maar niemand helpt..)

het snaveltje is flink groot gaan hele meelwormpjes in en hij geeft duidelijk aan dat hij wil eten. (geef hem geen water, alleen meelwormen en opgeloste kattenbrokken..) had al gekeken voor dat universele voer, maar vriendlief is weg met de portemonnaie en had net genoeg voor een haf bakje meelwormen.. dus straks ga k even ander voer halen. Toch oogt hij totaal niet zwak! eet goed, is energiek.. ben bang dat ik hem te klein huisvest nu.. bedankt voor je reactie!!

en las later indd dat het kweker is, maar om nou zo een achterlijke reactie te plaatsen, 'zoek het lekker uit', puur omdat ik per ongeluk fokker zei? ik ben actief op hondenfora en ben de naam fokker gewend.. dus excuses...


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2009-05-15 - 14:59:37 send message to Asura

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe groot is het vogeltje ongeveer? Heeft het al veren, kan het al fladderen??

Als dat laatste het geval is, dan is hij misschien al uitgevlogen? Dan zou ik hem gewoon buiten zetten, want dan vinden de ouders hem wel weer.

Als ie nog jonger is, dan kun je proberen om hem zelf te verzorgen. Maak je dan ook geen zorgen over te klein huisvesten, want normaal in een broedhokje met meerdere jongen hebben ze echt heel weinig plaats! wink ;) Waar heb je hem nu in zitten?

Succes, ik hoop dat hij het redt!

[edit] Als hij zelfstandig eet kun je hem straks weer gewoon vrij laten. wink ;)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-05-15 - 15:22:03 send message to Picolet

Helaas door verkeerde inprenting wellicht meteen kattevoer. Zet hem uit in een omgeving met weinig of het liefst geen katten.
Bijvoorbeeld in een park met veel bladgroen die momenteel met veel rupsen van spanners zijn voorzien.

Succes, Ruud


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-05-15 - 15:23:51 send message to Ton Koek

Met alle goede bedoelingen, wat je doet is illegaal, je mag een koolmees niet zomaar houden. Een vogelhospitaal heeft een ontheffing.

Gewoon naar buiten laten is de beste manier.

Dat er niet veel mensen reageren komt waarschijnlijk omdat we op alle vogelfora helemaal gestoord worden elk voorjaar van dit soort meldingen.
Afblijven, met rust laten, niet mee bemoeien, is altijd het juiste antwoord maar dat wil bijna niemand horen.


eva-joy
Website Member
Posts :20

Website Member
2009-05-15 - 15:35:49 send message to eva-joy

ik heb van foto's gestuurd naar een 'kenner' het vogeltje is erg jong, heeft wel veren maar kan nog niets zelfstandig. ik kan hem niet wegzetten dat overleeft hij never no way.. ik vond hem in mijn slaapkamer, maar hoe hij daar is gekomen is een raadsel..
hij zat in een hoekje, koud te wezen..

de katten komen nu niet in de buurt.

en ik had hem dolgraag laten liggen als ik hem in de natuur tegenkwam, zover ben ik nog wel, maar wat ik nu moet doen? breng hem morgen naar de opvang denk ik.. moet hem nu elk uur/elke 2uur voeren kreeg ik te horen.. heb foto's maar op dit forum kan ik niks plaatsen.

en dat jullie deze berichten vaak genoeg zien, tsja daar kan ik niets aan doen.. mar kan t beestje ook niet weg laten creperen, want dat doet hij zeker weten als ik hem zomaar ergens terugplaats. Hij kan niet vliegen, heeft wel veren maar alleen op zijn vleugels..


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-05-15 - 15:55:10 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als hij alleen vleugelpennen heeft, is hij nog erg jong en nog warmtebehoeftig.
Een lamp er boven is dus een goed idee. Je kunt aan zijn houding wel zien of de temperatuur goed is. Als hij "zijn pootjes en vleugel spreidt is het te warm. Als hij zich ineentrekt en een beetje bleek/blauw kleurt op de naakte huid dan is het te koud. Kortom een beetje experimenteren met de hoogte van de lamp.
Verder na iedere voeding verschonen en vooral geen water geven.
Succes!


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-05-15 - 15:55:36 send message to meyer

Allereerst wil ik even kwijd dat ik de reactie van Alm.Parkiet echt kinderachtig vind. Maar hij zal zich wel erg aangesproken hebben gevoeld.
quote
Noem me vooral geen ''fokker''
Zoek het lekker uit



Wat de koolmees betreft,je hebt hem op je slaapkamer gevonden.Ik neem nu even aan dat deze op de eerste verdieping is. Als dit zo is dan is deze jonge vogel net uitgevlogen en op de verkeerde plaats geland.Dit gebeurd wel meer met deze kleintjes omdat het sturen nog niet goed gaat net na het uitvliegen. Een te jonge vogel welke uit het nest valt,valt naar beneden en niet op de eerste verdiepning. Het beste kun je dit jong gewoon buiten zetten onder een bosje in je tuin of hoog in een hoge struik. De ouders zijn zeker nog in de buurd omdat er waarschijnlijk nog meer jongen rond vliegen. De jongen roepen zelf naar de ouders als ze honger krijgen.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-05-15 - 16:41:35 send message to AlmeerseParkiet

:S kwaad worden dat 35 mensen je topic lezen, maar niet METEEN antwoorden..

kweken van pimpelmezen is illegaal
Hoe The F*ck moeten wij dan weten wat je moet doen.

Beste is de dierenambulance bellen die gaan hun best doen om zijn leven te redden en hem terug in de natuur te zetten.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede