Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jongen pikken de veren van elkaar... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jongen pikken de veren van elkaar...
kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-05-08 - 16:48:12 send message to kommie78

hallo,
de jongen van de eerste ronde van dit jaar zitten nu alleen in de voliere(geen overjarige vogels bij), maar nu pikken ze de veren, niet zo erg als een broedse pop dat doet maar wel dusdanig dat ik af en toe een daardoor misvormde staart zie... wat kan ik hier tegen doen?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-08 - 16:57:37 send message to roodmus

Ik weet niet wat voor vogels je hebt,maar misschien wat meer afleiding.

Onkruid zaden-takken etc.

is de ruimte groot genoeg.

Grt.


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-05-08 - 17:11:06 send message to kommie78

ho, sorry het gaat om kanaries ik heb trosgierst hangen om ze wat af te lijden, de ruimte is zat groot genoeg lijkt me het nachthok is 3x3x2.10 en het buitenhok is 4x3x2.10 (16 jongen zitten erin)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-08 - 23:42:07 send message to roodmus

misschien heb je hier wat aan.

2. De zitstokken niet goed gemonteerd en of gemaakt.
In kweekhokken waar de zitstokken niet goed zijn geplaatst is de kans groter dat de vogels gaan verenpikken zeker in de rui periode en tegen de kweekperiode aan. Plaats uw zitsokken Zodanig dat uw vogels ieder zijn eigen plekje heeft,en de ruimte tussen in zodanig dat de vogels elkaar niet aan kunnen.Probeer ook je stokjes zo hoog mogelijk te plaatsen en vogel zit graag hoog,en zo zal er weinig og geen verenpikken meer voorkomen. Dus zorg voor voldoende ruimte en goed verdeelde zitstokken voor uw vogels en eventuele geplukte vogels altijd apart zetten van gezonde vogels.

3. Een te kort aan amoniazuren.
Bij een normale voeding en vitamine met veel natuurlijke vitamine zal dit probleem minder voorkomen.In een bloedpen zitten zuren (amoniazuren) dit smaakt door de vogel erg zoet en dit is ok de reden dat als er een begin gemaakt is met verenplukken dit zich ook snel uitbreid met alle gevolgen van dien. Geef onze vogels voldoende natuurlijke vitaminen,en geef de vogel in de rui wekelijks een halve Ajuin, deze is rijkelijk voorzien van amoninazuren en wees gerust zo goed als geen veren plukkers meer. Dus zorg voor voldoende ruimte en goed verdeelde zitstokken voor uw vogels en eventuele geplukte vogels altijd apart zetten van gezonde vogels. En zorg voor voldoende natuurlijke vitaminen met in de rui en wintertijd Wekelijks een halve Ajuin in de volière en of vogelruimte


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-05-09 - 09:45:38 send message to kommie78

hallo,
de zitstokken zit wel goed (ik heb dat systeem met die lamellen van g&o)




maar die ajuin ofzoiets wil ik weleens proberen maar misschien een domme vraag maar wat is een ajuin?wink ;) en waar is die te koop?

verder bedankt voor de zinvolle tip!


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-05-09 - 09:49:10 send message to kommie78

dat plaatjes invoegen lukt me nog nietwink ;)wink ;)


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2009-05-09 - 10:10:02 send message to kommie78

haha volgensmij heb ik het, het is een ui!happy :)


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2009-05-09 - 11:22:12 send message to Fonje

Een interessant onderwerp maar ik heb toch enkele bedenkingen. Ammonia is geen zuur maar een base. Het komt niet in Ui voor maar wel in mest. Wat wel in Ui voorkomt zijn stoffen die tot zwavelzuurachtige verbindingen leiden bij versnijding. Dus zuren kunnen wel een rol spelen in dit verhaal maar geen Ammonia.

Groetjes
Peter


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-09 - 17:25:22 send message to roodmus

pcies kommie een ui.laugh :D

Peter deze wijheid heb ik ook niet van mij zelf,maartoch raar dat iedereen het over amonia zuren heeft.

Zouden ze het dan allemaal fout hebben.wink ;)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-05-09 - 18:55:31 send message to chrislaevers

Ik zie soms ook sommige van mijn vogels knabbelen op veren en heb me al afgevraagd wat ze daar in vinden of zoeken.

In een totaal andere aspect zijn een tekort aan aminozuren te berde gebracht en ik heb daar geen zicht op.

Is er dus een verband tussen een tekort aan aminozuren en het knabbelen op veren van andere vogels al dan niet met geweld uitgetrokken.

Ik vraag me dus ook af in welke natuurlijk aan te bieden voedingstoffen aminozuren zitten.
Als het ajuin is, zullen ze ajuin krijgen... maar is het dat wel?

Christine.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-05-09 - 23:32:48 send message to roodmus

Als het goed is zit in een goed eivoer voldoende amonia zuren.

In een bloedpen zit dat ook en het schijnt zoet te smsken.

Dat is waarschijnlijk de reden.

Grt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede