Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoera lente Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoera lente
lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-03 - 20:20:25 send message to lapland

Echtpaar Laplanders hebben de lente in hun bol en dat vieren ze met een ei, gelegd op 1 april is geen grap er zijn er nu twee maar nu komt het ze zijn zelf nog maar 10 maand oud


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-03 - 20:52:05 send message to Karel

happy :)
Gefeliciteerd Wybe. Zelfs als het vanwege de leeftijd niks mocht worden, dan nog hebben ze deze ervaring in ieder geval te pakken. Dat belooft dan toch weer veel moois voor de toekomst.

We willen natuurlijk wel even een fotootje zien van de jonge ouders.wink ;)


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2009-04-03 - 23:19:32 send message to birdfreak

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Feitelijk niet al te bijzonder. Hoor de laatste tijd regelmatiger berichten van laplands (en zeker handopfok) die in hun eerste jaar met succes kweken. Mijn koppel zit momenteel ook te baltsen en met wat geluk liggen hier ook binnenkort de eerste eieren.

Hoe zit het trouwens met de bevruchting van je overige eieren, Wybe? Ik heb hier van al mijn koppels de eerste ronde in de vuilnisbak mogen gooien wegens onbevrucht.(Iets wat ik dit jaar al bij meer mensen gehoord heb) De 2e ronde ziet er daarentegen wel mooi bevrucht uit.

Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-04 - 10:24:48 send message to Karel

Hoe broeden de laplands bij jullie? In een kast met ronde opening of half open? Ik heb ook wel eens gehoord van een los nest op de grond, net als de oehoe's wel doen.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2009-04-04 - 11:16:48 send message to birdfreak

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Even een overzichtje van de nestgelegenheden die ik voor mijn vogels voorzien heb: (die onderste 2 zijn trouwens wat ik het liefste zie: een man voor het blok en een wijf erin die mooi op haar eieren zit te broeden. Al is die laatste natuurlijk niet te zien op de fotowink ;))





Laplands durven inderdaad wel eens op de grond gaan broeden als er geen nestgelegenheid beschikbaar is. Zowel voor je eigen gemak als die van de vogels is het dus aan te raden er vroeg genoeg een nestkast in te hangen.

Jan


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-04 - 20:43:25 send message to lapland

Dankje Hans Zo is het maar net ze zijn erg gek met elkaar ze waren inderdaad al op grond iets aan het maken dus vorige week toch maar iets voor hun gemaakt meneer zat er al in terwijl ik nog aan het schroeven was ook die juffer (natuurbroed) zat 10 cm achter mijn hoofd mee te kijken Nu mag alleen Pauline nog bij hun kijken (geen concurrente??)Ik word elkekeer met een schijn aanval duidelijk gemaakt dat het zijn vrouwtje is daar na zit ie tegen me aan mooie foto"s Jan


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-04 - 21:32:56 send message to Karel

Schitterende foto's Jan en inderdaad, er is niets mooier dan het wijfje op de eieren en de man voor de kast. Voor de boobooks heb ik nog altijd een zwak, ook al heb ik ze zelf niet meer. Mooie koppen! Dat geldt trouwens voor de laplanders natuurlijk ook.
De witwangen, zijn dat Ptilopsis leucotis of Ptilopsis granti? wink ;) (boeiend onderzoek!, daar mail ik je binnenkort nog over)

@Wybe
Tja, uilen kunnen erg fel zijn in de broedtijd. (Wat is zo'n man dan groot he, van dichtbij laugh :D)
Maar serieus oppassen, want een oog ben je zomaar kwijt.

Succes met de eieren mannen, en we zien straks graag de foto's van de uilskuikens.

PS. Voor de caracara's heb ik vorig jaar een grote kast gemaakt, en wat denk je? Het wijfje is gisteren begonnen een kuil aan te graven.shocked 8O


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-05 - 17:24:53 send message to lapland

Dan maar een kuil Hans het zou geweldig zijn als de Caracara's het zouden doen zo veel zijn het er niet.hou je me op de hoogte???


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-04-05 - 19:14:58 send message to lorikwekerij

hoe is de verzorging van deze uilen eigenlijk
daarmee bedoel ik wat voor voliere moeten ze hebben
moeten ze een binnenhok ja of nee
moeten ze warm zitten in de winter
wat voor voeding moeten ze hebben enz

mvg willem


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-05 - 20:07:21 send message to lapland

Hoi Willem je zit niet zo erg ver bij ons vandaan dus als je wild de koffie is altyd klaar


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-04-05 - 20:36:24 send message to Karel

Sympathieke lui toch, die roofvogelkwekers! wink ;)razz :p


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-04-05 - 20:47:10 send message to lorikwekerij

hallo lapland ik stuur je een binnenkort wel eem pbtje dan kom ik zeker even langs voor de vogels en de koffie

mvg willem


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-04-07 - 18:11:06 send message to lapland

Altyd leuk Willem.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede