Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mensen, Ik ben radeloos? Wat kan dit zijn? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-06 - 11:47:11 send message to Antonia

Je zou het even kunnen aankijken, maar houd de veren en de huid even in de gaten. Zodra je twijfelt, toch maar even langs een vogelarts gaan.
Succes


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-06 - 18:59:15 send message to whitebulldog

Hallo, al eens geinformeerd hoe de ouders waren?
als het verenplukken daar ook al voorkwam, , of juist niet kan je dat in elk geval uitsluiten op zoek naar de oorzaak.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-03-06 - 19:30:33 send message to Picolet

Gedragsstoornis is toch een reele mogelijkheid, het begin van wellicht een heleboel vogelellende.

Ruud


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-06 - 21:21:53 send message to ParkietenPeter

Hyem, is verenplukken dan aangetoond erfelijk te zijn?


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-06 - 22:15:35 send message to lapland

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is een jonge vogel ,van de geel vleugels en groen vleugels jongen die er bij mij waren was er soms een bij die zich zelf wel een keer beschadigde maar is altijd over gegaan dus Jaap hou het in de gaten maar het is zogezegt een kind laat hem zich niet vervelen die van mij zaten dan in een groep en ook daar deed zich dit wel eens voor


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-06 - 22:57:30 send message to Ton Koek

Een kind dat de hele dag alleen zit en toch gaat het rare dingen doen, vreemd hoor. angry


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-06 - 23:24:49 send message to Karel

quote
Hyem, is verenplukken dan aangetoond erfelijk te zijn?



Boeiende vraag, maar valt helaas binnen de nog steeds niet definitief beantwoorde vraag: Aangeleerd of aangeboren.
Het laatste en meest aanvaarde antwoord houdt het op een combinatie van beide. Daar kunnen we dus niets mee, met zo'n lekker veilig antwoord.happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-03-07 - 00:54:35 send message to dooren

Bij kippenonderzoek is wel gebleken dat je dus erfelijke eigenschappen kunt selecteren.

Helaas heeft men geselekteerd op ei en vlees eigenschappen en niet op gedrag. Maar op gedrageigenschappen kan dus ook worden gekweekt.

Afbranden van snavels was blijkbaar gemakkelijker, hiermee kon men het pik gedrag in batterijen deels voorkomen.
Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-07 - 01:06:55 send message to Karel

Ik ben het volkomen met je eens Gert, maar doe voor de grap eens het volgende experiment:

Beweer eens op een saaie verjaardag, waar papegaaienhouders aanwezig zijn, dat als je kweekt met twee bijterige papegaaien, er een kans bestaat dat daar bijterige jongen uit voort zullen komen.
happy :)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede