Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke bonte boer, wat te doen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-02-22 - 20:31:26 send message to kvhooff

quote
legnood door kou .
kan er bij mij niet meer in .

Gelukkig gaat niet iedere pop bij -15 dood aan legnood maar of zij dat 25 jaar achter elkaar volhoudt, dat denk ik niet.

Maar wees eens eerlijk. Als je goed nadenkt dan snap je zelf ook wel dat dit niet goed is. Een boer die zijn vee aan dergelijke temperaturen bloot stelt komt er niet mee weg.



Kees



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-22 - 21:17:33 send message to meyer

Beste Kees je zal het allemaal wel beter weten.
Ik hou al 25 jaar poicephalus papegaaien en heb zelfs mijn eerste koppel nog zitten. Ik ben blij dat jij mij nu uitlegt hoe ik het voortaan moet doen.

Bedankt.

Groeten Meyerwink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-22 - 21:22:19 send message to wiechmann

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

het vee word ook net als de vogels in onverwarmde schuuren geplaatst waar bij veel veehouders staan ze alleen maar beschut bij veel moderne veestallen staat er muur van 2 m hoog en dan open ruimte en dan dak .denk dat de temp niet lager is dan buiten. en de stallen die wel dicht zijn .is de temp echt niet boven nul .

em mijn scharelkippen die hebben een schuihok maar overdag waren ze gewoon buiten en ze bleven ook gewoon doorleggen.

en dit houden ze geen 25 jaar vol dat klopt deze temp maken we gelukig maar eens per 12 a 15 jaar mee.
en ik vraag er niet om dat ze met deze temp eitjes leggen .ik heb het liever zelf ook niet .
maar de natuur hou je niet tegen.

en in het blok zelf welke temp zal daar in zijn .

en wat de kou aangaat .ik heb hier een bonte boer en halsband parkiet rond mijn huis vliegen .en die hebben alle 2 de vorst periode in de buitenlucht ook overleefd .

bonte boer is 8 maanden geleden bij mij ontsnapt en de halsband zit hier nu bijna 1 jaar is aankomen vliegen en vind het zo gezelig bij mijn voilere's dat ze niet meer weg wil.
ik voer ze wel bij .


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-02-22 - 22:16:05 send message to kvhooff

25 jaar is lang Meyer. Heel lang. Ik kom pas kijken met mijn 21 jaar.

Je kan heel veel van vogels weten en heel veel kennis hebben van een bepaald soort. Maar de vraag is: ben je al in al die jaren een betere kweker geworden. Ik kan die vraag voor je niet beoordelen. Dat moet je zelf doen. Kijk eens in je kweekboeken. Hoeveel eieren worden er gelegd en hoeveel jongen zijn op stok gekomen.

Na 21 jaar ben ik nog steeds bezig mijn proces te verbeteren en mijn enige maatstaf is mijn kweekboek.

Maar goed ik zal deze discussie stoppen, maar zal me altijd afzetten tegen koudkwekers. Ik vind het zeer schadelijk voor het image van onze liefhebberij.

Kees


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-22 - 22:29:37 send message to meyer

Ik hou 25 jaar poicephalus papegaaien maar dit is nog maar de helft van de tijd.
Ik merk dat je jou eigen fouten bij een ander onder wil schuiven. Als iets fout gaat bij jou wil het nog niet zeggen dat het ook fout gaat bij een ander.

Kees schrijft;
quote
Ik heb de heletijd al een probleem met het kweken.
Van de 3 tot 4 jongen die uitkomen gaan tussen de 7 en 14 dagen een aantal dood. Meestal houd ik er maar 1 of 2 van over.
's Ochtends zien de nog spring levend. 's avonds zijn ze dood - met een lege krop.
Dit probleem heb ik al jaren. Ik kweek met bonte boertjes, roodbuikpapegaaien en caiques.
De oude vogels hebben een geweldige conditie en alle eieren zijn bevrucht en komen uit.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Kees dit zal vast door de kou gekomen zijn.laugh :D

Maar we dwalen af, de vraag was waarom de pop dood ging.

Groeten Meyerwink ;)


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-02-22 - 23:10:24 send message to kvhooff

Dat probleem heb ik inmiddels opgelost mede dankzij jouw website (tekst over Ruppelpapegaaien) en heel wat kosten voor de dierenarts aan sectie. Ik ben Harissons gaan voeren. Mijn Roodbuiken kweken nu evengoed als de bonte boertjes.

Kees


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-02-22 - 23:45:25 send message to parrotmaniak

ja hoor ,en dat komt door Harrison,droom maar lekker verder ,morgen gaat de wekker wel


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-23 - 07:27:16 send message to ParkietenPeter

sad :( Heren, heren, alsjeblieft ??

wink ;) ParkietenPeter
Moderator VA


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-02-23 - 07:58:46 send message to marie rose

ik ben kweker van de BB, minder popjes dan mannen? uit 2 nestjes 5 popjes en 1 man en 4 popjes en 3 mannen, deze broeden onverwarmd.bij extreme koude blijven beide ouderparen in het broedblok om de jongen te verwarmen,dat je popje ineens magers is en niet meer wil eten, daar was volgens mij al langer iets aan de hand.

groetjes marie rose


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2009-02-23 - 08:21:33 send message to swanny

Ruben
Heb je sectie laten doen of ligt de pop in de vuilnisbak?


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-23 - 08:46:20 send message to wiechmann

zal het laatste wel zijn.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-02-23 - 17:57:59 send message to Rik

quote
Vanmorgen zat de pop zomaar heel bol en ineens mager.


Het zou kunnen dat de pop geen energie meer had om de ontwormingskuur te verwerken.

Heb zelf ook wel eens BB gekocht. Deze vogel zag er kerngezond uit. Vlak voordat ik haar meenam is de nog even flink ontwormd en de volgende dag lag ze bij mij dood in kooi.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-02-23 - 19:37:15 send message to parrotmaniak

was niet verkeerd bedoeld hoor ,ik heb alleen genoeg gezien van dat geweldige harrison voer voor die nog veel geweldiger prijs


bboer
Website Member
Posts :93

Website Member
2009-02-23 - 19:53:55 send message to bboer

Wat was toen het probleem kees? gr bboer


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2009-02-23 - 20:51:34 send message to P.Rooth

Wordt ook erg nieuwsgierig betreffende harrisson voeder .

Ben me aan het orieenteren of bonte boertjes wat voor mij zijn zodat ik alles wat met deze vogels te maken heeft lees en zeker de negatieve kant die nu uitgelicht wordt .

Zijn bonte boertjes dan zo gevoelig voor
worminfecties ?

Maar de vraag of de vogel ook onderzocht is na passeren van de eindlijn en voortgegaan is achter de grote groene deur ( fabeltjeskrant taal )

Paul




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede