Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > waar kan ik mijn vogels laten sexen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2012-09-07 - 19:49:27 send message to medaar

amaai: je kweekt. en je weet niet wa man of pop is ??. hmhm ze.razz :p


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-07 - 21:14:49 send message to P.Rooth

Heb een stel Pionus Maximiliani's de endos-copisch gesexte door vogelpraktijk Den Horst van Hedwig van der Horst is een man nu wil het dat ik er een dna gesexte pop erbij heb zitten en dit jaar 14 eieren van een vogel die normaliter een 6 tal legt uitzonderingen daargelaten .
Vorig jaar 12 eieren en jaar daarvoor ook 12
Zouden het toch 2 poppen kunnen zijn ??
1 pop heb ik dat is wel zeker Medaar zover ben ik dat een pop eieren legt maar de gesexte man zou dat ene bouwdoos geweest zijn kunt u mij dat uitleggen ?

Paul


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2012-09-07 - 21:19:31 send message to bva118

Heb mijn vogels ook laten sexen bij NBT.
Ging nog niet van een leien dakje. Heb de indruk dat het een tijdje is blijven liggen. Ook gezien de dagstempeling onder het rapport, gelijk aan de dag van mijn laatste mail.Al met al zo'n drie weken na versturen. De uitslag ga ik vanuit dat die correct is. De prijs is wel aantrekkelijk, 13.50 euro voor drie testen.


GS87
Website Member
Posts :103

Website Member
2012-09-07 - 21:22:27 send message to GS87

@henkdelaat

Hedwig is in Reusel al weer weg dat was maar voor tijdelijk ze zit nu in Riel in de Dorpstraat 25


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-09-08 - 20:39:35 send message to henkdelaat

@GS87,
Bedankt noteer het even,is altijd makkelijk om te weten.
Henk.


broekakkers
Website Member
Posts :1

Website Member
2012-09-10 - 18:22:04 send message to broekakkers

Bij Newbiotechnic in seville spanje
10 monster + bewijs van betaling 45.= euro
verzonden 30-08-2012 s'middags .geen bewijs van
ontvangst en geen antwoord op email's
oppassen dus.


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2012-09-10 - 20:57:00 send message to bva118

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heb ook bij NBT drie testen ingestuurd, zie eerdere reactie. De genoemde 7-10 dagen is na ontvangst van de monsters.Op mijn eerste mail heb ik bericht ontvangen dat dezelfde avond de resultaten beschikbaar zouden zijn. Heb na een week nogmaals naar de resultaten gevraagd en heb ze toen ontvangen. Kan zijn dat ze dit weekend niet bereikbaar zijn geweest, heb ze namelijk op de BVA-show gezien.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-09-15 - 11:51:13 send message to gerrit1950

Men kan (zoals ik) ongeweten gedesactiveerd hebben om bericht via mail te ontvangen (Ik ken ook geen Spaans en een verkeerde klik is gauw gebeurd). Ginds veronderstellen ze dan dat men zelf de persoonlijke pagina op de site opvolgt. Ik verkreeg die info na een mail. Moest dan mijn paswoord doorgeven en ze hebben alles weer geactiveerd.(3 mails weg en weer en opgelost binnen 2u)

Ik kreeg al steeds vlot reactie op mijn mails, soms zelfs binnen het uur. Ik heb echt geen klagen over hun service.
Ele uitslag verschijnt direct online. Stalen met onvoldoende DNA, die een tweede analyse nodig hebben verschijnen dan als zij klaar zijn, meestal 's anderendaags.



broma
Website Member
Posts :13

Website Member
2012-09-15 - 15:49:51 send message to broma

Zoals Gerrit schrijft, goeie service bij nbt maar men moet korrekt tewerk gaan anders loopt het fout af. Ik heb reeds 2x veren opgestuurd, dit via het formulier dat je moet downloaden plus bewijs van betaling en ben zeer tevreden over het resultaat. De 1ste maal heeft nbt de veren ontvangen op 10/08/12 en resultaat ontvangen op 21/08/12, de 2de keer veren ontvangen in spanje op 03/09/2012, resultaat ontvangen op 11/09/2012. Er verlopen wel enkele dagen tussen het opsturen en ontvangst in spanje. Soms is een 2de analyse nodig maar hiervan wordt je op de hoogte gebracht via email zoals je op de hoogte gebracht wordt wanneer de resultaten klaar zijn en je ze kan downloaden via hun site waar je u dient te registreren. Ga op de juiste manier tewerk en alles verloopt zeer vlot en goedkoop daar nog eens aan toe. Nu nog mijn procentje vragen aan nbt en 't is oké.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-17 - 12:59:04 send message to P.Rooth

Mijn Pionus Maximiliani MAN die gesext is bij Hedwig v d Horst heb ik laten sexen bij Gendika
Binnen een week terwijl het erg druk is zoals mij telefonisch verteld is heb ik via de Mial al de uitslag gekregen IS HET ENE SCHONE POP Zodat ik nog steeds niet overtuigd ben dat er met endoscopisch onderzoek geen fouten gemaakt kunnen worden en je nog niet zeker bent dat het geslacht wel klopt

Paul


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-09-18 - 13:41:03 send message to gerrit1950

Er worden zowel endoscopisch als met DNA-onderzoek fouten gemaakt.
Op hun analyse staat steeds dat er een 99,9% aan zekerheid is.
Maar ik heb toch liever een vogel te kopen waarvan ik 99,9% zeker ben van het geslacht, dan dat ik er helemaal niks over weet en jaren kan sukkelen om een koppel vast te krijgen.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-09-18 - 19:19:36 send message to gerrit1950

Voor wie vogels laat sexen die zeldzaam zijn, vraagt het idd het best aan of die in het databestand zitten. Zoniet kan je veren van oudervogels, waarvan het geslacht wel gekend is, meesturen, dan kunnen ze eerst die doen en in hun databank stoppen. Dit doen ze meestal gratis!


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-19 - 13:18:02 send message to P.Rooth

Ja is dat ff lekker voor 99,9 % zeker zijn dat het een man is en ook zo aangekocht had eerst 2 stel waarvan 1 pop doodgegaan was dus die man verkocht denkend dat ik die niet meer nodig had en iemand anders er blij mee kunnen maken .
Nu heb ik 2 poppen en daar krijg je genoeg eieren bij om ene cake van te bakken .
Vind dan even 2 mannen die broedrijp zijn of een 1 pop ruilen voor een zekere man .
Ben je met een endoscopisch gesexte dus niet zeker meer want daarvoor laat je ze toch sexen sad :(
Zodat ik zekerder ben met dna sexen want heb daarmee nog niet 1 misser van gehad .

Paul


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-09-19 - 14:39:04 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Paul,

Zodat ik zekerder ben met dna sexen want heb daarmee nog niet 1 misser van gehad .


Ik ben al 5 x de boot in gegaan met D.N.A. gesekste poppen en met endoscopisch gesekste vogels nog niet één keer verkeerd geweest in meer als 30 jaar tijd.

Moet er wel bij zeggen dat de D.N.A. gesekste poppen als gesekst waren toen ik ze kocht.

Henk.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-19 - 14:39:28 send message to Vogelen

Maar Paul, het geluk bij je ongeluk was dat je 2 poppen hebt ipv 2 mannen. Of zijn er meer poppen dan mannen te koop?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede