Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweek tips. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-01-25 - 16:29:50 send message to parrotmaniak

hallo ,ik geef mijn vogels [grote parkieten]water d.m.v. drinkflesjes voor hamsters[rood dopje met ijzeren tuitje] dit is dus heel makkelijk om medicijnen of wormmiddel te geven
ik ontworm hiermee 2 x per jaar met leavamisol,ong. 3 dagen
gaat perfect ,geen vogels in de hand ,geen stress en gee dode vogels door verkeerd gebruik van de kropnaald
succes


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-01-25 - 22:51:03 send message to Dyzer

@parrotmaniak: oppassen met deze drinkflesjes. Ik heb al verhalen gehoord waar het balletje in de drinktube vast was komen zitten===> vogels konden niet meer drinken.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-26 - 11:45:59 send message to meyer

quote
hallo ,ik geef mijn vogels [grote parkieten]water d.m.v. drinkflesjes voor hamsters[rood dopje met ijzeren tuitje] dit is dus heel makkelijk om medicijnen of wormmiddel te geven
ik ontworm hiermee 2 x per jaar met leavamisol,ong. 3 dagen
gaat perfect ,geen vogels in de hand ,geen stress en gee dode vogels door verkeerd gebruik van de kropnaald
succes


Op deze manier worden je vogels niet voldoende ontwormd.Je kunt het dan wel drie dagen achter elkaar geven maar je zal ook wel weten dat kromsnavels langere tijd zonder water kunnen. Als ze dan pas op de derde dag zouden drinken blijft de vraag of ze voldoende binnen krijgen.
Dit is ook zo met eivoer bij vogels in groepsverband of koppel, eet de ene meer dan krijgt de ander te weinig binnen gekregen.

quote
@parrotmaniak: oppassen met deze drinkflesjes. Ik heb al verhalen gehoord waar het balletje in de drinktube vast was komen zitten===> vogels konden niet meer drinken.



Deze flesjes zijn vrij goedkoop en dat merk je aan het ijzeren tuitje wat vrij dun is.De wat sterkere kromsnavels kunnen dit vervormen waardoor het kogeltje niet meer kan rollen, hierdoor loopt of de fles in één keer leeg of geeft geen water meer omdat de kogel niet naar achter kan.

groeten Meyerwink ;)


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2009-01-28 - 22:52:36 send message to postvogel

Ik ontworm ze altijd met een spuitje zodat ik weet welke vogel wat binnen krijgt,haal het bij de dierenarts weg die kunnen je ook van info voorzien.
Qua kweken sommige koppels geef ik wat hennepzaad extra en paprika heeft volgens mij ook een goede invloed op het kweken.
Belangrijkste is volgens mij goedklikkende koppels samen te stellen,jonge vogels die elkaar uitzoeken geeft bij mij goede kweekresultaten.
Koppels ook de rust geven om tot goede kweek te komen.
Groet Chris.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2009-01-29 - 13:16:47 send message to parrotmaniak

ik ben bekent met het feit dat het kogeltje vast kan gaan zitten,maar elke morgen tik ik tegen het flesje en als het dan drupt is het goed
ik heb de flesjes buiten aan het gaas hangen,en alleen het tuitje steekt naar binnen
ik heb ze inhangen bij derbyans enzelfs rose kaketoes ,heb nog NOOIT gehad dat het tuitje ingeknepen was
wat betreft het innemen van het wormmiddel
hiesbij voeg ik druivesuiker en controleer of het water opgenomen wordt
en ze hoeven niet veel op te nemen van het middel



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede