Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pellets als voeding erbij Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pellets als voeding erbij
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-08 - 14:22:20 send message to denegon

Afgelopen 1,5 jaar ben ik mijn vogfels anders gaan voeren. Dit omdat ik wel eieren had maar ze niet uitkwamen of dat de man de eieren sloopte.

Ik ben in periodes gaan voeren (minder eivoer in de winter en meer zaden in de winter en dan opwerken naar de kweek.
Tevens ben ik een zaadmengeling gaan voeren zonder pellets.

Ik had eerst een zaadmengeling waar pellets in verwerkt zaten. Na anderhalf jaar geen eieren gehad te hebben ben ik weer terug gekeerd na mijn oude voer gewoonte. niets veranderde. Nu voer ik 2 maanden weer mijn voer met pellets en heb 1 koppel zien parewn en 1 koppel daar moet de pop van gaan leggen.
Ik hben eigenlijk geen voorstander van pellets maar zo te zien zit er roch iets in dat het eieren leggen bevorderd.
nu maar hopen dat er jongen uitkomen. laugh :D

Hebben andere ook dit soort ervaringen.

groetjes egon


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-01-08 - 14:37:30 send message to Antonia

Succes happy :)

Waarom ben je niet voor pellets ?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-08 - 15:33:23 send message to denegon

Alleen maar pellets voeren zal volgens mij leiden tot verzwakken van de kropspieren.
als je dan een vogel verkoopt dan zal hij bij andere mensen misschien wel zaden krijgen en dit dan moeilijk kunnen wegkrijgen.
dit lijkt mij niet goed voor de vogel.
dus alleen pellets voeren lijkt mij niet goed maar erbij gaat zoals je kunt lezen bij mij wel goed.

groetjes egon

Ps. het eerste ei bij de caiques is er al



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-01-08 - 15:41:40 send message to Antonia

Ze doen hun best happy :)

Nee alleen pellets ben ik ook niet voor idd. Hier krijgen de gaaien pellets wel als hoofdvoer maar wel geregeld een schep zaadmengsel erbij, soms een dag dat ze zelf kunnen kiezen. En natuurlijk alle andere goeie dingen wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-08 - 15:49:44 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

voer versele laga en daar zit 12 % pellets in.
dus een deel van het voer is pellets.
groetjes egon


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-01-08 - 16:37:33 send message to kvhooff

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik had jaren lang het probleem dat veel jonge vogels tussen de 9 en 15 dag doodgingen. Ik had het volgende voer systeem:
Dag 1 Papagaaienvoer Himsbergen/Eivoer
Dag 2 Papagaaienvoer Witte molen
Dag 3 Pretty Bird.

2006 had ik van 5 koppels poicephalussen 12 jongen op stok en 13 in de prullebak. Knap gefrustreed natuurlijk heb ik diverse dierenartsen met mest en dode jongen bestookt om de doodsoorzaak te achterhalen. Geen succes. Niets gevonden.

Hoewel niet door iedereen gewaardeerd besloot ik ook Hooimeijer advies te vragen.
Zoals verwacht kwam deze gelijk met Harissons op de proppen en wilde direct de noodtoestand uitroepen.
Gelukkig geen besmettelijke ziektes, en ik heb zijn advies wat betreft Harissons opgevolgd.

Ik moet zeggen het is buitengewoon spul. Dode jongen heb ik niet meer en ze zien er prachtig uit. Mooi rose van kleur, mooie poep en anderhalve week eerder als normaal volgroeid uit het blok.

Het voer is vreselijk duur, maar de extra jongen die ik over hou maken alles (met rente) goed.

Mijn kweekkoppels hou ik voor 95% op Harrissons maar ze krijgen iedere dag ook nog een paar zaadjes evenals een minimale hoeveelheiod fruit (1 druif/vogel/dag).
De jonge vogels die ik wil verkopen zet ik langzaam om op mijn oude voersysteem.

Hooimeijer is wat mij betreft aardig gerehabiliteerd zij het dat hij zijn adviezen wat dwingen verkoopt.

Ps. Zaad en Pallet samen voeren werkt niet goed bij mij. De vogels kiezen altijd voor het zaad. Vandaar dat ik het 3 dagen systeem verzonden heb.

Kees


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-08 - 16:44:00 send message to denegon

goeie tip
De caiques bij mij eten de brokjes zeer goed ook al ligt er zaad naast. ik heb nu weer eieren dus wacht dit ff af wie weet probeer ik bij slechte resultaten de harrisson pellet ook nog bedankt voor de reactie vriendelijke groet Egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede