Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > strenge vorst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-01-08 - 14:21:26 send message to Karel

Bij de juiste afstelling heb je bij de Zybro (vrijwel) geen verbrandingsgassen omdat die door de "turbo" zouden moeten worden verbrand. De eerste minuten (dan is de turbo nog niet heet genoeg) komen er wat ruikbare gassen vrij, maar daarna hoort hij reukloos te zijn. Ik heb er vele jaren een gebruikt in de schuur.
Wel natuurlijk ventileren ivm zuurstofgebruik!


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2009-01-08 - 14:59:09 send message to Hubert

Zoals ik al eerder in een reactie heb aangegeven heb ik een Zibro Laser FF30 aangeschaft. Dit is een nieuw type kachel, die zijn zuurstof en verbrandingslucht d.m.v. een dubbelwandige buis die door de wand naar buiten gaat regelt. Het voordeel hiervan is: geen vocht, geen stank en gewone petroleum als brandstof.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-01-09 - 10:38:51 send message to kvhooff

Ik gebruik een keramische kachel bij de vogels. Dat zijn electrische kachels die een stralingswarmte afgeven. Een soort magnetron effect. Alleen de objecten in de ruimte worden verwarmd. Tegen harde materie zoals ijzer (gaas) muren etc wordt deze straling terug gekaatst. Waardoor het rendement verhoogd wordt.

Het voordeel bij de vogels is:
De panelen worden een beetje warm. Geen vuur (verbruik van zuurstof)en of warmteverlies van een luchtafvoer of waakvlam.
Geen mechanische luchtventilatie (dus minder stof circulatie)

Bekend zijn de kachels van Super ser. Deze zijn nogal duur maar er staan nog verschillende van op marktplaats.
Verder heeft de Gamma een goedkope variant van 59 euro.

Kees


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-01-09 - 18:00:08 send message to Rogert

Voor mijn Noord-amerikaanse vogels heb ik een warmtelamp op een tijdschakelaar gezet. De lamp gaat onregelmatig aan en uit. Dit doe ik om te voorkomen dat de vogels continue in de warmte gaan zitten, maar als een enkeling er even behoefte aan heeft dan kan hij op gezette tijden genieten van de warmte.

Tip: voor mensen die last van ongedierte hebben is het nu ideaal weer om muizen en ratten te vangen. Ze pakken alles wat ze pakken kunnen, dus als je je voer weg zet en de klemmen klaar zet dan heb je een hoge opbrengst. Als je geen gif gebruikt kun je de dode muizen en ratten opvoeren aan de eksters en kraaien.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-01-09 - 20:31:24 send message to Karel

Goede tip van Rogert. Muizen hebben nu vooral behoefte aan vocht. Een stukje appel in de val doet wonderen!happy :)


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-11 - 08:44:04 send message to oehoe

Ik heb een keer de fout gemaakt om de vogels naar binnen te halenen en op te sluiten in het nacht hok omdat ik het buiten te koud vond. De volgende morgen lagen er een aantal dood op de grond omdat ze de weg niet kenden en waarschijnlijk van iets zijn geschrokken.Zorg voor een aantal beschutte slaapplaatsen en laat het zo als ze naar binnen willen doen ze dat wel.Zo krijg je winter harde vogels waar iemand zonder verwarming ook wat aan heeft.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-01-11 - 12:59:16 send message to Strigiformes

quote
Als je geen gif gebruikt kun je de dode muizen en ratten opvoeren aan de eksters en kraaien
.En als je buren nu gif gebruiken , wat dan?



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede