Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > strenge vorst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-06 - 11:39:23 send message to denegon

Ik heb vorig jaar reeds mijn voliere afgeschermd met plexiglas. Vele zeggen dat, dat zeer duur is.
Dat klopt ook maar bij mij staat het welzijn van de vogel voor op. Ik heb 2 volieretjes waar pruimekoppen in zitten de vogels zijn in aanschaf niet al te duur en de plexiglas ombouw is duurder dan de vogels.
toch heb ik het gedaan omdat het plezier wat ik aan deze vogels beleef vele male hoger licht dan die "paar centen". ik heb in deze voliere (in de sluis) een kacheltje hangen van 300 watt deze houd het op 0 graden en dat is voor de vogels goed.
vriendelijke groet Egon


wierdo
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-01-06 - 12:22:06 send message to wierdo

ik heb gisteravond mijn 2 halsbandjes naar binnen gehaald,ze weigeren om in nachthok te gaan en heb geen verwarming in nachthok,ze zitten wel uit de wind,en heb zelfs een hokje in de voliere opgehangen
-3 hebben ze goed doorstaan,maar durfde ze met -15 niet buiten te laten
ze staan nu in logeerkamer,kachel uit en raam op een klein kiertje ivm overgang van temperatuur.
nu is mijn VRAAG?kan ik ze na de ergste vorst weer naar buiten doen bijv als het weer -3 wordt,of heb ik ze nu verwend door de aangename temperatuur binnen


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-01-06 - 13:11:58 send message to kvhooff

Ik heb bonte boertjes, roodbuiken en caiques. Sinds een paar jaar regel ik de temperatuur in het binnenverblijf op 10 graden. De volieres worden bij vorst afgesloten. Voor de verwarming gebruik ik een keramische kachels in combinatie met een losse digitale thermostaat op het stopcontact.
Vorig koste de verwarming in mijn vogelverblijf 600 euro aan electriciteitskosten.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-01-06 - 13:38:14 send message to mootje

Ik heb bij de grijzen de kachel ook aangedaan, omdat de man hiervan zich plukt.

@ Maikeltje...nog een misverstand,ongedierte gaat niet kapot van de vorst.
De eitjes overleven dit, maar rotten kapot in natte winters, hier kunnen ze slechter tegen dan tegen de vorstwink ;)


Tosa
Website Member
Posts :47

Website Member
2009-01-06 - 15:44:15 send message to Tosa

Ik neem geen speciale maatregelen tegen de vorst, behalve dan een beetje meer eten geven. Mijn vogels overnachten in een geïsoleerd tuinhuis waar de temperatuur mooi boven nul blijft. Op dit moment heb ik zelfs nog een laatste nestje met 5 jongen (Engelse grasparkieten). De rest van de bende zit nu rustig in de zon te genieten in de buitenvolière.

Grtz


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-06 - 15:58:55 send message to chrislaevers

Al mijn buitenvolières (6) vormen één geheel en dat is deels ingepakt met bouwplastiek, deels afgesloten met plexiglas.
De grootste volière waar het gros van de vogels zitten (ook gould's en St-Helenafazantjes) hebben al voor de de grote vries verwarming van een AEG toestelletje dat al drie jaar dienst doet. Boven dat toestelletje dat afgeschermd is met draad, is een voedertafel met oa. een drinkbak. Dat water bevriest nooit.
In de achterste volières was er slechts één verwarmingsbronnetje : een broedlamp voor kuikens gericht deels op een zitstok en deels op een drankbakje.
Deze morgen was het daar -11°C. Daar zit dus één zebravinkenkoppel met één jong van enkele dagen oud. Ik ben niet gaan kijken in de nest want één van de ouders zat er op. Verder jonge diamantduifjes, mijn pop zwartkopwever en twee jongen, een koppel kwarteltjes en een pop vlammenwever.
In de andere koude volière zit de kolonie zwartmasker roodbekwevers, een vlammenweverman en een oude rijstvogelman. Dat is wel de koudste volière. Gisteren ben ik dus een verwarmingstoestelletje in de rapte gaan kopen en heb het deze morgen ge*installeerd in de sluisdeur die toegang geeft tot die volière.
In de namiddag was het daar 11° samen met de zon.
Ik zou het op 2000 watt kunnen stellen maar de zekering draagt ook de andere verwarming, de broedslamp en vermoedelijk ook de TV. Dus heb ik ze afgesteld op 1000 watt (meer dan 3000 watt geeft kortsluiting).
Ik verwacht me dus aan een dikke electriciteitsrekening maar liever dat dan een vogel door de koude verliezen.
Deze morgen waren ze er nog allemaal maar de vries duurt nu al een tijdje en sommige vogels zullen als dat te lang duurt uitgeput raken.
Ik zal zeer opgelucht zijn als de dooi zal intreden.

Christine.


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2009-01-06 - 17:22:05 send message to parkelaar

ook hier alles afgeschermd,bovenste deel van de panelen met plexiglas in profiel voorzetramen en onderin de panelen helder plastic met latjes.
Dit onderin word nog vervangen door windbreekgaas wat al klaar ligt maar door griep ff uitgesteld.Met een zoom erin en 'ogen'kan dat er zo voor gehangen worden en weggehaald.Hoop eigelijk ook wel op snelle dooi!


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-06 - 23:39:52 send message to Stefan1990

Mijn volières zijn ook afgeschermd met bouwplastic en noppenplastic, in elke volière brandt al de hele winter (vooral 's nachts) een warmtelamp van 250watt (ik verwacht een dure elektriciteitsrekening sad :( ) en de temperatuur zit iets onder nul

vraagje: is een warmtekacheltje beter dan een warmtelamp om te verwarmen?

p.s: ik hoop dat de temperatuur snel weer stijgt sad :(

Stefan


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-01-07 - 10:03:52 send message to casehulsebosch

Vorst? Groet Kees Nieuw Zeeland


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-07 - 14:17:40 send message to chrislaevers

Haha Kees van Nieuw-Zeeland!
Kan je niet een beetje warmte naar hier sturen?

Volgende winter moet bij mij alles plexiglaspanelen hebben en de volgende stap is het aanbrengen van isolatiemateriaal vooral aan de noordkant.
Bestaat er isolerend materiaal dat licht doorlatend is en vochtbestendig? Ik ben daar totaal niet in thuis.
Nu de op zich isolerende sneeuw op de volièredaken ligt, is het vrij donker in de volières (ik heb slechts in één volière licht).

Christine.



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-01-07 - 14:46:18 send message to blg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bestaat er isolerend materiaal dat licht doorlatend is en vochtbestendig? Ik ben daar totaal niet in thuis.

Er zijn dubbelwandige kunststof kanaal platen in verschillende diktes, je ziet ze in serres als dakpanelen.
Bij het plaatsen in aluminium hoeklijn is het belangrijk dat de kanalen vertikaal staan i.v.m condens vorming, de onderzijde plak je dicht met tape voor de bovenzijde moet je ventilerend tape gebruiken.
Zie link
http://www.gamma.com/img.html?i=11309


Petervanhetende
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-07 - 18:40:40 send message to Petervanhetende

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2009-01-07 - 20:19:45 send message to P.Rooth

Wat ik mis is dat er tijdens vorstperiodes de vogels buiten de perfecte verzorging met rust gelaten moeten worden .
Dus niet vangen en verplaatsen als er geen dringende noodzaak is .
Vangen geeft stress en bij vorst grotere kans op dooien .sad :(

Vang zelf onder geen beding voor de verkoop en koop ook niets rust is nu zeker geboden .

Dit probleem hadden we in Nederland en Belgie kunnen voorkomen als we met z'n allen verkast waren naar Nieuw Zeeland wink ;)
Paul


eddy&ria
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-08 - 00:57:38 send message to eddy&ria

EVEN REAGEREN OVER VERWARMING VOLIERE ;DEZE STAAT AL EEN AANTAL JAARTJES IN DE WINTER GOED BESCHUT BUITEN MAAR HEB NU TOCH SINDS ENKELE DAGEN EEN ZIBRO CAMIN VUURTJE GEKOCHT EN STAAT VOOR DE VOLIERE HET IS BRANDVEILIG EN DE VOGELS KUNNEN ER ZICH NIET AAN BRANDEN LAAT HET ENKEL S'NACHTS BRANDEN ALS ZE NIET ACTIEF ZIJN EN HET IS ER DAN ZO EEN 4-tal graden grts eddy&ria


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2009-01-08 - 13:25:00 send message to P.Rooth

Die zibro's stinken wel enorm zouden die gassen wel zo goed voor de vogels zijn ?
M'n zoon heeft ook zo'n ding en als die aanstaat in z'n werkschuur krijg ik al koppijn
Houd bij gebruik van zo'n kachel de vogels exstra in de gaten en ventileer want open vuur gebruikt de zuurstof uit de ruimte waar deze geplaatst is en de verbrandingsgassen moeten ergens naar toe , liever niet in de longen van uw tere vogeltjes .
Paul




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede