Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eco lamp Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-01-14 - 11:06:44 send message to schriemer33

Dag .

Ik heb mij zo'n Ecoplamp gekocht .
Het is een mooie lamp.
Maar de Ecolamp heeft wel wat lawaai vind ik .
Nu maar afwachten dat de Ecolamp zijn werk goed doet .
Jitze .


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-01-14 - 22:30:06 send message to sluusie

De eco lamp ga ik ook aanschaffen lijkt mij wel goed kan nooit geen kwaad je weet maar nooit ik heb nu de bionaire hangen maakt ook lawaai de vogels broeden er gewoon om door de tijd zal het leren.
sluusie


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-04-02 - 11:31:21 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoeveel kuub kan dit relatief klein apparaat aan?

Stof wat ronddwarrelt en of door de veroorzaakte luchtstroom verspreidt wordt kan juist problemen gaan veroorzaken.

Virus wat in stof zit kan veroorzaker zijn van besmetting, maar er blijft altijd stof buiten het bereik van deze lamp liggen. Dus een halve oplossing wat mij betreft.

De test is gedaan op een slaapkamer en niet in een vogelverblijf met een zeer hoge concentratie van stof en andere zaken.

Hoe snel is het apparaat verzadigd en dan juist een bron van vervuiling?

Het lijkt mij een mooi apparaat met een theoretische werking maar in de praktijk bij een redelijk oppervlakte van het vogelverblijf maar een minimale werking heeft.

Ruud


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-04-02 - 14:32:06 send message to jeroengulien

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste heren,

Zoals eerder vermeld reinigt de ecolamp 90 m3 lucht per uur, dus bij een ruimte van 8x4 bij een hoogte van 3 meter gaat de lucht 24 maal per etmaal langs de UV-C lamp.

Lucht is altijd in beweging met of zonder ecolamp, dus ook zonder ecolamp zult u stof op alle plaatsen in uw verblijf vinden.
Heel duidelijk heb ik vermeld dat naast het plaatsen van een ecolamp een goede dagelijkse hygiene noodzakelijk blijft.

UV-C techniek wordt al tientallen jaren met groot succes toegepast bij dierenartsen en laboratoria, deze testen zeer vaak op ziektekiemen aanwezig in hun ruimten.
Frank Feld test op deze manier al jaren de UV-C techniek, en is tevens groot voorstander van de ecolamp.

Een bron van vervuiling zal de ecolamp nooit worden aangezien het hepa-filter minimaal 2x per jaar vervangen moet worden, en in sterk vervuilde ruimten 4x per jaar.

Dat de ecolamp zijn werk goed doet blijkt uit de feedback die wij inmiddels ontvangen van gebruikers uit geheel Europa.

Kwekers die met stoflongen zitten en eigenlijk moeten stoppen met de hobby, hoeven minder snel naar de bekende puffer te grijpen, en kunnen langer bij de vogels verblijven.
Een kweker met een onbekend virus in zijn vogelbestand en geregeld dode vogels had, heeft de afgelopen maanden geen problemen meer gehad sinds het gebruik van de ecolamp.
De vrouw van een kweker die allergisch reageerde op de hobby van haar man, deze had de vogels op zolder, heeft geen problemen meer.

en zo zijn er nog vele reakties, en ik moet eerlijk bekennen dat, ikzelf sinds de ecolamp op mijn slaapkamer draaid, ik niet 1x meer verkouden ben geweest of griep heb gehad, dit had ik normaal 2x per jaar.

Gelukkig hebben de serieuze mensen die de ecolamp inmiddels hebben aangeschaft zeer veel baat bij het product, daar gaat het uiteindelijk om.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien.


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-06-14 - 16:51:34 send message to jeroengulien

Klik onderstaande link aan en bekijk ons nieuwste ecolamp filmpje met Frank Feld.

http://www.youtube.com/watch?v=HkSSTfEvBw0

Met vriendelijke groet
Jeroen Gulien


pejediertotaal
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-03-18 - 17:13:55 send message to pejediertotaal

moderator heeft dit bericht verwijderd


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-09-12 - 01:17:22 send message to whitebulldog

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
en zo zijn er nog vele reakties, en ik moet eerlijk bekennen dat, ikzelf sinds de ecolamp op mijn slaapkamer draaid, ik niet 1x meer verkouden ben geweest of griep heb gehad, dit had ik normaal 2x per jaar.

Gelukkig hebben de serieuze mensen die de ecolamp inmiddels hebben aangeschaft zeer veel baat bij het product, daar gaat het uiteindelijk om.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien


toch hoor je er weing meer van deze lamp, zijn er mensen die dit bericht uit eigen ervaring kunnen bevstigen?
ben namelijk van plan tzt een afzuigsysteem in mijn nachthok te gaan maken, en als dit lampje half zo goed is als Jeroen beweerd , dan zou ik direct voor deze lamp kiezen, en mezelf de tijd , moeite , en geld besparen om zelf een afzuigingsinstallatie te gaan aanleggen.
Ook ben ik benieuwd hoe snel zo'n filter bij de ecolamp"vol/verstopt zal gaan zitten.want het lijkt me dat de werking dan snel minder zal worden.
en voor wat betreft het slaapkamerverhaal; lamp op slaapkamer en niet meer verkouden worden lijkt me strek dat dit door de lamp zou komen, want op je werk bijv, of buiten, of in andere ruimtes waar andere personen komen hangen net zo goed bacterien die het verkoudheidsvirus dragen, en daar zal je het net zo goed oplopen.
Dus zou je de lamp 24 uur per dag bij je moeten dragen, om jezelf te beschermen.
Bovendien beweer je min of meer dat de lamp je geneest, want als je zoals gezegd het virus elders binnenkrijgt en je weerstand is wat aan de lage kant, zal je toch echt wel verkouden worden.
en je beweert dat sinds je de lamp op de slaapkamer hebt, dit niet meer het geval is.Dus de lamp maakt de elders opgelopen bacterien onschadelijk? dat is dus dan een genezende lamp.
dus wellicht een alternatief om de griepprik te vervangen door een ecolamp?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-09-12 - 11:42:47 send message to Niltava

Beweren en zelf veronderstellen lijken me twee verschillende dingenwink :)


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2010-09-13 - 10:33:51 send message to Picolet

Wil je een optimaal resultaat dan moet er een goede luchtverplaatsing zijn, het aantal kuub dat gereinigd wordt lijkt allemaal enorm. Echter circuleert alle lucht in de ruimte langs de lamp?

Bovendien verspreid het systeem eerst de stofdeeltjes en virus. Het doodt geen virus direct maar veranderd het DNA.

Ik zie het als een leuk idee op papier zonder een daad werkelijke werking.

Bovendien virus zit in een vogel, deze scheidt het uit en door stof en luchtcirculatoe wordt het verspreid. Pas als het te laat is komt het langs het sysyteem van de ecolamp.

Goede ventilatie en op tijd met water stof uit de ruimte verwijderen is de beste remedie voor het voorkomen van problemen.

Ruud


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-09-13 - 17:30:22 send message to Raimond Wolfert

Toch blijf ik benieuwd naar zo'n lamp. Ik moet ieder half jaar de afzuiger (een buisafzuiger) vernieuwen omdat die dan moeite krijgt met de hoeveelheid stof.
Dit terwijl toch bijna iedere dag van 8 tot 8 de luiken openstaan.
Het zou mooi zijn als er iets zou zijn wat die problemen oplost.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-09-13 - 21:19:09 send message to whitebulldog

veronderstelwink ;) dat die lamp ( althans filter)net zo snel verstopt zal raken.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 101 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede