Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > opkweken balispreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : opkweken balispreeuwen
chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2008-12-02 - 12:06:40 send message to chassy

men balispreeuwen hebben vorig jaar jongen gehad maar deze laten doodgaan.
nu ben ik op zoek achter info om deze met de hand te kunnen opkweken. wie geeft daar ervaring mee? welke voeding en welke opkweekbak gebruik je daar best voor?
gr


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-12-04 - 16:42:41 send message to Rogert

Het kan gebeuren dat onervaren ouders hun jongen dood laten gaan. Voor jonge ouders is het grootbrengen van jongen een leerprpces en daar moet je geduld mee hebben. Als de jongen telkens op het zelfde moment dood gaan dan is er iets anders aan de hand.

Om ouders een handje te helpen kun je ze veel variatie aan dierlijke eiwitten geven. Denk hierbij aan meelwormen, moriowormen, buffalowormen, krekels, sprinkhanen, wasmotten, verknipte eendagsmuizen, gehakt, gemalen eieren, en verzin zelf nog wat bij. Als energievoer kun je wat lorri-pap geven met roosvice. Zacht fruit als banaan en kiwi eten de meeste balispreeuwen ook wel.

Als je jongen hebt kun je de ouders het beste twee maal daags voeren. Het mooiste is als je het ochtendvoer al geeft als het net licht is. Dan hebben de ouders veel tijd om te voeren.

Wat bedoel je met een opkweekbak?

Geduld is een schone zaak.


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2008-12-05 - 12:36:29 send message to chassy

met een opkweekbak bedoel ik waar ik de jonge vogels kan in onder brengen om hand op te kweken. ik ga ze dit jaar nog zelf eerst laten proberen en als dit niet lukt zal ik genoodzaakt zijn om het toch zelf te proberen.
gr hans


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-05 - 16:13:14 send message to Ton Koek

Een kennis van me voerde na een tip de eerste week voornamelijk buffalowormen, overvloedig veel. Pas na een week groffer voer. Sinds die tip kreeg hij de jongen gezond groot.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-06 - 00:11:25 send message to Karel

Goeie tip!
Hans, ik hoop dat de ouders het volgend jaar zelf voor elkaar krijgen. Natuurbroed is toch het mooiste wat er is. happy :)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede