Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > last van kat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : last van kat
parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-11-27 - 08:21:51 send message to parkiet24

hoi, ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ban er deze week achter gekomen dat we last hebben van een kat, die alleen savonds en s'nachts komt, ik vond het al zo raar dat ik iedere keer weer een vogel miste in mijn voliére kan die kat die gepakt hebben, omdat de vogels van schrik tegen het gaas aan gaan hangen, ik begin er nu echt de bale in te krijgen, ik heb echt geen hekel aan katten, maar op deze manier wel, ik ben op dit moment in alle staten, ik weet misschien wel van wie dat die kat is, maar niet voor 100% zeker, hoe kan ik hem weg houden? ik zat zelf al te denken mijn 3 honden zijn er gloeiend op, om mijn honden een tijdje los achter te houden, maar daar is het nu te laat voor, hij kan maar langs een weg en dat is over de schutting.

en dan nog een vraag, ik heb sinds gisteren een binzen astrilde in de zieken kooi gezet, hij sliep een hele dag ademd erg zwaar en is vrij mager, ik denk dat hij verkouden is, en heb daar een medicein voor, hij is vrij zwak, moet ik hem nou eerst wat aan laten sterken, en dan het medicein geven, of kan dat al gelijk??



parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-11-27 - 08:24:33 send message to parkiet24

over mijn honden, dat ik schreef daar is het nu te laat voor, bendoelde ik eigenlijk te koud voorhappy :)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-11-27 - 09:15:28 send message to digipeet58

dubbel gaas wil wel eens helpen,
heb dat zelf boven op dak gedaan:
gedeelte open voor regen bij mijn boom.
katten kwamen de 1e paar dagen,
merkte we kunnen er toch niet bij.
na een week geen kat meer gezien
(op de voliere)
of 's nachts naar binnen doen.
(als je een binnenhok hebt)
heb zelf mijn bins gered met alleen warmte:
kleine kooi, krachtvoer en gierst (overgoten)
met knoflookpoeder en water (met appelazijn)
kacheltje aangezet, kooitje daaronder,
verschil 5 graden. na 1 dag weer normaal,
na 2 dagen aantal graden afgebouwd.
popje leeft nu in koude schuur, zonder verwarming, zonder problemen.
sterkte ermee.
Peter


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-11-27 - 10:03:51 send message to zourky

s'avonds als het donker is aan je voliere een muizenval zetten met een stukje vis of vlees op ,maak het valletje vast met een koord,dan ben je zeker dat je het blijft ,anders kan een tweede kat nog met het valletje gaan lopen,de kat die het tegen haar neus krijgt zul je niet meer zien.Doe dit niet in volle dag,want dan kan ook een vogel het slachtoffer zijn,en gebruik zeker geen rattenval dat zou de kat kunnen verwonden,iedereen houd van zijn dieren,een muizen val kan geen kwaad zelfs niet al is het voor uw eigen kat


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-11-27 - 12:39:29 send message to chrislaevers

Maar hoe kan een kat nu vogels laten verdwijnen zonder veertjes of zo achter te laten? Hij krijgt toch ook niet een hele vogel door een gaatje van de draad?
Bij mij zitten de katten 's nachts ook aan de volière en zelfs op het dak maar dat is omdat ik met muizen zit.
Als je vogels kwijt bent zonder veel spoor er van terug te vinden, kan het goed zijn dat je een rat hebt of iets in dien aard en dat de kat op dat dier afkomt.
Als de kat altijd aan de zelfde kant van de volière zit, kan je daar misschien de grond inspecteren op een gat of een gang.
Ik heb ondertussen al 40 muizen gevangen waarvan meer dan de helft met de hand. Ik giet water in een zeer zichtbaar holletje en in de meeste gevallen kkwamen ze er nat uit (meestal maar eentje maar een keer ook drie jonge). De laatste muis die ik beet had is echter zomaar uit de grond gekropen op een 30-tal cm van het hol dat vol water liep. Weer iets bijgeleerd! Ze hebben dus een ontsnappingsweg die volledig gecamoufleerd is door een dun laagje grond.
Of ratten dat ook doen weet ik niet.
Een beetje spitten aan de kant waar die kat meestal zit kan geen kwaad.
Ik hoop dat het geen ratten zijn of iets anders nog dan een kat.

Christine.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2008-11-27 - 14:46:01 send message to vasco

Gewoon voor 35€ elektriche schrikdraad halen bij van craenenbroek 's avonds de stekker erin en je bent ervan verlostlaugh :D


parkiet24
Website Member
Posts :28

Website Member
2008-11-27 - 16:26:26 send message to parkiet24

iemand vertelde mij dat ze het kunnen een vogel door de gaas trekken, maar weet niet of het waar is, ik heb een grote voliére met vel beplanting en ik tel iedere dag de vogels, dat zie ik in een oog op slag, of ik er een mis, maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze der eigen van schrik kapot vliegen, maar heb verschillende keren tussen de beplanting gegeken, maar vind niks, maar ratten hebben we niet, muizen wel maar die bestrijden we een heel jaar met muizen klemmen, maar die tip van een muizen val met stukje vlees vind ik het proberen waard, tot nu toe erg bedankt voor de tips.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-27 - 22:24:23 send message to Karel

Ja, tropen worden door kat door gaas van 1x1 naar buiten getrokken. Meestal zie je daarvan toch wel wat aan het gaas, met name wat bloed en veertjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede