Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gehandicapte lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-29 - 15:08:17 send message to XjosX

Ik heb nu loripap van Cédé gekocht en ook bijenpollen en honing om het wat zoeter te maken. Maar hoe dik moet die loripap nu gemaakt worden?
Ik las iets van yoghurtdikte? En hoeveel honing en bijenpollen moet hierbij?
mvg Nils


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-29 - 15:08:35 send message to XjosX

Ik heb nu loripap van Cédé gekocht en ook bijenpollen en honing om het wat zoeter te maken. Maar hoe dik moet die loripap nu gemaakt worden?
Ik las iets van yoghurtdikte? En hoeveel honing en bijenpollen moet hierbij?
mvg Nils


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-11-29 - 16:05:07 send message to blg

Aan een kant en klaar lori voer moet je niets toevoegen omdat je anders de voedings waarden verstoord, pas op Cédé dikt sterk in, je maakt het vloeibaar aan en na een uur is het een klomp.
Vraag G.v.Dooren eens welk voer hij gebruikt, ik denk van Jos Hubers


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-11-29 - 19:44:01 send message to Fokke

Aan de stelling, aan kant-en-klaar voer voor lories niets toe voegen, heb ik sterke twijfels. Ik kweek al meer dan 40 jaar lories en de eerste jaren maakte ik het voer voor mijn vogels zelf. Vervolgens ben ik een paar jaar met lories gestopt maar het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan dus het duurde niet zo lang of mijn volières waren weer bevolkt met …………, juist met lories. Door mijn drukke werkzaamheden besloot ik om nu kant-en-klaar voer te gaan gebruiken, maar toen overkwam mij toch iets vreemds. In de periode dat ik het voer zelf samenstelde had ik nog nooit een geplukt jong in het nest gehad, alle jongen vlogen superstrak in de veren uit. Echter toen ik begon met het voeren van een kant-en-klaar (compleet) lorievoer had ik binnen de kortste keren, net als veel andere liefhebbers, ook koppels die hun jongen plukten soms zelfs tot bloedens toe. Na dit ongeveer 2 jaar vol te hebben gehouden ben ik weer overgegaan op het zelf maken van het voer. Wel gebruik ik nog ongeveer de helft van het mengsel dat ik geef voer van Jos Hubers en ik heb tot nu toe nog geen geplukt jong meer gehad, alle jongen komen weer als vanouds, strak in het pak, uit het nest. Tevens zijn de kweekresultaten ook weer veel beter als toen ik alleen kant-en-klaar voer gebruikte. Mocht U meer willen weten over mijn manier van voeren, kijk dan eens op mijn website www.lories.nl , bij voeding.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 151 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede