Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mantelkardinalen opfokken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mantelkardinalen opfokken
Professor Zweistein
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-05-12 - 15:47:49

Wie helpt mij? Heden, 12 mei zit de pop van mijn koppel mantelkardinalen te broeden op 4 eitjes. Ziet er dus goed uit maar ik moet ze nog grootkrijgen. Ik geef ze als zaden: - speciale kardinalenmengeling, gemengd tropen en af en toe trosgierst. Daarnaast dagelijks buffalowormen en meelwormen. Daarnaast af en toe appel (eten ze ook). Daarnaast universeelvoer en eivoer (Eten ze NIET!). Als de eieren uitkomen, wat moet ik dan bijvoeren? Miereneitjes, maden? En moet ik ze opfokvoer geven? Zoja, hoe werkt dit? Moet ik dit ergens onder mengen? Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie tips!!


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2004-05-12 - 19:28:45

beste vriend je moet niet panikeren hoor als ze geen opfok eten het zou kunnen dat ze er wel opnemen als ze met jongen zitten . nu moet je wel stoppen met het geven van levend voer want de man zou te dreftig worden en zou eventueel het nest kapot maken .je mag wel droog opfokvoer geven iedere dag een koffielepel of twee .wanneer de jongen uitkomen geef je ook iedere dag droog opfok met buffalo wormen en 2 maal daags een halve koffielepel pinkys .de eerste dagen geef je dat om de 3 uren en naar gelang de jongen ouder worden tot 5 a 6 maal per dag . geef niet veel fruit en insectenpate want daar zit veel yzer in en dat is niet zo best voor de lever .na 7 dagen kun je de jongen ringen waar de ouders daar geen probleem zullen van maken . verschiet niet dat de jongen na 11 a 12 dagen uit het nest springen dat is heel normaal bij kardinalen , want het zou goed kunnen dat de ouders na 1 of 2 dagen terug met eieren liggen normaal in hetzelfde nest als voorgeen tot besluit geef weinig meelwormen en enkel de witte . en geef enkel pinkys bij als de vorige allemaal op zijn want pinkys komen uit de diepvries en zijn zeer gevoelig voor bacterieen onderandere de collibacterie sterven van jongen na 5 a 6 dagen.ik hoop dat ik u iets heb bijgeleerd als je nog vragen hebt mag je deze gerust stellen .kwens je nog veel succes en vele groetjes uit belgie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede