Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goudfazant en ladyfazant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goudfazant en ladyfazant
thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-15 - 17:55:35 send message to thieb

heb in begin van het seizoen bij een kweeker eitjes van goudfazanten en ladyfazanten gekocht en heb er nu jongen van, maar de man wist niet welke eitjes van wie waren, en nu is de vraag kan iemand mijn een keer uitleggen wat het groote verschil tussen de twee is. de hanen geen probleem maar de hennen, heb geen levende exemplaren om te vergelijken en heb er toen ik ze kocht eigenlijk maar ff in de rapte gezien, en zou misschien handig zijn dat iemand met ervargin om ze te scheiden mij kon zeggen wat de grote verschillen zijn.


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-15 - 17:56:43 send message to thieb

ik bedoel volwassen exemplaren, heb er een stuk of 100 levend wink ;) sorry fout in gebruik van woorden.


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-08-15 - 19:31:33 send message to Marcus

Op deze site staan enkele verschillen tussen goudfazanten en lady amherstfazanten: http://www.rexcavia.nl/Konijnen/Fazanten.htm Met name aan de pootkleur kan je de soorten uit elkaar houden. Hoe kwam het dat de eigenaar niet wist welk ei van wie was? Had hij de 2 soorten dan bij elkaar lopen? Want dan heb je een hele grote kans op kruisingen.....


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-15 - 22:54:30 send message to thieb

liepen appart, weet dat ze kunnen kruisen. maar raapte de eitjes allemaal samen en kon de eitjes niet meer uit elkaar. weet dat ze kunnen kruizen, kweek al een jaar bosfazanten, dus heb al wat opgezocht enzo. ben geen beginner kwa kweken met hoenderachtigen, maar wel met goud en lady- fazanten, in de boeken ken ik ze ook uit elkaar, maar nu in het echt is het het ietsje moeilijker is gebleken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-08-15 - 23:23:45 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar in het juni-nummer van Aviornis staat een mooi artikel over de Lady Amhurst.
Vooral de vele foto's met betrekking tot de raszuiverheid zijn van encyclopedische waarde!


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-08-17 - 20:22:57 send message to postvogel

Hallo
Je kan het verschil zien aan de kleur van de poten die van de goudfazant zijn licht geel/groen en die van de lady amherst donker grijs/blauw.
Groet Chris.


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-17 - 21:39:06 send message to thieb

met al die tips ben ik zeer veel. maar zou er mij iemand een keer foto's willen doorsturen die waarvan hij zeker is welke het zijn. want heb al gemerkt dat de foto's op internet ofwel van mannene zijn. en bij de poppen soms een foute naam staat (en er al niet te veel op staan). zou praktisch zijn om deze detais te zoeken. want in mijn voliere kan ik het gezien hebben maar ben nooit zeker van de soort. (en heb geen goede foto om te vergelijken). bedankt voor de hulp in ieder gevalwink ;)


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-08-18 - 11:54:03 send message to Marcus

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb op internet 2 foto's kunnen vinden die de hennen duidelijk laten zien.
Deze foto is van een koppeltje goudfazanten:

En deze foto is van een lady amherst fazant hen:
Je kunt duidelijke verschillen zien, kijk maar eens naar de snavelkleur, de oogringen, het zilvergrijze in de nek bij de lady en de creme kleurige buik bij de lady in vergelijking tot de bruinige buik bij de goudfazant. Hopelijk kan je hier wat mee. Kun je anders niet een foto plaatsen van een paar van je eigen fazanten? Dan zouden we je misschien enkele kunnen aanwijzen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede