Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > *******PERSBERICHT******* Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : *******PERSBERICHT*******
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-07 - 18:56:47

De Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn (SPPW) organiseert in
samenwerking met Ouwehands Dierenpark

De Papegaaien en Parkieten dag!

Datum: zondag 16 mei

Locatie: Ouwehands Dierenpark te Rhenen.

Eigenaren van papegaaien en parkieten worden uitgenodigd voor een
gezellige papegaaien/parkietendag in de dierentuin.

Natuurlijk mogen de vogels meekomen!! Want de Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn is van mening dat papgaaien geen kooivogels zijn. Maar net als een hond deel uit maken van het gezin. Veel welzijnsproblemen van papegaaien worden veroorzaakt omdat hun baasjes te weinig appelleren aan het groepsgevoel dat papegaaien van nature hebben. Zondagse uitjes, zoals een bezoek aan de dierentuin, daar hoort de papegaai of parkiet gewoon bij!

Neem je je papegaai mee dan is de entreeprijs € 8,- ( = 50% reductie). Entreeprijs voor kinderen t/m 2 jaar is gratis. Kinderen van 3-9 jaar € 13,-

U bent de gehele dag welkom op de Grebbeberg.


Het gaat om handtamme vogels die op de hand kunnen worden meegenomen.
Dus niet op de schouder! Een papegaai op de schouder is het teken van een verstoorde verhouding tussen de papegaai en zijn baasje.

Voor de papegaaien/parkietenliefhebber een dag om ervaringen uit te wisselen!

De Stichting Papegaaien en Parkieten Welzijn is met vrijwilligers
aanwezig voor het geven van informatie en voor het beantwoorden van
vragen over papegaaien en parkieten.

Zie voor nadere informatie www.sppw.nl

Contact: Drs. Jan Hooimeijer 0522-259455 jan.birds@worldonline.nl



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-07 - 18:59:35

quote
Het gaat om handtamme vogels die op de hand kunnen worden meegenomen.
Dus niet op de schouder! Een papegaai op de schouder is het teken van een verstoorde verhouding tussen de papegaai en zijn baasje.
Jammer dat dit als regel wordt aangehouden! Dit is zelfs discriminatie! Omdat mensen die hun papegaai op hun schouder hebben het volgens hun fout doen worden deze mensen gestraft!

Ik en mijn familie gaan dus om deze reden echt nooit meer naar die dierentuin! Kwamen er graag maar als ze zo reageren hoeft het van mij niet meer!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-07 - 19:06:42

dat stukje viel mij inderdaad ook erg op in het geheel ..

Mijn kicah zet ik zo vaak op de schouder zodat ik mijn handen vrij heb om wat te kunnen doen enz e toch bij mij is , dat hoeft niet perse een teken van dominantie te wezen , leuk voor de mensen met ara's .. volgens mij wegen die aardig wat wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-05-07 - 19:28:30

inderdaad slecht verhaal dat stuk over de vogel op de schouder een slechteverhouding is.
waarom zou dat slecht wezen.dat snap ik niet.shocked 8O
maar ja die mensen denken het altijd beter te weten he.

Groeten Dennis


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-07 - 20:51:30

als ik me niet vergis heeft dat met dominantie te maken , een vogel met de hoogte plek is ook de hoogste in rang .. op je schouder is een vogel hoger dan jij bent dus geef je hem zogezegt de hoogste rang.

dus de verkeerde verhoudingen .. maar vind het niet op z'n plaats dat zo neer te zetten in een artikel/reklame


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-05-07 - 21:42:59

Even iets anders.
Die hooimeyer is zo voor preventie inzake pbfd en andere ziektes. hij heeft onlangs een heel stuk geschreven in de PS over pbfd.
Leuk initiatief met je papegaai allemaal bijelkaar komen maar als er 1 onwetend persoon bij zit met een vogel die drager is van die ziekte dan is de heleboel besmet, maar dat hoeft ook weer niet het geval te zijn.
Feit is dat er wat besmettingen betreft nogal wat onduidelijkheden zijn en ik vind; voorkomen is beter dan niet te genezen.


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-05-07 - 22:19:48

Goffini

Je slaat de spijker keihard op zijn kop en ik denk dat verder commentaar hier overbodig is.

Erik


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-08 - 10:34:07

Hoe denken jullie over dit soort shows in het algemeen?

Wordt de vogelhobby zo niet een beetje een circusattractie?



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-05-08 - 11:41:48

happy :)

Ben van mening dat het meer een tombola is.
Heb je geluk dan ga je onbesmet met je papegaai/ara na afloop weer huiswaarts.
Heb je pech dan................!!!!!.
Het is pure commercie van deze dierentuin.
Zo krijg je toch ook weer bezoekers binnen.
En toch zul je zien dat er vele eigenaren in trappen.
En hun huisdier aan dergelijke risico's blootstellen.
Eigenlijk zou je denken dat een dierentuin toch beter moest weten, maar geld zal in dit geval weer belangrijker zijn.
Nee dank U wel maar wij passen voor deze uitnodiging.
wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-08 - 12:30:01

quote
Hoe denken jullie over dit soort shows in het algemeen?

Wordt de vogelhobby zo niet een beetje een circusattractie?
Is het zo vreemd om met je vogel over straat te lopen? Nee toch? Ik vind het altijd wel gezellig!
Vrienden van mij hadden altijd hun ara's mee als ze weggingen. Of ze nu gingen wandelen of fietsen maakte niet uit, de vogels gingen mee! Ook ken ik mensen die naar dergelijke treffen gaan. Volgens hen is het een enorm gezellig gebeuren en leer je de dieren erg goed kennen. Ikzelf wil best een keer gaan kijken op een dergelijke dag maar zal mijn vogels niet snel meenemen. De extra risico's waar je de dieren op dat moment aan bloodsteld is het mij niet waard! Dan heb ik het nog niet eens over de ziektes die ze kunnen oplopen maar alleen al de kans dat ze opschrikken en wegvliegen met alle gevolgen van dien. De kans dat ze ruzie krijgen met een andere vogel lijkt ook aanwezig als er veel soortgenoten zijn! Een verhoogde kans op diefstal of verlies. En dat allemaal voor een eenmalige korting van 8 €. mijn vogels zijn mij echt heel erg veel meer waard. En dat is niet in geld uit te drukken!

Maar om antwoord te geven op jouw vraag Karel, Nee! ik vind het geen circus worden maar in dit geval een heel erg goedkope promotie-actie van de dierentuin en de SPPW.


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2004-05-08 - 13:30:37

en maar zeuren over ziektes hooimeier hij zal dit wel organiseren om er zelf weer beter van te worden


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-05-09 - 00:00:09

Even in het algemeen jongens pbdf besmetting loop je niet snel op in de vrije natuur, of de vogels moeten door direct contact met elkaar in aanraking komen, natuurlijk wordt het anders als ze in een afgesloten ruimte bij elkaar komen.

op deze dagen komen particulieren met hun vogel wandelen en ervaringen uitwisselen meestal is er ook nog een symposium.

we weten dat jan hooimeijer soms het lot een beetje tegen zichzelf afroept omdat hij er recht op de man af is, dit kun je natuurlijk iemand kwalijk nemen of niet, niet iedereen heeft de gave om het iedreen naar de zin te maken.

Ik denk persoonlijk niet dat Jan Hooimeijer heeft gesteld dat mensen geen korting krijgen als ze een vogel op de nek meenemen maar dat iemand uit de organisatie dat heeft bedacht (niet erg slim dus).

wel is zeker dat Jan Hooijmeier papegaaien liefhebbers probeert op te voeden zodat zich in de huiselijke kring, waar veel papegaaien voorkomen problemen ontstaan (agressieve vogels) plukken enz enz.
Dit doet hij door mensen duidelijk te maken dat je een vogel beter op de arm kunt houden, om het simpele feit, dat de hoogst zittende vogel de baas is. Dus de vogel zal op je schouder heel anders reageren als op je arm. Hawkeye heeft dit zaterdag nog aan den lijve ondervonden. Als mijn ara's op je arm zitten heb je controle over ze, zitten ze in je nek en wil je ze eraf hebben dan staan ze dat niet toe.
al met al een niet te slimme uitdrukking van SPPW

lees anders de stukken en lezingen van hooijmeijer is door op mijn site onder diversen.
www.birdpgaes.nl

gr bert


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-05-09 - 00:03:31

tik fout mijn site is www.birdpages.nl


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2004-05-09 - 00:05:53

trouwens uitspraken als (en maar zeuren over ziektes hooimeier hij zal dit wel organiseren om er zelf weer beter van te worden) vindt ik wel heel erg sneu, ik ben niet boos maar ik ben teleurgesteld, dhr de wit is zeker niet op de hoogte dat de stichting sppw deze dag organiseerd en niet dhr Hooijmeijer.




goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-05-09 - 01:13:14

Dat is toch hetzelfde


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-05-09 - 06:32:12

Zit daar hooimeijer ook niet in dan?



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede