Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ideale vlucht lengte voor pennanten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ideale vlucht lengte voor pennanten
Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-05-03 - 15:11:26 send message to Pastis

Hoi, ik wens mij een voliere te gaan bouwen en zou daar graag pennanten in houden. Hoe lang zou de lengte van de vlucht moeten zijn???

Met vriendelijke groeten


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-05-03 - 16:16:02 send message to Hawkeye_NL

Simpel antwoord.
Zo lang als het maar kan!wink ;)

Voor alle vogels is het prettig om een zo groot als mogelijke opervlakte te krijgen.
Een volière met een oppervlakte van 1 m2 is natuurlijk nauwelijks een volière te noemen. Een vlucht mag het liefts 2 1/2 a 3 m lang zijn. Diep 1 m en hoog 2 m.
Als je langer en dieper kan en wil is dat alleen maar een +


J. Schrijver
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-05-03 - 19:37:56 send message to J. Schrijver

Ik heb m'n pennanten in een vlucht van 3×1×2,1 m
en zeblijven in een perfecte conditie dus dat zal wel en perfecte afmeting zijn,
groter zal natuurlijk prettiger zijn voor de vogels (maar is geen must)

Groeten Johan


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-05-05 - 11:03:02 send message to Pastis

Hoi, ik heb ruimte om een voliere van ong 5 op 4m en een hoogte van 2m . En dit in een oud schuurtje, dat enigzins nood heeft aan wat renovatie werken. Het lag in de bedoeling om een enkele vlucht te bouwen van 5 op 4 m. Vraag is nu kan ik meerderekoppels penanten samen houden, en of kan ik deze ook combineren met andere soorten.
P.s: Het is niet echt mijn bedoeling om met de vogels te gaan kweken.

Groeten


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2004-05-05 - 20:06:53 send message to E.bakker

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als je de vluchten 4 of 5 meter maakt dan komen de kleuren met vliegen mooi uit, ik heb de vluchten 4x1x2m voor al mijn vogels.
Je kan buiten het broeden wel andere vogels erbij houden maar zogauw het broedsesoen aanbreekt maken ze alle andere vogels af heb het zelf mee gemaakt, in een vlucht van 5x4m.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-05-05 - 21:48:35 send message to Gert Jan

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ook meer als 1 koppel pennanten samen in een vlucht geeft problemen. Dus niet alleen problemen bij pennanten met andere vogels. Hier komt zeker bloedvergieten van! Wil je wel meedere koppels naast elkaar houden, dan is het verstandig dubbel gaas toe te passen tussen de vluchten. Bij de meeste gevallen is het nl zelfs door het gaas heen oorlog. Je kunt mazzel hebben dat het redelijk rustig blijft, echter nu je toch nog moet beginnen zou ik het niet gokken!
Veel succes ermee. Gert Jan

p.s. er zijn natuurlijk best gevallen waar meerdere pennanten bijelkaar in een vlucht gehouden worden. In bijna alle gevallen gaat het hier dan om vogels die van jongsaf bij elkaar geplaatst zijn en zeer veel ruimte hebben,


J. Schrijver
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-05-05 - 22:19:19 send message to J. Schrijver

heb ook dubbel gaas maar heb het net iets te groot en ze komen er nog met de kop net door heen dus ja heb een gaas afmeting van 2×2 cm ofzo.

groeten Johan


Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-05-06 - 08:12:48 send message to Pastis

Zal het risico niet nemen meerdere koppels bij elkaar te plaatsen. En zoals gezegd ik moet nog beginnen, dus kan ik de voorziene ruimte beter indelen in 2 a 3 redelijk ruime vluchten.


cinamon blauw
Oud Lid
Posts :17

Oud Lid
2004-05-06 - 09:19:53 send message to cinamon blauw

hallo Pastis
zelf heb ik ook veele soorten pennanten het beste is gewoon om vluchten van 4 a 5 meter te maken (zelf heb ik 6 meter) dubbel gaas is niet eens verplicht want als koppel gaan broeden houden ze zich alleen maar met hun zelf bezig.
maar ik heb soms ook wel eens dat ze wat vechten maar meestal is dat zo weer over

Groeten Roy S


raymonddinjens
Website Member
Posts :24

Website Member
2004-05-10 - 23:57:53 send message to raymonddinjens

Ik heb mijn blauwe pennanten samen in 1 vlucht van 3m diep, 2m hoog en 0.9m breed met een koppeltje roze bourkes parkieten. De 5 jonge staan op het punt om uit te vliegen en de pennanten hebben nu hun eerste ei gelegd. Geeft bij mij geen problemen. Wat de pennanten doen als de jonge bourkes in hun blok komen weet ik niet en wil ik ook niet weten.
Trouwens in de vlucht ernaast zitten wildkleur pennanten ook met bourkes en gaat ook goed.
Maar ja, ik weet ook wel dat het meest ideale is 1 koppel per vlucht, maar zoals je ziet krijg ik zo ook wat kleinere parkieten op stok


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-11 - 15:57:57 send message to Karel

Raymonddinjens schreef:

quote
Wat de pennanten doen als de jonge bourkes in hun blok komen weet ik niet en wil ik ook niet weten.

Wat bedoel je precies met: ...en wil ik ook niet weten...?




Pastis
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-05-13 - 15:21:17 send message to Pastis

Van welke soorten kan je eigenlijk wel meerdere koppels in 1 vlucht of gezamenlijke voliere plaatsen (parkieten)


raymonddinjens
Website Member
Posts :24

Website Member
2004-05-13 - 18:55:17 send message to raymonddinjens

Ik kan me voorstellen, dat de jongen verscheurd worden, maar eigenlijk, als dierenvriend, wil ik daar niet aan denken.
Begrijp me goed, ik ben een DIERENVRIEND, maar misschien gaat het goed.
Tot nu toe voorbeeldig, zelfs met mijn bleekkoppen die toch bekend staan om hun agressieve gedrag. Zij zitten ook samen met een koppeltje bourkes


raymonddinjens
Website Member
Posts :24

Website Member
2004-05-13 - 18:59:19 send message to raymonddinjens

Houdt rosella's strikt gescheiden van elkaar. Zelf heb ik 9 vluchten met daarin halsbanden, rosella's en neophema's.
De halsbanden hebben een vlucht apart, maar alle rosella's bij mij zitten samen met bourkes, splendids en turquoisine parkietjes. Zorg wel dat de vlucht groot genoeg is en dat ze op 2 verschillende plaatsen kunnen eten.
Ik heb zelfs de nestblokken naast elkaar hangen. Gaat prima.
Probeer wel dezelfde koppels het jaar erna ook samen te houden.
Maar ook dat bied geen garantie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede