Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kraagpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kraagpapegaaien
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2004-05-01 - 16:35:48 send message to michatje

hallo iedereen,
ik zit met een vraag,is er soms iemand die mij meer inlichtingen kan geven over het kweken met deze vogels daar m'n koppel hun eerste ei heeft gelegd en dat de man de ganse tijd zit te wachten aan het gaas alsof hij iets te kort heeft,maar wat???? (ze krijgen fruit,noten,opfokvoeder,gekiemd graan alsook dagelijks hun graan)ik dank iedereen die reageert en mij verder gegevens kan geven over dit onderwerp


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-05-01 - 18:48:11 send message to thuis

Ik heb er echt niet zoveel verstand van maar kan het zijn dat de man de wacht houdt bij het broedblok ? Bij mijn kaketoes zat de man altijd graag op een stok recht voor het gat van het broedblok terwijl de pop in het broedblok zat. Het lijkt dan net of hij de nestingang bewaakt en op die manier vlak bij de pop is, ook wordt de pop gevoed via die zitstok als ze uit de opening ging hangen. Kan je man ook vlak voor het broedhok zitten of kiest daarvoor nu een positie aan het gaas ?


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2004-05-01 - 19:43:46 send message to michatje

hallo thuis,

toch bedankt voor de informatie.ikzelf denk dat het toch eerder zoeken is naar iets dan de eventuele wacht houden denk ik.maar wat??


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2004-05-01 - 20:22:58 send message to vandervliet

micha

Hoewel het geen gemakkelijk soort is, zijn er toch wel wat verslagen hoor:
www.pakara.nl/papegaaien/zuidamerica/kraag_papegaai.html
www.www.parkieten-land.nl/De_Vogels/Papegaaien/ Kraagpapegaai/kraagpapegaai.html
webserv.nhl.nl/~ribot/ned/deac.htm
www.psittaciformes.nl/docs/misc/DEROPTYUS%20Wagler.htm

heb je ff wat te lezen,
groeten
Jan


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2004-05-02 - 07:09:16 send message to michatje

hallo Vandervliet,
toch bedankt voor de zeer interesante informatie


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-03 - 23:19:43 send message to Karel

Ik geloof zeker in de opmerking van "thuis" dat de man mogelijk op wacht zit en zich dus anders gedraagt dan normaal het geval is. Zodra vogels broeds worden, gaan nestelen, eieren leggen en broeden, kan hun gedrag - afhankelijk van de soort en soms van het individu - volledig veranderen. Voorbeeld: doorgaans angstige vogels kunnen je ineens (schijn)aanvallen als je de voliere binnenstapt. Zo heeft iedereen denk ik wel eens gedragsverandering opgemerkt bij zijn vogels tijdens de broedtijd.
Kortom, ik denk dat je je geen zorgen moet maken en zeker geen veranderingen gaan aanbrengen in de verzorging tot nu toe. Dat werkt alleen maar storend, met alle gevolgen van dien........


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2004-05-04 - 09:03:38 send message to michatje

hallo karel,
ik moet dan toch zeggen dat julie het toch bij het rechte eind hebben want die man houd dus inderdaad de wacht want naarmate de vogel verder legde kwam de man aggressiever.toch bedankt voor de reactie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede