Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > edelpapagaaien , ducorps kaketoe,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edelpapagaaien , ducorps kaketoe,s
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-05-14 - 09:55:18

ik wil een koppel papagaaien er bij nemen nu zit ik tedenken aan edelpapagaaien of ducorps kaketoe,s . ze moeten niet teveel herrie maken ivm buren.
Wie heeft er ervaring met deze soorten

alex
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_599.html


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-05-14 - 10:35:13

Ducorps is de stilste


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2008-05-14 - 14:36:32

ik ken alleen de edelpapegaai en die kan een fiks kabaaltje maken waarvan ze het straten verderop nog wel luid en duidelijk kunnen horen hoor laugh :D


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2008-05-14 - 16:07:42

Hallo

Als je de salomon edel neemt dan gaat het wel goed maakt het minste lawaai van de eedels
heb ze zelf ook gehad en nooit gehoord of overlast van gehad

mvg


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2008-05-14 - 18:10:23

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk niet dat het specifiek komt door de ondersoort salomon.
Maar het is gewoon per koppel verschillend!

m.v.g j.w


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-05-14 - 20:14:54


Als eeste bedankt voor u reactie`s .
Ik denk dat het ook wel per koppel kan veschillen , maar het gaat mij er om dat ik een papagaaien soort wil hebben die rustig zijn. De vogels die ik heb gillen ook wel eens maar niet echt hinderlijk .

alex








tattoe
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-05-14 - 20:41:05

heb zelf ook edels maar wel binne heb grijze buiten ik zou als ik jou was eens kijken voor een koppel rose s
die kan je ook houden in een woonwijk gr


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-05-14 - 21:53:27

ik heb op dit moment al een koppel rosekakatoe`s en grijze maar mischien is een koppel rose erbij ook wel leuk

alex


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-05-15 - 22:04:19

Ik heb sinds een paar weken ook een koppel edels, ik heb absoluut geen klachten over ze. Ze zijn heel rustig en zo heel af en toe hoor je ze heel even. Het valt mij tot nu toe heel erg mee. Ik denk ook dat het per koppel verschillend is. wat mij betrefd kun je gerust een koppel edels nemen. Maar ja, het kan ook zo zijn dat jij net weer een kabaal koppel treft. het blijft moeilijk. Maar een koppel rose erbij is toch ook mooi.
Succes met het zoeken naar een geschikt koppel .

gr gerben


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-05-18 - 08:59:33

Hallo,
Uit eigen ervaring, de jardine papegaai.
gr Jan.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-05-21 - 20:18:28

verder nog iemand ervaring met
edelpapagaaien , ducorps kakatoe`s
en hoe liggen de prijzen ongeveer

alex


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2008-07-30 - 08:39:55

is er nog iemand die dit weet

alex


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2008-07-30 - 09:23:43

Hoi Alex, zelf hebben we 2 koppels edels ( nieuw Guinea) Ik heb ze in vluchten in de garage zitten. Het ene koppel maakt meer herrie als het andere maar ik zou mij kunnen voorstellen dat niet vogelliefhebbende buren zich behoorlijk zouden kunnen storen aan hun geluid want ze kunnen behoorlijk tekeer gaan.Als je in een buurt woont kan ik het je niet aanraden om ze buiten te houden. De prijzen voor een jong koppel edels zal denk ik rond de 1200 euro liggen.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-08-01 - 08:05:55

ik zou toch kijken naar vogels die je goed kunt houden.
niet om nou weer een welles nietes discusie op gang te zetten maar edels en kaketoes hebben een grote voliere nodig dit zijn meer vlieg vogels dan klauteraars.
en met name voor de kaketoe is het beter dat je een grote voliere hebt.
de agressie/broeddrift van de man tijdens de broedtijd kan zo hoog op lopen dat hij de pop dood maakt of verminkt ook ducorps is hier zeer gevoelig voor.
als je dan zorgt dat je ze in een grote en breede voliere hebt dan kan de pop ontsnappen.
voor zover ik weet zijn alleen de rose kaketoes hier minder mee bezig.

groeten bert


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-08-03 - 19:45:23

Zag je vraag nu pas. Ik heb sinds 1991 edelpapegaaien en sinds dit jaar ducorps kaketoes.
V.w.b. het lawaai, kun je stellen dat over een hele dag genomen de edelpapegaaien meer van zich laten horen. Na een periode van droog weer, kan ik al redelijk voorspellen wanneer het gaat regenen. Meestal zijn ze uren vantevoren al aan het schreeuwen. Dit schreeuwen gebeurd met tussenposes, en duurd totdat het daadwerkelijk geregend heeft.
De kaketoes daarentegen (volwassen koppel), hoor ik over een hele dag genomen nauwelijks.
's Morgens roept met name de man, dit klinkt minder doordringend als het krijsen van de edelpapegaaien, ik vergelijk het met een rosekaketoe met een zware basstem.
Mijn bescheiden mening na al die jaren is, dat van alle soorten papegaaien die hinderlijk kunnen schreeuwen, men beter een koppel kan houden. Als men meerdere koppels van een bepaalde soort gaat houden, wordt het lawaai van die soort velen malen erger. De vogels gaan elkaar proberen te overschreeuwen.
Dit heb ik persoonlijk ondervonden met divere papegaaiensoorten, van ara tot caique.
Succes met het vinden van de passende soort.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede