Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > meerdere koppels rose kaketoe,s bij elkaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : meerdere koppels rose kaketoe,s bij elkaar
eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2008-05-08 - 00:42:37 send message to eckers

hallo,ik heb een voliere van ongeveer 65 vierkante meter,ik ben misschien van plan om hier een aantal koppel rose kaketoe,s in te gaan houden,zou dit gaan werken?
Hoe zit het met het geluid wat de rose,s maken,ze zeggen dat dit mee valt,of heeft hier iemand andere ervaringen mee?
andere informatie over rose kaketoe,s is ook welkom,
groetjes jan willem


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-05-08 - 07:58:59 send message to denegon

Ik heb ooit aan een kennis wat vragen gesteld over kaketoes dit omdat ik in de toekomst misschien ook een koppel rose kaketoes wil houden.
Hieronder de vragen en het andwoord. Ik heb wat dingen dik gedrukt die betrekking hebben op de rose kaketoe.
of de rose kaketoes bij elkaar kunnen weet ik niet maar kun je je voliere niet splitsen in 3 rennen van ongeveer 20 vierkante meter dan kun je 3 koppels kwijt.
groetjes egon


Hey rene
Ik heb weer eens vragen en dit keer over kaketoes. Wie kan ik dan het beste om raad vragen? nou jij.
daar komen de vragen:
Wat zijn de minimale voliere afstanden voor kaketoes. ik heb al een gelezen dat ze voor langsnavel kaketoes groter zijn dan bij andere kaketoes. (jou andwoord op swannys forum itum)
Hoe agrsief zijn de kaketoes in de kweek periode of is dit ook afhankelijk van welke soort.
Is zeg maar de Ducorps minder agresief of agresiever in de kweekperiode dan de goffini.
van al de soorten hoef ik het niet te weten maar jij zult het van een aantal wel weten.

Alle witte kakatoes zijn afressief;oranjekuiven,ducorps,goffinie,kleine geelkuiven,incas weet ik het zeker van.

uit eigen ervaring of die van kennissen.

Ik denk dat de 2 langsnavel soorten en misschien de naaktogen(weet ik niet) hetb minst agressief zijn.

rosee en ducorps het minst luidruchtig.

vogel die geschikt zou kunnen zijn in woonwijk;uitsluitend rosee in mijn opinie.

Ik vindt de minimale maten voor kakatoes;minimaal 1.20 breed en 5 a 6 meter lang.

ik wil zelf naar minimaal 2 meter breed en een 5 a 6 meter lang.

ook diend het nachthok behoorlijk groot te zijn ivm agressie man.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen

Groeten Rene


parrotfarm
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-05-08 - 08:51:01 send message to parrotfarm

Ik heb zelf 3 echte broedkoppels in een voliere van 5 x 7 x 5 mtr hoog gehad , met het idee om ze in een groep te houden
Was niet echt een goed idee, ondanks de vele broedblokken was er een bloedig strijd om 1 bepaald blok.
Er was maar 1 paar dat ging broeden en de andere 2 koppels kregen geen kans, gingen pas weer broeden het jaar daarna in een aparte voliere

groeten

Cor


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2008-05-09 - 13:41:23 send message to pana

Zeker doen, die rosés aanschaffen. Het zijn prachtige, intelligente vogels en echte clowns in de volière waardoor je nooit uitgekeken raakt op hun capriolen. Ik denk dat je de eerste twee jaar of zo wel drie koppels heel jonge vogels bij elkaar kunt zetten, maar dat -van zodra de puberteit begint- en ze aanstalten tot kweken maken, het beter is ze afzonderlijk te huisvesten. Ik heb zelf twee koppels rosés die in aparte volières zitten, gescheiden door een volière die bewoond is door bloedvleugelparkieten. Hierdoor nog geen problemen gehad bij het kweken van de rosés. Veel succes !!!


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2008-05-11 - 15:01:27 send message to eckers

bedankt voor de reakties,ik ga dan maar 1 koppel aanschaffen,vind het prachtige vogels,
groetjes jan willem



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede