Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > m'n valken leggen samen!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : m'n valken leggen samen!!!!
wieland
Website Member
Posts :6

Website Member
2004-04-11 - 23:07:19 send message to wieland

hallo,ik heb twee koppels valkparkieten die samenleggen in 1 blok!ze hebben nu al reeds 13 eieren,ik heb er 4 weggenomen zodanig dat ze de 9 andere eitjes voldoende kunnen verwarmen!zal ik hiemree nog verdere problemen hebben want ik voel me hierbij niet op me gemak,ze hebben nogtans 2 blokken in optel hangen!kzn dat zijn dat hun volgende nest elk in een verschillende blok is?


agtenkr
Website Member
Posts :54

Website Member
2004-04-12 - 07:53:59 send message to agtenkr

Ik had eerst ook 2 koppels in één voliere van 1x4x2 m. maar ik had altijd onbevruchte eieren, ik heb er 1 koppel uitgehaald en alles loopt perfect, volgens mij gaan uw valken dezelfde blok gaan blijven gebruiken omdat ze meestal bij hun keuze gaan blijven. Hangen uw blokken evenhoog? Vogels kiezen gewoonlijk de hoogste blok.


N. Wilkes
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-04-20 - 14:35:19 send message to N. Wilkes

Hallo,

Wij hadden ook 2 koppels in 1 broedblok. Ik heb ze met rust gelaten en de eieren die ze hadden zijn gewoon (zonder problemen) uitgekomen. Ze kozen echter inderdaad steeds beiden hetzelfde broedblok. 1 Koppel heb ik onlangs verkocht, dus nu zit er maar 1 koppel in dat broedblok, maar evengoed gaat alles voorspoedig.

Groeten,
Nanda


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-04-20 - 16:55:13 send message to Hawkeye_NL

Vaak blijkt het probleem opgelost te raken als je meer broedblokken ophangt zodat er meer keuze is voor de vogels. De reden waarom ze beide dezelfde blok hebben gekozen is dat het andere blok naar mening van beide paren klaarblijkelijk niet voldeed. Hang er nog een paar blokken bij en je hebt grote kans dat de vogels ieders een eigen blok gaat kiezen.


N. Wilkes
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-05-02 - 19:55:48 send message to N. Wilkes

Hallo,

Het bij hangen van broedblokken bood bij ons niet de oplossing we hadden voor ieder koppel 2 broedblokken hangen en 2 extra over het totaal. Toch kozen de 2 poppen ervoor om in het zelfde broedblok te broeden. Gelukkig gaf dit bij ons verder geen problemen ivm de gezondheid van de volwassen vogels en de jongen.

Wel weet ik dat het inderdaad soms wel het probleem kan oplossen wanneer er te weinig broedblokken hangen, door er inderdaad er een paar bij te plaatsen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-05-02 - 20:36:56 send message to Niltava

Je zou het zeer gewenste blok kunnen weghalen en twee of meer blokken op een andere plaats neerhangen.
Zo moeten ze allebei opnieuw een keuze moeten maken.
Misschien helpt het.

Niltava



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede