Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > amethyst,mandarijn,en daurean spreeuwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : amethyst,mandarijn,en daurean spreeuwen
zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-03-06 - 09:36:34 send message to zourky

dag vrienden,zijn er onder jullie ook die proberen te kweken met deze spreeuwen mij is het éénmaal gelukt met de daurean spreeuw en dat is drie jaar geleden,alles zit in een grote gemeenschaps voliere,de jongen zijn toen opgegroeid zonder probleem,de amethyst spreeuwen de man kroop verleden jaar wel dikwijls in een nestblok maar verder gebeurde er niets.Nu heb ik het koppel apart gezet,zonder andere vogels er bij,nu nog paarden mest voor hun nest en maar afwachten,dat zijn voor mij één van de mooiste spreeuwen
groetjes zourky


112marc112
Website Member
Posts :378

Website Member
2008-03-06 - 17:54:00 send message to 112marc112

hoi,

je moet ze allen zetten
in een grote voliere'
wink ;)

gr,
marc


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-03-06 - 20:05:36 send message to zourky

112marc112,het geen u zegd klopt niet,mijn voliere is 20X10 en 3 hoog, met struiken,en klein boompjes een vijvertje met vissen,en een half uur gras afrijden, dus daar ligt het zeker niet aan groetjes zourky


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2008-03-07 - 17:03:10 send message to cocobar

Is het mogelijk eens een beeld te geven van deze immens grote volière?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-08 - 00:56:16 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Groot wil niet altijd zeggen dat het beter is voor de kweek, voor de conditie van de vogels is dit prima.Ik kweek nu met papegaaien maar voordat ik hier mee begon heb ik jaren in de fruit en insecten eters gezeten waaronder veel spreeuwen.
Ik had ze allemaal per koppel in een ren van 3 x 1½ x 2 zitten en mijn vogels kweekte als muizen.
Ik gebruikte ook geen paardemest als nestmateriaal maar gewoon cocosvezel en stukken touw. Als de jongen uitgevlogen waren was het nest nog net zo schoon als voor dat er jongen waren.Wat ook en voordeel is van appart houden, op het moment dat er jongen zijn gaan er grote massa's met levendvoer naar de jonge vogels.Zitten hier nog andere vogels bij dan zullen die met het grootste deel van het levende voer wat eigelijk voor de jongen was bestemd vandoor gaan.

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-08 - 00:56:16 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :D


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-03-08 - 09:44:21 send message to zourky

Hallo iedereen,het klinkt vreemd paarden mest voor het nest van amethist spreeuwen,maar in hun wilde natuur doen ze het met olifanten mest,ik kan nu niet naar de zoo in Antwerpen voor wat van die dikke bollen.Kijk maar op de site van Ben Doensen,daar is het goed uitgelegd.Nu zitten ze apart en ben benieuwt,ze zijn nu ook weer een jaartje ouder,de man die had ik gekocht drie jaar geleden voor een pop,als ze jong zijn is er geen verschil,het jaar daarop is ze beginnen ruien en zij vas hij,daar ben ik nu zeker, dat het een jonge vogel is.En mijn vogels krijgen ook allerlei ander nest benodigheden.Alle vogels zitten in een grote gemeenschaps voliere, persoonlijk ik hou niet van vogels apart in kleinere kooien,dat is ieder zijn zin.De eene vogel kweekt nu gemakkelijker dan de andere,zo heb ik verleden jaar twintig groenvinken geringd en alles laten vliegen,omdat die kweekten zoals muizen,en voor dat paar euro dat men dan krijgt laat ik ze liever vliegen dan de diertjes hun leven te laten in soms kleine kooien;maar daar ook ieder zijn zin nog groetjes zourky



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede