Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > COM Hasselt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-26 - 20:00:50 send message to Hobby-handel

Enkele positieve opmerkingen:
- Schitterende kooien/vluchten/volieres met diverse europese vogels (putters, goudvinken, baardmannetjes, boomklever, hop, specht)
- Ideale oplossing met die polsbandjes, iets beter dan die stempel in apeldoorn.
- Veel tafels en stoelen.
- Overzichtelijk waar je als inzender je papieren op moet halen, alle landelijke organisaties stonden mooi opgesteld.
- Geen tocht zoals bij sommige gangpaden in apeldoorn. (althans is mij niet opgevallen).
- Een hele dag parkeren voor 2 euro vind ik ook niet veel (vergelijken met apeldoorn is denk ik niet helemaal eerlijk, dat je daar niet hoeft te betalen is denk ik een zeldzaamheid)
- wat ik schitterend vond om te zien was die man die vogels (bastaarden) naschilderde, echt geweldig.





Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-01-26 - 20:23:14 send message to Leandro

Zijn er ook papegaaien , parkieten aanwezig en hoeveel +-


Mvg,leandro.


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2008-01-26 - 20:37:00 send message to Martien Strijdveen

Nou de verlichting was niet goed,maar weet je wat het hun extra kost naast de huur van de hal om meer licht te krijgen??
Dit moet apart afgerekend worden zonder de huur van de hal en als je dan meer licht had gehad wat wel nodig was, was de intree nog een heel stuk duurder geweest wat voor een reactie was er dan wel geweest?


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2008-01-26 - 20:52:16 send message to maikeltje

Er zijn al 30 vogels totaal gestolen op de tt sad :(


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-26 - 21:00:06 send message to goulds

Zijn er ook papegaaien , parkieten aanwezig en hoeveel +-


Mvg,leandro.

Ja die zitten er ook,oordoppen bijna verplichtrazz :p
hoeveel genoeg voor gemiddelde liefhebber.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-26 - 21:24:22 send message to tropic

@goulds
Jawel, ik was er, 14 dagen lang van 'smorgens acht tot 's avonds acht à tien, afhankelijk van de dag.
Ik wil onmiddellijk toegeven dat er minpunten zijn en waren.Maar dat niet alles vlekkeloos kan verlopen met zulk een organisatie op basis van vrijwilligers dan nog, dat kan je op voorhand incalculeren.
Ik had wel de indruk dat je al voor de tt begon alles begon af te kraken. De openingstijden niet goed...
Op je reaktie op de verkoopprijzen gewoon het volgende, de organisatie bepaald de verkoopprijzen niet, maar wel de liefhebber! die ze verkoopt.
Eenzijdige stands ??? slaat nergens op. Deze zijn dezelfde als je op iedere vogelbeurs of tt tegenkomt. Je kan er niet meer van verwachten dan dat men er voeding en materialen voor vogels verkoopt.
Als je niet weet hoe de kooitjes werken, mag je zeker niet oordelen dat ze niet dicht waren. Eenmaal de binnendeur naar binnengeklikt, is er een veiligheid die verhinderd dat ze opengaat, de buitendeur hoeft zelfs niet meer dicht te zijn. Dus, foute beoordeling.
Dag één een vogel die zou verdwenen zijn, wel dat is een verhaal dat zijn eigen leventje gaan lijden is, en wat zich verspreide als een lopend vuurtje, (zo erg zelfs dat maikeltje nu al over 30 vogels spreekt, terwijl hij er niet eens geweest is, en als dat zo zou zijn zou men nog al problemen krijgen binnen de liefhebberij).De toespraak waarvan je spreekt , was een openingsreceptie die boven (dus zelfs niet in de verkoophal) plaatsvond. De ware toedracht is gewoon de volgende: er is een leeg kooitje gevonden bij de postuurkanaries. Dit is gebeurd bij het verplaatsen van de kooitjes, en er is toevallig een zij schuifdeurtje blijven openstaan. Vogeltje is gevlogen, gevangen en naar de ziekenboeg gebracht, terwijl het verhaal opgehangen werd van diefstal.Dus toch even opletten wat je zomaar verder vertelt.
@hoogervorst
Zoeken op kooinr is idd niet te doen. Maar per sectie is alles zeer goed terug te vinden. Omdat nederland de gewoonte heeft om alles op kooinr te plaatsen, wil dit niet zeggen dat er geen andere manieren goed zijn. Op sectie kan dus.
parkeren aan twee euro en toilet aan dertig cent is voor de uitbating, en heeft dus niets met de organisatie te zien, net zo min als het restaurant.
Denk je dat 200 vogels van Filip Meul meer ziektegevaar meebrengen dan 19000 tt vogels van allerlei afkomst en landen??? begrijp ik niet goed.
De minder goede zaalverlichting klopt, maar als je moest weten wat de meerprijs per dag was om meer te verlichten, zou er mss nog minder licht gebrand hebben bij jou.
Foto's maken zonder flitslicht was en is TOEGESTAAN, dus een misverstand van jou.
Dat er links en rechts toch geflitst werd is inderdaad zo, maar er werd zoveel mogelijk opgetreden door het toezicht, die zowel in opvallend fluo als anoniem ruim aanwezig was. Ik liep er trouwens zelf tussen.
Dat flitsen is dan eigen aan de ZOGENAAMDE vogelliefhebber. De ECHTE liefhebber moest dit zelfs niet verboden worden, want die wisten het blijkbaar zelf, en begrepen het ook volkomen.
Ik wil hier geen pleidooi houden voor alleen het goede, want ik zowel als de hele organisatie begrijpen dat er minpunten zijn. Maar heb je er al is (onbevoordeeld) over nagedacht wat een reuzeevenement dit is???
Het kan perfekt dat bepaalde dingen jou niet bevallen, maar als je dan enkele posts verder leest, vinden die mensen het dan precies weer iets fantastisch. Dus een welles nietes spelletje kan je er van maken, maar wil ik niet.
Ik wil alleen maar zeggen dat er buiten het negatieve minstens even veel positief was,en als je dat wil lezen moet je is op vogelcafé kijken beste goulds, daar kan je ook positieve reakties vinden.
Ik hoop dat je nu op een klein beetje andere manier gaat kijken naar zulke evenementen, dat maakt het voor iedereen aangenamer, en zeker voor de mensen die er zich een jaar lang belangeloos voor uitgesloofd hebben.wink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-26 - 23:01:23 send message to goulds

Tropic, ik heb niks op voorhand willen afkraken,wat de tijden betreft deze zijn echt kort,maar mij is uitgelegd dat men tot 22.00u bezig is alle vogels te verzorgen en alles erom heen,als je dan tot 20.00 openhoud blijft het licht tot 24.00 branden wat niet ten goede komt van vogels.

Nu snap ik ook jouw reacties en zou ook zo reageren als ik er zo lang al aan had gewerkt.

Maar ik blijf erbij, persoonlijk vind ik het een van de mindere COM die ik bezocht heb.

En dit is dan ook te verwijten aan het adres van COM en niet aan de vrijwilligers,deze hadden meer mogen omkijken naar aankleding,de catalogus en verlichting.

Toelichting stand"s : 1 boekenstand geen ruime keuze aan leesmateriaal.

Alle grote voedermerken aanwezig infeite allemaal dezelfde stand.

meen dat er 4 kooien stands waren.
@ of 3 stands met wondermiddeltjes

2 snoepkraampjes
Wel 1 leuk kraampje met gerestaureerde kooitjes uit de tijd.

Langs de kooien ,5 dezelde kraampjes met andere mensen erachter
1 duitse kraam bij witte kanaries dat is wat men meer had moeten hebben,die had goede waar.

-Deurtjes van tt kooi,je snapt toch dat het een doorn in het oog is wanneer binnendeurtje openstaat ook al is buitendeurtje dicht.

- verlichting hoe belangrijk is dit op zo'n TT en waarom ontbreekt dit(financieël ??)

Maar waar het in feite omgaat op de grote TT de vogels die waren gelukkig voldoende en mooi ,zelfs enkele zeer aparte.

**Nog klein vraagje- waarom was de beschrijving van jap meeuw in Nederlands op de kooi en de rest latijns.**


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-26 - 23:55:43 send message to tropic

Kritiek heb ik echt geen probleem mee, maar hij moet gegrond zijn. Ik kan makkelijk toegeven dat er minpunten waren, maar om zomaar alles een flop te noemen vind ik te verregaand.
Als er dan nog dwazen(sorry voor het woordgebruik)uit hun nek beginnen kletsen dat er 30 gestolen vogels zijn, dan kan ik me niet meer inhouden, en voel ik me verplicht even te reageren.wink ;)
Ik wil alleen maar aantonen dat je moet opletten met bepaalde uitspraken. Ze zijn dikwijls niet aan de waarheid gestaafd.
En zoals eerder gezegd, wat voor de één goed is , is dat voor de ander niet, en omgekeerd, maar dat lijkt me menselijk.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-27 - 00:47:13 send message to tonnl

Ook hier dan even: ik heb een geweldig leuke dag gehad in Hasselt.
Als je alleen naar de minpunten kijkt kun je fenomeen TT wel afschaffen, overal valt wel iets te verbeteren.
Ik heb vogels gezien die ik nog nooit eerder op shows gezien had, prachtige exemplaren van diverse standaarden, over het geheel een goede strenge keuring zo te zien en supergastvrije vrijwilligers die alle talen aanhoorden en vaak met handen en voeten hun uiterste best deden om de bezoeker te helpen.
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar mits een paar punten aangepast worden (licht bv).
KBOF; klasse!
Groeten, Ton.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-01-27 - 09:52:02 send message to kakatoe

Ben er gisteren ook geweest,maar zoals de meesten hier zeggen was het slecht.
Geen aankledind of te weinig Alleen de kooien in het begin zagen er goed uit.
Vele vogels zaten in te kleine kooien zowel bij de parkieten als bij de tropen.
En dus nu maar wachten op de wk dit was een europese kampioenschap hoop dat ze nu de werelkampioenschappen gaan houden


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-01-27 - 10:10:34 send message to pier

Hoi Tropic

Als je daar 14 dagen je ballen hebt afgedraaid dan neem ik aan dat het moeilijk te verteren valt wat hier aan negatieve commentaar gegeven wordt.Maar ik blijf erbij dat het voor mij een flop was.Als je als organisatie van een wereldtentoonstelling waar toch mensen uit half Europa naar komen kijken gaat besparen op het licht ja daar gaat mijn licht van uit hoor.Het is toch de bedoeling dat je de beste vogels van de wereld ook optimaal gaat showen.En ik weet ook wel dat negatieve commentaar snel te geven is.Ik vind het dan ook jammer voor de mensen (liefhebbers)van verschillende clubs die er zoveel vrije tijd hebben ingestoken.Maar voor mij blijft dit een Mondial onwaardig en hoop dat de volgende organistoren er alleen maar lessen uit trekken.Sorry is mijn mening en wil er verder ook geen commentaar meer op geven.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-01-27 - 11:15:09 send message to pietparkiet 10

ik zou zeggen organiseer het zelf eens kijken wat jullie die commentaar hebben er van bakken de meeste verrenigingen kunnen amper een gewone show houden als het wat hoger word krijgen ze problemen geen ruimte of geen spullen geen mensen enz enz enz en wat de rest aangaat je komt voor de vogels niet voor de aankleding van de zaal ik vind het knap als iemand dit doet zo n showtje


G. Diephuis
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-01-27 - 12:32:39 send message to G. Diephuis

De hal viel erg tegen,wat verlichting betrefd.
Hier worden vogels geshowd,de presentatie hiervan was ver te zoeken,de vogels zaten volledig in de schemerverlichting,en komen dus ook niet tot uiting.
Verder was de ketering één grote ramp,je moest 45minuten in de rij staan om aan een beetje eten tekomen,en de tafels werden ook niet afgeruimd.
als je van Groningen nl komt en je hebt vier uur in de bus gezeten dan begin je om 12.00uur trek te krijgen,en als je dan om 13.00uur je eten krijgt ,voor een prijs daar zeg je U tegen , en kataloges waar een studie op moet maken dan heb je het gehad één troost de 4.00uur busreis terug was wel gezellig,maar voor mij hoeft het niet meer. M.V.G Gerard.


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2008-01-27 - 22:12:23 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik was vandaag even in Hasselt op de COM. Na een uurtje had ik het er wel gezien.
Ik moet toegeven dat ik ook niet positief was.
Slechte verlichting en dit hoorde ik ook van standhouders die dat ook wel erg jammer vonden en de vogels kwamen dan ook niet tot hun recht.
Verder vind ik het jammer dat ik schat 60-70% van de vogels kanaries waren. Nu kan de organisatie hier ook niet zoveel aan doen maar ik vond het totaal de reis niet waard. Ik heb namelijk niets met kanaries en heb ook totaal niets met alle kleur en form mutaties.

Ik had het geluk dat ik toch in de buurt moest zijn om bij een Belgische kweker een vogel te gaan halen. Dus niet mijn hele dag weggegooid.
Qua verlichting en opbouw van de hal zou de organisatie eens naar de Schow van de Parkieten Societeit moeten gaan die de laatste jaren in Hardenberg plaats heeft gevonden.
Jammer dus maar misschien kan de organisatie van de opmerkingen iets leren voor een volgende keer.
Ik heb zelf ook pas een weekend voor de European Loribreeders georganiseerd en weet dat het niet altijd makkelijk is en er altijd wel iets te verbeteren is.

Peter


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2008-01-27 - 22:27:06 send message to E.bakker

Ben gisteren geweest met mijn nichtje zijn om 8.10 weggegaan en waren er om 11.30 we hebben er ongeveer 2,5uur rond gelopen, het was de reis zeker niet waard.

het was wel een mooi gezicht dat de meeste vogels in de zelfde kartonnen kooien zaten.

Maar de kromsnavels zaten er rommelig bij,de grote kromsnavels kwamen zeker niet tot hun recht onderbelicht en dicht op elkaar.

Hopelijk is de volgende wereldshow (waar???) een zeer goede zodat men deze gauw vergeet.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede