Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > COM Hasselt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-24 - 20:44:04 send message to goulds

Ben gister geweest, en idd het viel mij heel erg tegen,tov voorgaande jaren.

Slechte verlichting zodat vergelijken van vogels moeilijk gaat.

Zeer zeer slechte en te dure catalogus.

De aankleding is een aanfluiting alle lof voor vogel 2008 te Apeldoorn die weten wel hoe het moet.

Tja en de verkoop...... schandalig wat een prijzen koppel bichanow 75 euro zonder te blozen,zebravink 30 euro( geen waardig tt vogel)
om over de rest maar te zwijgen,lichtpuntje er zit genoeg keuze betreft vrucht/insekt en exoten

Italiaanen domineren de verkoop met prijzen die grenzen aan maffiapraktijken(koppel putter 1100 euro) (geen discreminatie jegens Italianen,ben met 1 getrouwd laugh :Dlaugh :D)

Stands: eenzijdig weinig interresants.

Wel zijn gangen mooi breed en was het lekker rustig.

Kortom van 1t/m 10 een 4,5 score geef ik het.Terwijl ik er zeer naar uitgekeken heb Helaas Helaas.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-01-25 - 07:52:00 send message to hoogervorst

Goulds,
Ik kan het met je score van 4,5 eens zijn misschien een 5 maar dan hebben we het ook wel gehad.
De verkoop wordt gedomineerd door handelaren en niet door de inzender. Ik vindt dat dit niet mogelijk moet zijn. Vruchten en insecteneters allemaal van Filip meul, dus je weet dat het duur is.
Een positief punt vindt ik de kartonnen TT kooi, ik heb de NBvV geadviseerd om deze ook op te nemen in hun te verkopen artikelen.
Makkelijk voor beurzen en opkooien voor TT, na gebruik weg te gooien, geen opslag en schoonmaak meer en op beuren kan je de vogel meegeven zonder dat je deze moet uitvangen met kans op ontsnappen.
Ik ga een brief schrijven aan de COM nederland, waarin ik een klacht uit over de catalogus en mijn geld terug ga vragen, de varieteit aan kooien binnen secties waardoor vogels anders gekeurd kunnen zijn, verkoop door handelaren. slechte huisvesting van sommige vogels(smidsplevier in TT kooi die zijn kont niet kan keren en neophema's in zeer grote tt kooien, het lijken wel kleine volieres)
Wie nog meer ervaringen over Hasselt of tips om aan te dragen.
Wat ik nog wel duidelijk wil vermelden, dat ik alle medewerkers hulde wil toezeggen over de medewerking aan de show in alle factoren, zij kunnen er niets aan doen dat ik deze klachten heb.
Er is wel veel bewaking, echter ze leven de opgelegde regels niet na.

Ronald


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2008-01-25 - 18:13:10 send message to Leandro

Is de inkom 10 euro ?? En hoeveel vogels zijn er zo aanwezig ???


Mvg,leandro.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-25 - 18:49:06 send message to tropic

@hoogervorst
Beste, hoe kan jij oordelen of de medewerkers de regels al dan niet naleven???


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-25 - 19:47:02 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja inkom is 10 euro,inkom verkoop 2 euro,catalogus 12 euro parkeerkaart 2 euro

aantal vogels tt 19.000 en verkoop ??? veel


@ tropic,om hoogervorst bij te staan hij doelt erop dat je foto's kunt maken zonder dat er iets gezegd wordt terwijl dit niet is toegestaan(flits verblind vogels),er dag 1 al vogel verdwenen is,dat veel kooitjes niet goed dicht zijn.wink ;)


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-25 - 21:53:55 send message to tropic

Ben ik niet helemaal met je eens. Werd wel degelijk zoveel mogelijk een opmerking gemaakt bij het flitsen.
Waar haal je het verhaal dat er dag één al een vogel verdwenen was?
Bij slecht of zoals je zegt kooitjes die niet goed dicht zijn zouden er meer dan één vogel vliegen zijn, dus dat klopt volgens mij ook niet.happy :)


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-25 - 22:42:33 send message to Hobby-handel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

De verkoop wordt gedomineerd door handelaren en niet door de inzender. Ik vindt dat dit niet mogelijk moet zijn. Vruchten en insecteneters allemaal van Filip meul, dus je weet dat het duur is.

Ik zie hier niet direct een probleem in, vond het zelf wel afwisselend - als Filip er niet gestaan had dan hadden er alleen maar kanaries gezeten!

quote

Een positief punt vindt ik de kartonnen TT kooi, ik heb de NBvV geadviseerd om deze ook op te nemen in hun te verkopen artikelen.
Makkelijk voor beurzen en opkooien voor TT, na gebruik weg te gooien, geen opslag en schoonmaak meer en op beuren kan je de vogel meegeven zonder dat je deze moet uitvangen met kans op ontsnappen.


Ik persoonlijk vond de kartonnen kooien er niet uitzien. Bij behoorlijk wat vogels was het aangevreten, ook stond het bij verschillende kooien "bol" van het gemorste drinkwater. Ook hou ik er niet van dat de vogels met hun kop zo dicht tegen de tralies aanzitten (omdat er plastic stokken door de tralies zitten).
Ook heb ik mijn twijfels als ik de kooien op ga stapelen, wat doen ze als je ze tijdens transport 4 hoog zet?

Nog een paar opmerkingen:
- De tralies van de kartonnen kooien deden zeer aan je ogen, het blonk je tegemoet.
- Voortaan iets kleinere rozetten bij de prijswinnaars, er was soms geen vogel meer te zien.
- Etensbakjes bij de kartonnen kooien niet meer aan de tralies hangen, dan lijken de kartonnen kooien nog kleiner.
- Sommige vogels (witte kanaries onder andere) komen niet "uit" in de kartonnen kooien.
- Te veel vogels gediskwalificeerd omdat ze in een verkeerde groep waren ingeschreven, erg jammer.
- Lege kooien in de verkoopklas (gewoon tussen de vogels die nog te koop waren).
- Doodlopende paden in de verkoopklas.
- Weinig tot geen toezicht in de verkoopklas (aan het eind van de doodlopende stukken).
- Jammer dat de vogels slecht ingeschreven waren / of slecht neergezet zijn. (kom je ineens geelpoot honingzuigers tegen tussen de gordelgrasvinken e.d.)
- Verlichting hangt te hoog, daardoor te veel schaduw in de kooien.
- Jammer dat er in één klasse soms meerdere soorten bij elkaar zitten, dit is lastig nalezen in de katalogus (blauwfazanten en granaatastrildes bijvoorbeeld door elkaar)

En volgens mij, maar dan kan ik mis hebben, zaten alle vruchten- insecteneters op korreltjes. Dit terwijl ze dit volgens mij lang neit allemaal gewend zijn.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-01-25 - 22:46:52 send message to blg

Waar haal je het verhaal dat er dag één al een vogel verdwenen was

zouden er meer dan één vogel vliegen zijn

Wat denk je van ontvreemd/gestolen/gejat, die vliegen nu in een andere kooi


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-01-26 - 09:11:01 send message to Glansspreeuw

Ik zie ook niet meteen een probleem in de aanwezigheid van een handelaar op een verkoop. Eén ding is zeker, ze zijn duur. Je bent echter niet verplicht om er te kopen en waar kan je dergelijke VI vogels nog vinden? De liefhebbers van deze vogels zwijgen als de dood over hetgeen ze in hun bezit hebben. Zonder een goede relatie geraak je niet in hun groepje.
Echter vergeleken met een bepaalde handelaren vallen de prijzen bij deze handelaar nog mee. 825 euro voor een eigen kweek pop witkuifgaailijster ??????


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-26 - 09:37:18 send message to goulds

@Tropic een zeer goede vriend van mij is convoyeur (of hoe je het ook schrijft)laugh :D

Deze vertelde dit aan mij het zou tijdens een toespraak gebeurd zijn, dus het is niet zomaar een fabeltje.

De kooitjes bezitten een dubbeldeurtje dwz 1 naar buiten en 1 naar binnen klappen,bij veel kooitjes was de binnendeur open of slecht gesloten.

Maar al bij al zijn wij het eens dat dit een beduidend mindere COM tt is tov andere jaren.
Wat toch er jammer is zeker na 2 eerdere afgelastingen en grote druk van buitenaf op onze sport

Volgend jaar Italië dan maar,zal alleen kijken zijn en niet kopen gezien de prijzen dit jaar wink ;)

Oja waar zijn al die tropische duiven en kwartelkwekers gebleven? ze waren er minimaal.



afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-01-26 - 11:57:30 send message to afican parrot

Hallo,

ik ben van plan om morgen te gaan kijken. Vanaf wanneer gaat het open? Ik kan niks vinden daarover maar ik kijk er waarschijnlijk gewoon over. Wie weet meer??

mvg Carl en Lindsay.


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-01-26 - 17:16:41 send message to pier

Hallo

Ik kan me aansluiten bij de liefhebbers die hier negatief reageren.Persoonlijk had ik me ook heel wat anders voorgesteld van deze mondial.Veel vogels en voor de rest kan iok er niet zoveel positiefs over zeggen.En inderdaad er worden ook vogels gestolen.Dit is me gemeld door één van de opzichters die ik persoonlijk ken.Ik ben al lang blij dat ik er met 25 km rijden vanaf ben gekomen.Voor hetzelfde geld zit je ook nog enkele uren in de wagen.Sorry organisatie maar voor mij was dit een dikke flop.sad :(


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-01-26 - 18:13:09 send message to tropic

@pier

Pier, neerschrijven het is een flop , dat lijkt me makkelijk, maar wat was er dan een flop?
Je zegt, veel vogels en voor de rest niks positiefs. Mijn vraag is nu, wat verwacht je dan meer dan veel vogels op een wereldtentoonstelling??happy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-26 - 19:08:15 send message to goulds

Nou tropic wij verwachten het als apeldoorn 2008 maar dan met nog meer vogels.

Een show met sfeer dat wanneer je naar huis rijdt nog een uur na geniet.

Waar je dag erna op werk je collega's de oren van de kop l*lt dat ze je gaan negeren hahaha

Deze COM is een grote flop!

Maar we wachten de eerste positieve bezoeker op,die het ons in een ander daglicht plaatst.

Tropic ben je er zelf al geweest??


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2008-01-26 - 19:11:14 send message to pier

Hallo Tropic

Je moet alles goed lezen en dan weet je ook wat er allemaal fout is.Dit hoeft echt niet in elke reactie opnieuw vermeld te worden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 114 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede