Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom zulke vogels in apeldoorn tentoonstellen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-15 - 18:22:38 send message to goulds

Reden van afwezigheid ligt misschien eraan dat nu de broedtijd bezig is voor veel van deze vogels!!!!


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-15 - 21:06:32 send message to Hobby-handel

quote
goulds,
Erger is hoe handelaren met deze vogels omgaan in hun zaak.angryangry

Waar slaat dit op?
Geef eens actuele voorbeelden!
Ik ken geen handelaren die slecht met tangaras e.d. omgaan, als ze dat wel zouden doen dan zouden ze een dief van eigen portomonnee zijn.
Of het moet al jaren geleden zijn dat je bij een handelaar geweest ben?!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-01-15 - 21:29:33 send message to ParkietenPeter

Ik vind het persoonlijk erg jammer sad :( dat iemand zo gefrustreerd raakt door iets waar hij zelf iets aan kan doen.

nl. Aangifte als je zoiets constateert. wink ;)

(ik weet dat het wel helpt omdat ikzelf in het verleden, toen ik dat nog kon, meegeholpen heb bij de lid in de tijd dat bij ons een handelaar uit de handel gehaald is.)

@hobby-handelaar,

Niet direct op je achterste poten gaan staan is mijn devies. Hij heeft het beslist niet over jou, toch?

wink ;) Peter

voetnoot: happy :)
"Ons hart hoeft niet zo snel te kloppen als dat van zo'n klein vogeltje, want dan slaat het op hol".


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2008-01-15 - 22:23:14 send message to lorius

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik snap je opmerking niet helemaal. In een andere topic, TT Apeldoorn, ben je erg entousiast over de tangara's

quote
Eén van de mooiste vogels, beter gezegd vogeltje vond ik de abesijnsastrilde. Schitterend lieve vogeltjes om te zien, zeker ook met het leuk gekleurd snaveltje.
Verder natuurlijk de verschillende nektarvogels en tangaras!


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2008-01-15 - 22:23:25 send message to lorius

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-01-15 - 22:46:10 send message to goulds

Nogmaals als ik op de man speel doe ik dat via een persoonlijk bericht niet openlijk in het forum.

Zolang de vogel voer en water heeft doet de lid niks,tegen dergelijke zaken.
Wil verder deze topic niet laten afdwalen.

Vind het jammer de TT's vaak worden afgekamt als iets slechts,terwijl diegene die het doen ze wel bezoeken,vreemd niet???

waarom mogen alle kanaries etc wel ziek worden maar die ene ,dit geval tangara niet??Want blijkbaar worden onze vogels enkel slechter na een show.
Volgende week op het com te hasselt zullen nog wel meer aparte vogels geshowd worden hou je hart maar vast hoeveel onverantwoordde kwekers er dan zijn.
Maar goed ik en gelukkig vele met mij verheugen zich erop.


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-16 - 00:02:15 send message to Hobby-handel

quote
lorius,
Ik snap je opmerking niet helemaal. In een andere topic, TT Apeldoorn, ben je erg entousiast over de tangara's


Klopt helemaal, ik vind het ook schitterende vogels en heb ze ook staan bewonderen. Ik vraag me alleen af wat de reden is om ze daar neer te zetten, dit terwijl er zo weinig zijn en het niet de sterkste soorten zijn.
Klopt het dat er alleen mannen staan omdat er geen poppen van zijn, en ze dus niet verder kunnen met die vogels?



Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-01-16 - 00:10:59 send message to Hobby-handel

quote
Niet direct op je achterste poten gaan staan is mijn devies. Hij heeft het beslist niet over jou, toch?


Hij heeft het zeker niet over mij, ik heb niet eens zulk soort vogels.

In een persoonlijk bericht heb ik een toelichting gekregen van goulds en weet ik waar ik eens binnen moet lopen (of niet) wink :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-01-16 - 00:14:26 send message to tonnl

quote
Klopt het dat er alleen mannen staan omdat er geen poppen van zijn, en ze dus niet verder kunnen met die vogels?
Nee, dat is niet de reden. Van ongeveer alle tangarasoorten is de pop veel minder fraai, de mannen zijn de showbinken. happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2008-01-16 - 05:49:02 send message to bert1974

ik ben op zich niet negatief over een tt.
ik had in mijn eerste reactie de vraag stelling verkeerd begrepen en was daarom nogal negatief.
ik had niet door dat hobby handel doelde op het insturen van bijzondere vogels.
het enige wat mij stoort aan een tt is dat de ok vogels onder gewardeert worden.
mijn mening is gewoon dat ook deze vogels serieus moeten worden genomen.
nu snap ik ook wel dat een ok meer bedoelt is voor de kweker zelf om te zien wat je gekocht hebt maar naar mijn mening[voorop gestelt dat ik nooit mee doe aan een tt] weet een kweker toch wel of hij een goede vogel koopt of niet.
dit is natuurlijk heel erg of topic maar ik wou mijn reactie even uitleggen.
en dat ik daar de tt over het algemeen niet wil afkraken.

groeten bert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-01-16 - 09:24:32 send message to Karel

quote
nu snap ik ook wel dat een ok meer bedoelt is voor de kweker zelf om te zien wat je gekocht hebt maar naar mijn mening[voorop gestelt dat ik nooit mee doe aan een tt] weet een kweker toch wel of hij een goede vogel koopt of niet


Dat is over het algemeen wel waar, maar een TT heeft niet alleen als doel om de vogels van de deelnemers te laten keuren.

Een TT is het visitekaartje van de vereniging, het district of de bond, maar ook van de liefhebberij in het algemeen.
Het is niet voor niets dat er voor TT's flink geadverteerd wordt, met de bedoeling om ook niet-leden en (nog)-niet-liefhebbers aan te trekken.

Om die reden wordt de TT, of het nu plaatselijk is of landelijk, altijd zo mooi mogelijk aangekleed: mooie opstelling van keurig schone kooien en volieres, bloemstukken, gezellige kramen enz. Maar natuurlijk moet er op vogelgebied ook wat te zien zijn, waarbij een zo groot mogelijke verscheidenheid aan vogels nu eenmaal het beste werkt.
Het lekenpubliek is nu eenmaal snel uitgekeken op lange rijen kooitjes met steeds dezelfde soorten.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2008-01-16 - 20:21:21 send message to Picolet

Bij de Blauwzwarte Tangara en de Goudnek Tangara zijn de man en de pop gelijk gekleurd

Van de blauwzwarte weet ik dat het een man is, het popje is pas overleden. De goudnek is een nakweek vogel en geringd, kan ook een pop zijn.

Groeten Ruud


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-01-16 - 20:36:14 send message to hj de graaf

ben zelf van mening dat als je vogels goed voorbereid en afgericht zijn ze geen hinder ondervinden van een tt. ze worden er niet beter van maar ook niet slechter is mijn ervaring.

heb in het verleden zelf zeer goed gekweekt met vogels die van de show afkwamen zo vanuit de tt kooi in de broedkooi uitje door het water en niks aan de hand.

mvg HJ de Graaf



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede