kan er mij mss iemand vertellen wat de prijzen zijn voor eigen gekweekte vogels dat ik niet te veel betaal.
voor:
kanaries
grasparkieten
zebravinken
kwartels
kanaries 10-15 euro per stuk
grasparkieten 5-10 euro per stuk
zebravinken 5-7,50 euro per stuk
kwartels 7.50-10 euro per hen (hanen meestal gratis)
De prijzen zijn natuurlijk maar relatief, het is net wat jezelf wil. Als je een nieuwe kleurslag wil of echte tt-vogels dan betaal je als snel een stuk meer. Maar ik denk dat de bovenstaande prijzen redelijk zijn voor de normale "huis-kooi-en voliere" vogels.
Grasparkieten en valkparkieten kunnen gewoon bij elkaar. Kanaries, zebravinken en valkparkieten kunnen ook bij elkaar, maar grasparkieten kunnen niet samen met kanaries en zebravinken.
ik zie ook graag vogels met veel kleuren en een papagaai wat kan je ma daar met aanbieden voor beginners?
en de prijzen?
vind bv een grijze roodstaart mooi maar moeilijk wss en moet ook binnen in de winter of niet?
Een grijze is volgens mij niet echt een vogel voor beginners. Voor zover ik het weet hebben die veel aandacht nodig als je er eentje hebt en een koppel is al weer een heel stuk duurder en lastig te kweken.
(Ik vind een grijze ook niet zo kleurrijk trouwens)
Als je een wat grotere kromsnavel wilt met mooie kleuren die niet al te duur of veeleisend zijn denk dan eens aan rosella's (kan niet zo goed samen met andere kromsnavels soms wel andere vogels)
Als veel kleur wilt maar wel makkelijke vogels denk dan eens aan Splendidparkieten of Turquoisineparkieten. Schitterende vogels om te zien en nog makkelijk om te houden en te kweken ook.
Als je de voliere gaat overkappen kan dit met geimpregneerd tuinhout, anders zou ik een hardhout, als meranti, gebruiken.(hoe zwaarder ( in gewicht) de balk, des te beter de kwaliteit.)
groeten Eelke
heb besloten welke soorten ik ga zetten laat me maar iets weten wat je er van vind of ze samen kunnen of niet en wat ik zouw besteden aan dit hok gevult met vogels.