Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > beginner Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : beginner
busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-07 - 16:29:12 send message to busch

Hallo iedereen ik ben een beginnende vogel verzorger en ik heb een vraag wat kan ik best als eerste vogel kopen? is er een soort waar je makkelijk mee kan starten of bestaat dat niet een beginners vogel? please laat me iets wetenhappy :)


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-12-07 - 16:53:59 send message to Daniel

Hallo Jorne welkom op het forum, ik hoop dat je veel plezier aan je voliere gaat beleven.
Qua beginnersvogels ligt er echt aan wat je trekt.
Voor parkieten zijn grasparkieten en valkparkieten de ideale beginnersvogels, maar wil je zang dan zouden kanaries een goede optie zijn.
Wil je tropen dan zijn Japanse meeuwtjes en zebravinken goede soorten om mee te starten.


veel succes

Daniel


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-07 - 16:58:05 send message to busch

oke danku


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-07 - 17:03:34 send message to chrislaevers

Alles hangt er van af waar (buiten of binnen) en hoe groot de huisvesting voor de vogels wordt.
Ik ben zelf begonnen met zebravinken, diamantduifjes, kanaries, valkparkieten in een buitenvolière.
Let goed op waar je je vogels koopt. In de winkels krijg je vaak broer en zus die als koppel verkocht worden of vogels van het zelfde geslacht als koppel (gebeurt ook!)omdat de winkelier het zelf niet weet. Informeer je goed vooraf hoe een pop (vrouwelijk) en een man er uitzien. Sommige vogels mag je niet kopen als ze in de rui zitten zoals gouldsamadines. Sommige vogels zijn koudgevoelig en anderen weer niet.
Algemene dingen die ik als beginner niet voorzien heb: jonge vogels vliegen uit en nemen plaats in. Hou er rekening mee.
De ene soort is de andere niet : bij diamantduifjes dien je de jongen vrij vlug na voedering weg te vangen want de ouders beginnen aan een nieuwe nest en dulden geen jongen van de vorige nest.
Zebravinken nemen alle nestkasten in, ze slapen er ook in, zelfs de jonge zebra's doen dit vrij vlug.
Als je jonge vogels hebt, is het raadzaam ze te ruilen of te verkopen om inteelt te voorkomen.
Nu kan ik eigenlijk een heel tijdje doorgaan.
Welke huisvesting had je eigenlijk in gedachten of heb je reeds? En gaat je voorkeur uit naar kleine vogeltjes of de wat grotere?
Wens je veel plezier en aarzel niet om hier vragen te stellen. Ik zelf heb hier massa's geleerd!


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-07 - 18:00:49 send message to busch

ik ben bezig aan de bouw ik heb een voliere met 4 vakken van 2m op 1m12 en 2.2m hoog
voorkeur gaat naar de iets kleinder vogel als de bv kanarie en de zebravinke


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-12-07 - 18:48:28 send message to maikeltje

Ik zou beginnen met kanarie sijsje barmsijsje kleine putter zilverbekje gouldamadine dit zijn vogels die met water en een goed zaad mengeling kunt houden ik zou wel een geisoleerd binnen hok maken.


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-07 - 18:54:22 send message to busch

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en hou groot zou zo een binnen hok moeten zijn?


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-12-07 - 18:57:51 send message to maikeltje

minimaal 1 bij 1 bij 1 zoiets.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-12-07 - 23:29:25 send message to Ubernoob

Ha nog iemand die zich goed aan het orienteren is!
Ik lees zelf ook de ene na de andere discussie hier om zoveel mogelijk te weten te komen over de vogelhobby.
Ik heb zelf een goede encyclopedie gekocht en gekeken welke vogels niet zo veeleisend waren en welke goed bij elkaar gaan.
Alles ligt er natuurlijk aan wat je wil.
Ik ga zelf voor de kromsnavels denk ik, maar er zijn zo ontzettend veel mooie vogels. Ik denk dat ik nog heel veel moeite ga hebben met kiezen als ik eenmaal een voliere heb. (over half jaartje hoop ik)
Succes met je keuze en hou ons op de hoogte.

Groetjes Arian


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-12-08 - 11:11:03 send message to denegon

Als je wilt beginnen met kromsnavels is de valkparkiet natuurlijk aan te bevelen. Zeer mooie vogel en nog goed te betalen.
groetjes egon


Maes D.
Website Member
Posts :60

Website Member
2007-12-08 - 11:51:41 send message to Maes D.

zebravinken, grasparkieten, valkparkieten, kanaries, diamantduifjes, japanse meeuwen


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-08 - 11:54:00 send message to busch

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oke danku voor de informatie.
Een vriend van mij is al een tijd bezig en hij heeft eigelijk maar 4 soorten zitten en dat zijn zebravinken , kanaries , kwartels en grasparkieten dit zijn tog ook beginnede vogels? En die kwartels ze zeggen dat deze een functie hebben om je hok op de bodem proper te houden klopt dit?


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-08 - 14:36:02 send message to busch

en wat kan ik het best in de nesten doen? cocosnootharen of niet?


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-12-08 - 14:38:05 send message to maikeltje

Kun je doen maar hoefdt niet he cocos nestjes ik zou met kanaries beginnen zebravinken heb je er snel te veel.


busch
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-12-08 - 17:08:14 send message to busch

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ah en welke soorten mag ik bij een zette en welke niet?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-12-08 - 18:11:21 send message to chrislaevers

Grasparkieten zou ik apart houden omdat ze weleens nesten van andere vogels durven kapot maken.
Bij mij zitten diamant duifjes, kanaries en zebra's samen. Valkparkieten passen daar heel goed bij maar de ruimte moet wel groot genoeg zijn anders gebeuren er toch ongelukken.
Ik zou ook maar met één koppel zebra's beginnen. Bij mij broeden die dus het hele jaar door en er is dus niet altijd plaats in de winkel zodat ik die jonge zebra's apart moet zetten. Diamantduifjes broeden ook veel en de jonge duifjes kunnen niet bij de ouders blijven als de voedering afgelopen is. Diamantduifjes leggen altijd een nest met maximum 2 eieren. Zebra's kunnen wel 5 jongen per nest hebben. En kanaries leggen ongeveer 5 eieren per keer, soms ook minder.
De kwartels eten indd wat er op de grond ligt. Met een voederbakje op de grond ben je zeker dat ze altijd voldoende voedsel hebben.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede