Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > een gloster op tt wat vinden jullie ervan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : een gloster op tt wat vinden jullie ervan?
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2007-12-02 - 12:07:53 send message to belg

graag zou ik jullie meningen willen weten over deze foto
de gloster is als 2de gewonnen maar volgens mij heefd hij iets aan zijn poot
is dit dan juist om te winnen zo een vogel?
hier is de foto


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2007-12-02 - 12:19:50 send message to smedinga

inderdaad kan hij 2e worden, hij krijgt 1 punt aftrek ivm fout


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-12-02 - 12:47:51 send message to ParkietenPeter

Op een foto is natuurlijk heel moeilijk te zien wat en óf de vogel iets mankeert waardoor hij minder punten zou verdienen.

Buiten het feit dat, als het een kwetsuur is, de vraag blijft of dit voor of na de keuring gebeurt is.

Als het een echte afwijking zou zijn betekent het dat de overige vogels wel van heel slechte kwaliteit moeten zijn.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-12-02 - 14:57:31 send message to dooren

Zo te zien aan de kleur rood is het een verse wond of kneuzing, dit zal dus wel na de keuring zijn gebeurd. Een keurmeester zou anders zo'n vogel flink in punten afstraffen.
Gert


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-12-02 - 19:03:35 send message to goulds

Discussie is eigenlijk overbodig daar de keurmeester beslist! Ben het ook vaker oneens dan eens met de keurmeester.Zo verloor ik ooit eens met spitsstaart van 93pnt van een overjarige baardsijs 93 pnt voor titel kampioen exoten.

Daarbij is zo'n keuring een moment opname alles hangt er vanaf hoe die vogel zich op dat moment presenteerd.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-12-03 - 01:24:50 send message to zebraonline

Ik ken de standaard niet van glosters maar als deze volledig voldoet aan de standaard en uitblinkt bovende rest vind ik niet dat je z'on vogel moet afbreken omdat hij zijn teen bezeerde...een medailewinnaar op de 100meter neem je toch ook zijn medaille niet af als hij eens een week loopt te manken???
Erger vind ik vogels die kampioen spelen waarbij je duidelijk ziet dat er veren geknipt of getrokken zijn...maarja dat mag blijkbaar wel zolang je niks toevoegd...larie en apekool want het is foefelen...net zoals een witte vogel wint van een combinatievogel...is een groot verschil qua moeilijkheidsgraad maar door domme regels en vraagprogramma's een feit...


chemist010
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-12-03 - 11:57:15 send message to chemist010

Zebraonline die medaillewinnaar zal toch wel moeten presteren om in aanmerking te komen voor de medaille je kunt hem niet weggeven omdat hij nu even last heeft en niet zo hard loopt als vorige week.Dus de vogel moet het ook verdienen en dat zit weleens niet mee in de korte tijd dat de keurmeester de vogel keurt, helaas.
Wat betreft je opmerking over bijv witte en combinatievogel heb je wat mij betreft gelijk maar van die regels ben je wel van te voren op de hoogte gebracht (als het goed is)dus je weet waar je aan begint als je meedoet.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-12-03 - 16:16:07 send message to dijkkamp

ben van mening dat er wienig vertrouwen is in de keurmeester zeg je mag er rustig van uit gaaan dat deze beschadiging na de keuring is gekomenen zo op de foto te zien is dat ook zo.

en voor wat betreft een witte op de show brengen breng er dan maar eens één die goed is voor 92 punten ook dat zal niet meevallen het enigste wat er makkelijk aan is is het beoordelen hij zit goed in de veren en is wit of niet maar voor dat je het zover hebt??????????


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-12-03 - 17:28:35 send message to ParkietenPeter

Wat mij trouwens meer opvalt is de vierkante stok?
Dat zit toch niet lekker voor een kanarie?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-12-03 - 17:41:12 send message to pietparkiet 10

juist wel goed voor de tenen stand zouden we allemaal moeten doen


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-12-03 - 18:32:31 send message to broto

door de vierkante stokken , juist zichzelf misschien wel verwond, vierkante stokken geven meer splinters dan ronde


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-12-03 - 18:33:41 send message to maikeltje

Kan na de keuring zijn gebeurd.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-12-03 - 18:41:52 send message to ParkietenPeter

quote
juist wel goed voor de tenen stand

Verklaar? Ze zullen dan recht staan, neem ik aan. Maar in de natuur zitten ze toch op ronde takken?
TT-eisen is iets nieuws voor mij dus da witte kik nie.
wink ;) Peter


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-12-03 - 18:46:30 send message to Martien Strijdveen

als (Belg) nu eens gaat vragen of had gevraagd bij de kweker van de Tentoonstelling waar deze vogel zat,en om het keurbriefje vraagt of om uitleg waar die op is bestraft is er een hoop gespeculeer voorbij



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede