ik hoop het voor je maar ik heb er een hard hoofd in ik heb er zo veel gezien maar vanochtend weer en klem dicht geslagen ik hoop dat het niks is maar ja je weet nooit onkruid vergaat niet
bij mij beginnen de muizen ook weer langs te komen nu het wat kouder word. heb meestal wel een klemmetje staan voor toevallige voorbijgangers had er vorige week eentje een bosmuis
maar heb gister in barneveld een imitatie pro ketch gehaald en had er vanmorgen twee hele kleintje waren spitsmuizen dus dat werkt goed zon valletje
Bij ons in de polder komen zeer veel grote ratten voor ik heb er pas een onder mijn band gehad. nou met een auto van 1500 kg doet die het niet meer vanmorgen bijna weer een. (jammer net niet)
Hopelijk komen ze niet de wijk in maar blijven ze in de polder.
verder komt pukkie regelmatig thuis met een muis dus dat werkt nog goed zoon kat.
groetjes egon
spitsmuizen eten inderdaad veel insecten zomers vang ik ze ook bijna nooit maar in de de winter lusten ze ook zaden. mischien schakelen ze wel net als de koolmezen over op zaden in de winter.
verder zitten ze ook aan het eivoer want zag er ook een een keer in het hok in de voerbak heb ze ook wel met zonnbloempitten gevangen en deze ving ik met pindakaas en ze stinken nog veel harder dan gewone muizen.
elke muis is er bij mij een teveel vandaag overigens zat er geen een in de klem of de andere val mvg
hoera een muis gevangen niet met de nieuwe val maar met de gewone dichtklap vallen in de voliere onder een doos 3 vallen gezet en ja die ene muis heeft alle drie de vallen gebruikt zat met de staart in 1 val met de poot in val 2 en met de kop in val 3 maar goed had liever 3 muizen gevangen in 3 vallen dan 1 muis maar goed het begin is er straks de vallen maar weer zetten
ja ja vanmiddag weer een muis gevangen weer met de ouwe val dus maar weer de val gezet en morgen weer zien of er nog meer zijn, zo blijf je wel bezig natuurlijk