Een reden die ik kan bedenken is dat de onderzoeker zich schaamt voor de kromme zinsbouw in zijn conclusie: "dat er dringend behoefte aan opvang voor kromsnavels nodig is"(sic).
Meer voor de hand ligt echter dat er hier door de POVK met een -niet bestaand- onderzoek wordt geschermd om overtuigend en geloofwaardig over te komen.
Of er is een onderzoek gedaan door hemzelf om te bevestigen dat er noodzaak is voor een papegaaienopvang. En uitkomsten van onderzoeken kunnen nogal flexibel zijn. Diegene die de onderzoeksvraag stelt en bepaalt welke parameters er nader bekeken worden heeft eigenlijk de conclusie al geschreven.
(ehum ik moet eens aan mijn Nederlands taalgebruik werken. Het lijkt erop dat werken in het Engels niet zo bevorderlijk is voor andere talen )
Nadat POVK door de mand gevallen was het twee keuzes.
Keuze 1: doorgaan
Keuze 2: stoppen
Helaas is POVK voor keuze twee gaan. Ik had nog een heel klein beetje de hoop dat ik het bij het verkeerde eind had en voelde me daardoor nog een heel klein beetje vies. Dat is helemaal over.
POVK vraagt nog steeds om vogels voor de 'opvang'. Ook worden nog steeds vogels met een mooi verhaal aan de man gebracht.
Advertentie MP 06-02-2011:
Lieve Venezuela Amazone + Kooi!
Het is een bijna nieuwe kooi en heeft ons 199 euro gekost! De papegaai heeft ons 500 euro gekost.
Omdat in de eerste advertentie van "opvang" wordt gesproken en in de tweede advertentie vogels te kopen worden aangeboden, waarvan de schijn bestaat dat het om dezelfde vogels gaat, lijkt de eerste advertentie misleidend.
MP biedt de mogelijkheid om bezwaar tegen een advertentie te maken op grond van: "in strijd met de regels" en vervolgens "misleidend".
Als veel mensen dit bezwaar kenbaar maken, wordt de advertentie verwijderd of minstens als verdacht bestempeld.