Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > handel & opvang op marktplaats (POVK) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>


Auteur Onderwerp : handel & opvang op marktplaats (POVK)
Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-10-25 - 09:08:25 send message to Ruben89

hallo,

Zat ik op mp te kijken valt mij het volgende op;
in de ene advertentie vragen ze vogels voor de export en in een andere(onder andere account, maar zelfde telefoonnummer) vertellen ze dat ze net begonnen zijn met een opvang voor gratis papagaaien en andere kromsnavels.
wie weet hier meer over. het zou jammer zijn dat mensen bijvoorbeeld papagaaien wegbrengen met goed gevoel en dat deze later weer verkocht worden.(het gaat om advertenties uit assen)

groetjes

(titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

vingerhoed
Website Member
Posts :51

Website Member
2007-10-25 - 09:58:40 send message to vingerhoed

neem maar van mij aan dat het klopt wat je schrijft, ze zeggen, schrijven dat ze een goed huis krijgen maar ondertussen worden deze vogels weer verkocht. Ik kan zo nog meer vb o.a in maastricht


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-10-25 - 10:27:11 send message to rupicola

Zonder al te veel in detail te treden kun je rustig stellen dat het in Nederland 'ritselt' van de op z'n minst twijfelachtige opvangadresjes.

Hoe nadrukkelijker men zich profileert als opvang, hoe meer je op je tellen moet passen.



Het behoeft uiterst weinig voorstellingsvermogen om te bedenken wat er in de praktijk gebeurt, wanneer opvang en handel op een adres c.q. door eenzelfde persoon of personen wordt bedreven.

Feitelijk is en blijft het altijd relatief oncontroleerbaar wat na enige tijd het lot van sommige opgevangen dieren is.



gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-10-25 - 11:35:05 send message to gizmoken

die 'opvangadresjes' is niet alleen in Nederland, kijk maar eens op belgische sites, een echte plaag is het sad :(


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-10-25 - 12:11:52 send message to paintim

Ja natuurlijk gratis opvang.
En plaatsing bij een goed adres,die natuurlijk
wel moeten betalen.
Leuke dekmantel voor een ordinaire praktijk van
gratis vogels verkopen.
Vr.groeten van
ANTONI


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-10-26 - 15:34:38 send message to henkdelaat

Je hebt nog geluk gehad de meeste geven geen telf nr of adres op of klikken gewoon buitenland aan en gebruiken ook verschillende E-mail adressen.
Misschien is er de mogelijkheid om deze adv telkens bij (in strijd met de regels of verkeerde rubriek )onder aan de adv aan te klikken zodat zij dan mss door MP verwijdert worden,want het is toch een oproep en heeft niets met koop en verkoop van vogels te maken.

Ik hoop dat de mensen die hun vogel wegdoen het op een verantwoorde wijze doen dit bespaard de vogel(s) veel ellende en stress,want als een vogel verhuist dan duurt dit toch enkele maanden voordat hij gewend is.



bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-10-27 - 07:59:56 send message to bert1974

ik heb laatst een waarschuwing gekregen van marktplaats.
ik had ook een advertentie geplaatst voor gratis papegaaien en daar een verhaal bij geschreven in deze trend.
ik zoek gratis papegaaien .
ze krijgen een goed huis.
ik ben invalide dus heel zielig en heb geen geld
het liefst de duurdere soorten hyacint ara,s en molukken kaketoes.
deze kan ik namelijk lekker duur verkopen.
ik kan ze niet kopen omdat ik geen geld heb en ziek worden mogen ze ook niet want dan gaan ze dood ik heb geen geld voor de dieren arts.
ik kan ze niet halen want mijn mercedes staat voor onderhoudt bij de garage dus je moet ze brengen voor niks.

en hier onder een stukje tekst hoe iritant ik deze advertentie,s vind.

ik heb hierop tientallen reacties gekregen van mensen die het helemaal met me eens waren

ik kreeg die zelfde dag nog bericht van mp dat er was geklaagt over mijn advertentie.
en ik mocht in de toekomst ook niet zulke advertentie,.s plaatsen.
ik heb toen terug gemaild dat ze dan ook alle advertentie,s omtrent gratis papegaaien moesten verwijderen omdat ik mij hier enorm aan stoor.
ik moet daar natuurlijk nu nog altijd bericht over terug krijgen.

ik kan mij ook niet voorstellen dat er serieus mensen zijn die een vogel met een aanzienlijke waarde zomaar naar de eerste de beste opvanger/handelaar brengen.
ze hebben er toch zelf ook een bepaalt bedrag aan uit gegeven.
en al wil je hem dan schenken dan is er altijd wel iemand in je omgeving die er wel belang bij heeft.

groeten bert


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-10-27 - 12:36:59 send message to rajar

Hallo Bert

Coole advertentie zou iedere liefhebber moeten doen, worden ze misschien wakker op MP.

M.v.g Rob


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-10-27 - 22:45:44 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja bert het is waar zulke adv moeten ze verbieden en je moet is weten wat ze weg geven als ze het kwijt willen


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2010-11-19 - 08:43:23 send message to andre22

Hallo,
Op MP heb ik een paar valken te koop staan, wat denk je? Ik krijg onderstaande reactie. Heb toch wel mijn twijfels hoe serieus ik dit moet nemen.

Beste Andre,

Uit onderzoek is gebleken dat er dringend behoefte aan opvang voor kromsnavels nodig is. Omdat dieren- vogelopvangcentra deze vogels vaak niet kunnen houden en vrijlaten van deze vogels in de natuur geen optie is , is het noodzakelijk deze vogels elders op te vangen.

Particuliere Opvang Voor Kromsnavels (POVK) biedt deze mogelijkheid. Particuliere Opvang Voor Kromsnavels (POVK) beschikt over diverse opvang- hokken / kooien, vluchten en voličres. Zieke of gewonde vogels zullen uiteraard in quarantaine geplaatst worden en de behandeling krijgen die nodig is. Daarna zullen zij bij hun soortgenoten geplaatst worden.

Afstand doen van uw parkiet, papegaai of roofvogel….

Indien u afstand wilt doen van uw parkiet, papegaai of roofvogel wisselen wij graag zoveel mogelijk informatie uit over de vogel(s), zodat wij later niet voor verrassingen komen te staan. Neem gerust even contact met ons op om een afspraak te maken om de vogel(s) bij u op te komen halen.

Dit is mogelijk via email: info@povk.nl (voorkeur).
Of via telefoonnummer:
Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Namens POVK
Jeroen S.




Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-11-19 - 10:51:36 send message to Karel

Dat is inderdaad vreemd Andre. Een opvangcentrum zal nooit iemand benaderen die vogels te koop heeft. Een verkoper heeft namelijk altijd de bedoeling om zijn vogels -tegen een vergoeding (koopsom)- bij een andere liefhebber te plaatsen.

Een opvang is juist bedoeld voor vogels die nergens meer terecht kunnen.
Op de site van POVK is te lezen dat het hun doelstelling is dit soort vogels weer bij liefhebbers onder te brengen.

Met andere woorden: Wat is het belang van POVK om te trachtten vogels (gratis) binnen te halen die duidelijk (nog) niet een opvang nodig hebben?

Vreemd? Absoluut.
Verdacht? Misschien.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-19 - 10:53:44 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hun site ziet er netjes uit, je kunt ze via een formulier vragen stellen of een afspraak maken om ze te bezoeken.

Eerste indruk is goed, na contact weet je waarschijnlijk voldoende om te kunnen oordelen.
Ik heb gevraagd of ik een keer langs mag komen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-11-19 - 11:02:45 send message to mijnkaketoes.nl

Ik denk dat het voor de gemiddelde persoon die zijn vogel wil laten opvangen niet makkelijk is te weten en te bepalen welke opvang nu goed is. Ik zal u eerlijk zeggen ik weet dat ook niet. Je ziet door de bomen het bis niet meer. Wellicht kan juist een vogelsite als deze wat meer info geven over de betere opvangadressen?????
Hier zal degene die de vogels wil laten opvangen denk ik meer aan hebben. Daarbij ben ik zelf toch meer een voorstander om een vogel particulier te laten plaatsen.

Henk


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-11-19 - 11:11:40 send message to freddy321

volgens mij draait het uiteindelijk toch altijd om geld,en zoon opvangcentrum zal er wel aan verdienen. gratis ophalen en tegen een vergoeding plaatsen bij mensen of vragen om een vrijwillige bijdrage


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-19 - 11:38:23 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat kŕn natuurlijk ook zijn om de kosten die ze maken terug te krijgen. Een goede opvang heeft een connectie met een dierenarts, moet kooien en voer kopen, medicijnen soms, etc.


aanvullend:
Zojuist al een keurige reactie ontvangen op mijn verzoek, na een verbouwing ben ik van harte welkom.
Ook de volledige naam staat er gewoon in, keurig.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-19 - 15:57:39 send message to whitebulldog

er zou ook een keurmerk voor opvang moeten komen, waardoor je enigzins meer "zekerheid"hebt wara je vogel naartoe gaat.
ook kan je eventueel een konraktje opstellen waarin de opvang toezegt de vogel te zullen opvangen, en niet voor andere doeleinden gebruikt, dus als hij er opeens niet meer is, zullen ze moeten aantonen waar de vogel dan wel is, en bij overlijden de ex-eigenaar in kennis stellen , en als je dan wilt kan je ofwel gaan kijken, ofwel je weet gewoon waarom de vogel er niet meer is.

Voor bert 1974 : goede ludieke aktie, eigenlijk zou ik iedereen willen oproepen bij deze massal zo'n advertentie bij marktplaats te gaan plaatsen, wellicht kan er dan beter getoeste worden op mallafide praktijken.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede