Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > weers invloed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-30 - 16:30:51 send message to chrislaevers

Aan Carmen,
Ik ben naar de veearts gegaan omdat ik helemaal niet wist wat te doen. De veearts heeft olie opgespoten en iets oraal gegeven (kalium) om de weeën op te wekken. De vogel heeft bij de veearts dat eerste ei vrij vlug gelegd. Ik heb er van geleerd maar om nu zelf die olie in de cloaca te spuiten... op dat ogenblik wist ik het niet en nu heb ik het een beetje zien doen, dus dan krijg je daar een idee van en zo kom je er dan toe om het zelf te doen. Is olijfolie ook goed dan?
De veearts raadde me af om het ei er uit te duwen omdat de kans groot is dat het dan in de buik van de vogel breekt. Zij stelde voor dat als het ei niet afkwam, ze het zou leegzuigen. Dat had ze al gedaan met een grasparkiet en een duif en ze gaf toe dat dit de kleinste vogel was die ze al behandeld had. Voor mij was dit allemaal nieuw en zeer onverwacht maar zonder de veearts was dat ei er nooit uitgekomen. Ik heb de fout begaan om de vogel te vlug terug mee naar huis te nemen en onmiddellijk in de volière te plaatsen. Dat is de laatste keer dat ik zoiets