Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > weers invloed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-10-30 - 16:30:51 send message to chrislaevers

Aan Carmen,
Ik ben naar de veearts gegaan omdat ik helemaal niet wist wat te doen. De veearts heeft olie opgespoten en iets oraal gegeven (kalium) om de weeën op te wekken. De vogel heeft bij de veearts dat eerste ei vrij vlug gelegd. Ik heb er van geleerd maar om nu zelf die olie in de cloaca te spuiten... op dat ogenblik wist ik het niet en nu heb ik het een beetje zien doen, dus dan krijg je daar een idee van en zo kom je er dan toe om het zelf te doen. Is olijfolie ook goed dan?
De veearts raadde me af om het ei er uit te duwen omdat de kans groot is dat het dan in de buik van de vogel breekt. Zij stelde voor dat als het ei niet afkwam, ze het zou leegzuigen. Dat had ze al gedaan met een grasparkiet en een duif en ze gaf toe dat dit de kleinste vogel was die ze al behandeld had. Voor mij was dit allemaal nieuw en zeer onverwacht maar zonder de veearts was dat ei er nooit uitgekomen. Ik heb de fout begaan om de vogel te vlug terug mee naar huis te nemen en onmiddellijk in de volière te plaatsen. Dat is de laatste keer dat ik zoiets
doe. Ik heb met dit voorval ook ondervonden dat je een jong van 20 dagen zelf kan voederen... daar hou ik wat zelfvertrouwen aan over en mocht dit zich nog eens herhalen dan zal ik niet aarzelen om de pop binnen te houden en de jongen ook binnen te halen en zelf te voederen. Dat is wat ik had moeten doen. Die tandenstoker heb ik ondertussen al heilig verklaard tgo het spuitje van de veearts (voeding van een zebravinkenjong); geen beplakt aangezicht en bevedering van het morsen.
En wat zal het probleem de volgende keer zijn? Andere vogel, andere situatie, ander seizoen...
Ik weet dat er vroeg of laat weer iets totaal nieuws zal opduiken dat weer een totaal andere aanpak vergt. Maar ik leer bij en hoop mijn flaters voor één specifiek probleem nooit te herhalen.
Christine.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-10-30 - 17:27:46 send message to Karel

Buiten zetten of niet? Wat is wijsheid?

Zelf ben ik in die gevallen misschien overdreven voorzichtig. Ik heb een aantal nieuw aangeschafte winterharde gezonde vogels in onverwarmde binnenvolieres (dakraam staat zelfs open)en de ruime buitenvolieres staan al uitnodigend klaar..........maar ik wacht toch maar liever even tot het voorjaar.



pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-01 - 13:32:19 send message to pietparkiet 10

christine zelf het ei eruit halen is sinpel men nemen een lucifer men doop het in de olie gewoon waar je de sla mee aanmaakt en ga voorzichtig met de lucifer naar binnen tot je tegen het ei aan zit niet doordauwen dat het kapot gaat maar wel zorgen dat er flink wat olie binnen zit dan zet je de vogel warm en vanzelf komt het ei eruit maar ik heb hier voor al gezegd meestal heb je aan zulke vogels niks meer met de kweek als je geluk hebt het jaar erop


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-01 - 13:34:02 send message to pietparkiet 10

mijn 5 japanse meeuwtjes zijn uit gevlogen en het gaat goed met ze voor volgend jaar alvast voor de tt


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-11-01 - 17:29:10 send message to noel

hoi
ik heb 12 jonge zonparkieten liggen
dus gaat goed

met vrg edwin



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede