Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vraagje over mijn voliere vogels. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vraagje over mijn voliere vogels.
roul rouls
Website Member
Posts :93

Website Member
2007-10-11 - 20:23:59 send message to roul rouls

Beste Mensen,

Ik heb een paar dagen op marktplaats gestaan met mijn problemen met de vogels.Vele raden mij aan om hier op het forum mijn vragen nogmaals te stellen. Dus bij deze.

In 2004 ben ik begonnen met het houden van voliere vogels. Eerst had ik alleen een valkparkiet.

Ik heb opdit moment 2 volieres
1 met 1-1 valkparkieten en 1-1 parkieten. Mijn ander voliere bestaat uit 1-1lachduiven(met jongen)1-1 chinese dwergkwartels,2-2kanaries,1-1japanse meeuwtjes,1-1rijstvogels.en nog een bastaard loodbekje meeuwtje.

Het probleem is dat er binnen die jaren dat ik nu vogels hou veel vogels zijn dood gegaan.En nu voor het eerst pas jongen vogels heb en alleen nog maar de duiven.Het japanse meeuwtje heeft veel eieren gelegd maar geen van de eieren is uitgekomen. Terwijl er wel 4 bevrucht waren maar overleden zijn in het ei.

Ik heb voor een paar maanden terug alle 2 de volieres schoon gemaakt met formaline en behandeld voor bloedluis ook heb ik alle vogels behandeld. Voor dat ze allemaal weer terug gingen.De volieres hebben en paar dagen leeg gestaan.

Op marktplaats kreeg ik een stel reactie, ik zou ze moeten behandelen met bytril voor coccidiose,zou de duiven eruit moeten doen want die hebben altijd luizen, waar de andere vogeltjes niet tegen kunnen(Is dat zo?), zou de rijstvogels eruit moeten doen.(dat ben ik aan het overwegen,die zijn erg bazig.)
Er kwam ook een reactie waar in stond dat ik de mest moest laten onderzoeken, misschien zou er een virus in het hok zitten.

Klopt het van die luizen, want die duiven heb ik al heel de tijd. vanaf het begin en die overlijden niet. Als dat het probleem is dan is de oplossing simpel


Neophemagek
Website Member
Posts :204

Website Member
2007-10-11 - 20:34:26 send message to Neophemagek

Ik zou beginnen met een mest onderzoek.
dat duiven luis aan zouden trekken kan wel eens kloppen.
je hoort dat vaak bij de duivenmelkers.
Van gras parkieten weet ik dat deze drager kunnen zijn van papagaaienziekte.
zelf hoeven ze hier niet ziek van te worden maar kunnen wel je andere vogels aansteken.
Omdat jij met verschillende soorten ziet is het moeilijk op te lossen waar het aan kan liggen,vandaar dat ik aanbeveel eerst mest onderzoek en kijken wat hier uit voort komt.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede