Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoveel koppels tropen in gezelschapsvoličre? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoveel koppels tropen in gezelschapsvoličre?
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2007-09-16 - 21:40:47 send message to Freek

Hallo allemaal,
Ik ga een gezelschapsvoličre voor tropen bouwen.'De voličre krijgt de volgende afmetingen:
lengte 7 meter, breedte 2 meter, aangrenzend een verwarmd binnenverblijf.
Mijn vraag is hoeveel koppels (vershillende soorten) kan ik hier ongeveer in huisvesten?
De voličre moet een natuurlijk karakter krijgen veel beplanting etc..
Wie kan mij hier een advies in geven?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Groetjes Freek


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-09-16 - 22:13:09 send message to cocobar

1 koppel van uitzonderlijk goede kwaliteit wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-16 - 22:24:28 send message to Karel

quote
1 koppel van uitzonderlijk goede kwaliteit


happy :) Dat zou ook mijn keuze zijn, maar kun je natuurlijk niet echt een gezelschap noemen wink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-17 - 01:21:48 send message to tonnl

Onmogelijk om hier goed advies te geven zolang je niet gekozen hebt voor soorten.
Van zilverbekjes kun je wel 15 koppels houden in zo'n ruimte, van goudbuikjes ook.
Diamantvinken zou ik ondanks de royale ruimte niet met meer koppels bij elkaar houden.
Mozambiquesijsjes idem.
Ofwel, helemaal afhanklijk van de soorten.
Ton.


leila
Website Member
Posts :74

Website Member
2007-09-19 - 20:29:52 send message to leila

het lijkt leuk zo,n grote ruimte,maar wat is uw bedoeling kweken of houden van vogels en af en toe kweken.
zodra je meer koppels van 1 soort in 1 vlucht houd ben je niet meer zeker wie pa en moe van de jonge vogels is ,zorg er ook voor als je een soort met meerdere paren wil huisvesten dat je een oneven aantal samen zet groeten wim


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2007-09-19 - 21:58:10 send message to Freek

Hallo,
Wil gewoon een mooie grote natuurlijke voličre waar de vogels lekker in kunnen vliegen en bewegen en zich op hun gemak voelen.
Als ik wat kweek is leuk, maar gaat me vooral om welzijn van de vogels.
Heb een hele tijd papegaaien en parkieten gekweekt maar heb ze nooit de ruimte kunnen geven die ze nodig hadden.
Had er op een gegeven moment weinig plezier meer in. Wil het daarom nu geheel anders gaan aanpakken, waarbij het welzijn van de vogels voorop komt te staan en niet de kweekresultaten.
Gr Freekwink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-09-19 - 22:19:57 send message to goulds

Freek,je gaat vanzelf inzien hoeveel koppels erin kunnen,ga je groepsvogels of solitaire vogels houden speelt ook een rol.bv van goulds kun je 10 kopp houden terwijl mozambique 1kopp ivm vechten en onrust.

Ik heb je via mail al lijstje gegeven,als je daar allemaal al een koppeltje van hebt,zit je toch goed,bedenk 1 koppel kan je 18 jongen leveren op 1 jaar.(gould 3x6 jongen)dus 10 kopp goulds kunnen (theoretisch) 180 jongen geven.shocked 8O

dus begin met 1 a 2 koppels van een soort.dan kun je met de tijd iets bij of verkopen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede