Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > baardparkiet en edels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : baardparkiet en edels
Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2007-09-15 - 23:09:35 send message to Mars80

Hallo,

ik ben van plan om naast mijn Australische kweek een kweek met edelparkieten op te zetten. Hierbij denk ik met name aan pruimkoppen en grijs- of rosekoppen. Zijn deze soorten onderling te combineren of is dat vragen om problemen met het oog op agressie en kruisingen?

Verder wilde ik mogelijk de rozeborsten in een vlucht te zetten. Zou hier nog iets bijkunnen, of zijn ze even vals als halsbanden?



theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-09-15 - 23:16:53 send message to theelepeltje

Ik denk dat je ze allemaal het best per koppel plaatst. Ik geloof alleen dat de Pruimkopparkiet nog redelijk verdraagzaam is?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-16 - 10:53:35 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij elkaar zetten zou ik niet doen vooral tijdens de kweek periode zijn de vogels redelijk agresief. Ook de pruimekoppen zijn fel tijdens de kweek en het zou zonde zijn als er opeens een vogel dood op de grond ligt. maar allemaal in een mooi klein vluchtje is ook een optie. vooral pruimekoppen maken een aangenaam geluid. mooi fluiten en meestal allemaal tegelijk zoon 5 keer per dag.
Ook als de vogels in de regen zitten is het echt een mooi schouwspel dan zetten ze de veren mooi omhoog om ze goed nat te laten worden en daarna goed te poetsen. Zorg wel dat ze in de winter niet in het gaas gaan hangen want dan kunnen de nagels en tenen eraf vriezen. Ze kunnen best wat kou verdragen bij mij hebben ze al een aantal dagen achter een -5 gehad en dat ging goed ze moeten alleen wel dan droog en tocht vrij zitten.
succes met deze fijne soorten groetjes egon.





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede