Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaartpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaartpapegaaien
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2007-09-10 - 20:06:05 send message to michatje

hallo,
hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen daar ik door omstandigheden mijn grijze roodstaartjongen heb moeten wegnemen van de ouders.de jongen waren pas uitgevlogen maar kregen verder niet genoeg eten van de ouders zover zelfs dat ze aan het verflauwen waren en heb ze dan binnen genomen in huis.ze krijgen nu nog 3 keer eten per dag alsook al een potje met mengeling bij hun en de ene begint al ervan wat te eten maar nog niet veel.weet er iemand raad hoe de vogels te doen verminderen van pap te eten en meer graan,ben nu van zinnens om de papvoeding naar 2 keer per dag te brengen maar weet niet juist wanneer ze nu in feite zouden moeten beginnen met volledig alleen te eten en hoelang dat kan duren.hopelijk is er iemand die mij verder kan helpen,
hopend op een antwoord
met vriendelijke groeten,
michatje


tonnie007
Website Member
Posts :23

Website Member
2007-09-10 - 21:12:01 send message to tonnie007

hallo,

ik ga er vanuit dat de vogels een week of 12 a 13 oud zijn !
zoja dan zouden ze al zelfstandig moeten eten ,ik zou overgaan op 1 voeding per dag (sávonds )en kijken of ze overdag eten !
hou dit in de gaten en voer ze anders om te beginnen wat zachtvoer en zet er wat water bij!
geef ze niet te veel fruit in het begin!
zet er een bakje zaad bij en kijk wat ze ervan opeten !
dit zou ik zelf proberen ,misschien dat iemand anders jouw nog meer raad kan geven !

mvg,
wink ;)


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-09-10 - 22:04:31 send message to denegon

Je moet ze echt dwingen zelf te gaan eten ik heb het met een caique van me gehad en die heeft 1 week twee papspuitjes gehad toen 1 wee twee halve en de derde week toen die al fruit en mais en zonnepitten begon te eten nog maar een halve pap spuit, en zo is die toch goed groot gekomen.
sterkte en groetjes egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-11 - 10:20:25 send message to ParkietenPeter

Michatje,

Het hanvoeren van papegaaien gaat voornamelijk gepaard met gevoel. Als de vogels tussen de 3 voedingen die je nu geeft de krop zo goed als leeg hebben en jij het idee krijgt dat ze nog 3 voedingen noig hebben en ze nemen het hele spuitje op, dan kan het zeker geen kwaad om ze te voeren. De meeste papegaaien eten na het uitvliegen zeker nog niet helemaal zelfstandig!

De hoeveelheid hangt af van het gewicht van de vogel. Je geeft per keer zo'n 10% van zijn eigen ochtendgewicht.
Als de vogel met een voeding gaat 'spelen' of het niet helemaal op eet kun je terug gaan naar 2 voedingen, 's ochtends en pak weg 12 uur later.
Naar 1 op de zelfde manier.

De spuit altijd van zijn linkerkant in de snavel en niet verder duwen. Het liefts van een gebogen lepeltje laten eten. De spuit kun je in dit stadium gebruiken om een 'dwangvoeding' te geven. LET OP, lichte dwang! Niet proppen!

Meng door een voeding een beetje neophemazaad of klein papgeaaien zaad. om te wennen. Geef ze sowieso een kommetje met zaad in de couveuse(kooi).

Zo heb ik onze mick (is wel een edelpapegaai) groot gekregen.



Succes.
wink ;) Peter


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-09-11 - 10:40:10 send message to mootje

Met het meeste wat er hier al staat ben ik het wel eens.
Als ze echter al verzwakt zijn zou ik ze nu niet direct al op 1 voeding over gaan zetten.
Alternatieven om ze beter/sneller zelfstandig te krijgen, is stukjes fruit/groente in een schaaltje,en dat als ze dit eenmaal lekker vinden, gaan mengen met graan.

Hoe oud zijn ze nu, en wat wegen ze?


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2007-09-11 - 14:51:39 send message to michatje

hallo mensen,
bdankt voor jullie vlugge reacties hoor,en inderdaad de vogels zijn nu 12 volle weken oud en wegen nu ongeveer een kleine 450 gr.de ene vogel heb ik nu op 2 voedingen geplaatst maar moet zeggen hij heeft niet echt veel interesse naar het graan hoor.de andere heb ik nu nog voorlopig op 3 voedingen tot eind deze week en zal dan ook op 2 voedingen plaatsen en dan eventueel samen in één kooi plaatsen(zitten nu apart omdat de ene op 2 en de andere op 3 voedingen staat)
hopend op nog wat reacties van jullie,
met vriendelijke groeten,
michatje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede