Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn vogel is afgevallen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn vogel is afgevallen
inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 11:42:46 send message to inimini

een tijdje terug vond ik al dat hij magerder was geworden op zn borst,ik heb hem toen gewogen en zijn gewicht was wel gewoon hetzelfde,daarna heb ik me er dus niet druk meer omgemaakt,en nu heb ik ze weer is gewogen ter controle,de pop weegt nog hetzelfde,maar hij is van 46gr naar 41gr gegaan!!
verder is ie gewoon lekker levendig en hij eet goed.wel is ie steeds bezig met paarpogingen,(ze zijn nu 11 maanden oud) misschien dat hij daardoor afvalt?moet ik me er zorgen om maken,of gewoon wat extra gaan voeren?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-09-01 - 11:55:49 send message to ParkietenPeter

Als het borstbeen 'uitsteekt' dan moet je je zorgen maken.
Antibioticum, liefst inspuiten.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 12:11:15 send message to inimini

ik voel het borstbeen wel duidelijk zitten...er zit geen grammetje vet op!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-09-01 - 12:13:48 send message to kakatoe

En wat zegt de dierenarts er van?


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 12:40:55 send message to inimini

ben ik nog niet geweest,aangezien hij er verder goed uitziet,goed eet en levendig is,ik wilde graag eerst jullie mening horen.
ik voer gedoseerd,zou het een optie zijn als ik gewoon even wat meer ga voeren?
of is het toch het verstandigst om naar de dierenarts te gaan?ik heb hier namelijk geen vogelarts in de omgeving en de meeste dierenartsen weten er vaak te weinig van af.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-01 - 13:03:08 send message to tonnl

quote
Antibioticum, liefst inspuiten.

Wat is dit nou voor een vreemd advies?
Aantibioticum tegen wat? Een scheve snavel? Een steentje in de krop? Een darmobstructie? Een sneetje in de tong? enz...

Dit vind ik vergelijkbaar met een antibioticumautomaat voor als de huisarts geen dienst heeft.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 13:06:53 send message to inimini

tsja ik vond t ook een beetje vreemd advies.
maar wat kan ik het beste doen?
tijdelijk even wat meer voeren en hem gewoon dagelijks even wegen?zodra hij nog meer af gaat vallen ga ik naar de dierenarts.
ik heb zelf het idee dat hij last heeft van zn hormnonen,hij probeert steeds te paren maar het vrouwtje is er nog niet aan toe,ook zit hij haar steeds te voeren dus misschien dat hij daardoor ook zelf wat minder binnenkrijgt?


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-09-01 - 13:19:52 send message to mijnkaketoes.nl

Je geeft zelf al bijna de antwoorden op de vragen. Het is inderdaad zo als ze jagen en opvoeren dat ze iets in gewicht kunnen verliezen. Hij is levendig en eet goed. Hou in de gaten dat de borst niet scherp wordt. En begin zonder oorzaak niet direct aan allerei middelen. Hou het wel heel goed in de gaten , wordt de vogel minder zet hem dan ook direct warm.

Succes ermee

Henk


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-09-01 - 13:25:54 send message to meyer

quote
ik heb zelf het idee dat hij last heeft van zn hormnonen,hij probeert steeds te paren maar het vrouwtje is er nog niet aan toe,ook zit hij haar steeds te voeren dus misschien dat hij daardoor ook zelf wat minder binnenkrijgt?

Je voerd ook gedoseerd.

Eigelijk geef je zelf het antwoord al. Probeer eerst eens wat meer voer te geven en kijk hoe je vogel daar op reageerd. Als ik je mail zo lees is de vogel levendig zat.
Niet te snel naar medicijnen grijpen.

Groeten Meyerwink ;)


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 13:39:57 send message to inimini

ok ik zal het even aan kijken en gewoon even wat meer gaan voeren,ik zal hem de komende tijd wel even dagelijks wegen.

hoe staan jullie eigenlijk tegenover gerantsoeneerd voeren?

ik heb twee vogels in 1 kooi zitten en voer gerantsoeneerd zodat ze alles opeten,maar nu ik erover na denk....
je weet zo toch niet of ze alles binnenkrijgen want misschien eet de een meer van de ene zaadsoort en de ander van de andere soort sad :( lastig hoor!
ik ben bang dat als ik ze meer zaad ga geven dat ze dan hun groente laten staan.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-09-01 - 15:07:32 send message to tonnl

Ik zou het gewoon even uitproberen, dat kan geen kwaad lijkt me.
Wat royaler voeren is voor vogels die de ruimte hebben en actief zijn niet snel schadelijk.

Laat je horen wat je gaat doen en hoe het de vogel verder vergaat?
Groeten, Ton.


inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-01 - 15:17:22 send message to inimini

ik hou jullie op de hoogte!



inimini
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-09-12 - 19:51:46 send message to inimini

nou we zijn nu 1,5 week verder,ik ben wat ruimer zaad gaan aanbieden en sinds deze week ben ik er een suplement bij gaan geven,namelijk aves-kracht.
het gewicht bleef eigenlijk steeds hetzelfde,tot gister,toen was hij 1gram lichter,en vandaag was hij 2 gram zwaarder,in totaal is hij dus 1gram aangekomen...
wat is eigenlijk het minimale gewicht wat een personata zou mogen wegen?of is dat moeilijk te zeggen?hij weegt nu 42gram.
zo op het eerste gezicht zie ik zn borstbeen niet uitsteken,maar als ik voel voel ik het duidelijk zitten,en als hij nat is dan zie je het toch ook.
hij eet als een dijker en is nog goed levendig,ontlasting is ook goed,zolang hij niet verder af gaat vallen ga ik even op deze manier door en kijk ik het weer even aan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede