Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > probleem[luxe] Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-07-22 - 09:51:59 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wat ze volgens mij allemaal doen is laten horen dat ze er zijn bij zonsopkomst en zonsondergang.

Maar dit kun Je met het opsluiten van de vogels,een heel eind verminderen.

S´avonds hoef ik inieder geval nooit op de klok te kijken om te weten hoe laat het is,ze laten wel horen wanneer het 21.30 islaugh :D

In een dicht bewoonde buurt zou ik wat kakatoes betrefd toch kiezen voor Rosee,ducorps of incas(naaktogen heb ik geen ervaring)

Want veel van de andere soorten kakatoes kunnen er wel wat vansad :(

maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regelhappy :)

Succes met Je keuze

Groeten Rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-07-22 - 10:08:35 send message to johanblok

quote

wat ze volgens mij allemaal doen is laten horen dat ze er zijn bij zonsopkomst en zonsondergang.


Dat is inderdaad heel goed te regelen, en werkt uitstekend tot ze (in het geval van mullers) een jaar of zes worden, het goed begint te klikken, en volop in broedconditie komen. Dan krijgen ze behoefte aan tamelijk langdurige concerten met de volumeknop op maximaal, met name s'middags, maar ook wel s'ochtends (enige kilometers verderop te horen: als ik aan de andere kant van het dorp de honden aan het uitlaten was, kon ik horen dat mijn mullers het weer op hun heupen hadden). Als je altijd thuis bent, is dat nog steeds redelijk te reguleren (hoewel je dan wel het voorbereidende ritueel richting paring onderbreekt); maar dat is voor de meesten in verband met werk e.d. niet haalbaar.
Overigens fantastische vogels, waar alles wat langzamer gaat dan bij veel andere amazones.. een zeer ingetogen reus, die uitstekend tegen winterse omstandigheden kan en bij mij graag buiten in de sneeuw en kou zat. Vergeleken met venezuela's, naar mijn ervaring, ook kwa gezondheid heel sterke vogels. Zijn ook veel minder zenuwachtig; bij een rustige verzorging wennen ze zeer gemakkelijk aan de verzorger.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede